Vaatwasser op warm water (of gas, olie?) Op zonne-energie?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 26/07/11, 10:01

Philippe Schutt schreef:oh ja inderdaad, de programmeur moet vast blijven zitten wachten op de T°.

Het lijkt erop dat een buispaneel nu ideaal zou zijn? In het vergelijkende onderwerp tussen plannen en buizen zullen we uiteindelijk zeggen dat het beste een CESI is met een paneel van elk : Mrgreen:
Buispanelen zijn slecht bestand tegen hagel...

Investeren in zonnepanelen om kleding te wassen is qua kostprijs niet af te schrijven... Water verwarmen met een warmtepomp is veel zuiniger...
Sommige doe-het-zelvers hebben hun eigen thermodynamische boiler gemaakt met een elektrische vuilwatertank, airconditioning voor 250€ en een platenwarmtewisselaar voor 80€.
: Idee:

Vanmorgen was het water in de douche 30° (het was draaglijk) omdat verschillende regenachtige dagen en ik het extra gas afsneed...
Als de temperatuur vannacht niet is gestegen, zet ik de cv-ketel weer aan... (ik maak van de gelegenheid gebruik om het gasverbruik voor de boiler te meten).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 26/07/11, 11:24

Christophe schreef:Ja, maar weet niet zeker of warm water op 40-45°C zoals momenteel (3 weken niet echt zon) voldoende is om goed schoon te maken...:


Vandaar het idee van de schakelaar: niet vast komen te zitten als de zon niet schijnt, zoals tegenwoordig! Elektrische verwarming blijft beschikbaar "als optie", de rest van de tijd: voorrang op zonne-energie...

Maar eigenlijk moet je controleren of een te lage temperatuur de cyclus niet blokkeert (volgens mij niet, maar dit is slechts een idee).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 26/07/11, 11:40

Nou volgens mij wel...

Er is maar één oplossing om te beslissen, iemand moet de weerstandsshunt testen...

En het is niet zeker dat het van het ene model naar het andere hetzelfde is!

Zoals ik al zei, mijn model is verzonken, erg pijnlijk om te demonteren, dus als iemand een meer toegankelijke heeft voor de 1e test, zou dat goed zijn...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 26/07/11, 13:36

Geen shunt, loskoppelen anders kortsap.

En ontkoppel of omzeil de thermostaat om de programmeur te misleiden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 26/07/11, 16:17

"rangeerder" / "ontkoppelen", ik denk dat we het eens zijn: ontkoppel en isoleer de klemmen van de draden (neutraal, fase) die de weerstand leveren

Ik ook, de mijne is verzonken, ik heb hem gewoon teruggeplaatst, en ik heb geen meter...

Voorlopig werkt het na mijn reparatie bij 20 kogels: geen aanraking! (indien niet met warm water op zonne-energie en/of pellets).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 26/07/11, 17:55

Nou... er is meer dan Philippe die zich eraan houdt dan... : Mrgreen:

Dan ben jij het eerst die het idee voorstelt! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 26/07/11, 18:17

ok, maar pas na de LV-garantie, d.w.z. nog eens 2 jaar.
:|
0 x
Avatar de l'utilisateur
manet42
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 631
Inschrijving: 22/11/08, 17:40
Plaats: Lotharingen




par manet42 » 04/08/11, 19:39

Bonsoir,
Het zij verre van mij om het debat nieuw leven in te blazen...
Hier zijn enkele metingen die ik deze week heb gedaan:

- Wasmachine, een gebruikelijke cyclus op 40°C.
Met warmwatervoorziening (zonne-zomer, pellet-winter): 0,16 kWh.
Met koudwateraansluiting 0,40 kWh.

- Vaatwasser, gebruikelijk ecoprogramma op 40°C.
Warmwatervoorziening: 0,39 kWh.
koudwatervoorziening: 0,50 kWh.
In de winter zou het leidingwater kouder zijn.

JC
0 x
Voortdurend proberen, we eindelijk slagen. Dus meer het niet lukt, hoe groter de kans is dat het werkt.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 05/08/11, 09:24

manet42 schreef:Bonsoir,
Inderdaad, het is geen zwaar budget...
De kosten van "het water opwarmen" voor onze vaatwassers en wasmachines zouden dus rond de tien euro per jaar liggen. Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 05/08/11, 18:32

Wat mij een beetje vreemd opvalt is:

1) de verschillen met de cijfers van Christophe hierboven

2) afwijkingen van de standaardwaarden van de door de fabrikanten aangekondigde cycli (in de orde van grootte van 1 kWH tot 1,5 kWh); het verbaast me dat ze naar boven overdrijven!

3) de LV / LL-kloof: op de LL is de besparing met betrekking tot warm water veel groter; op een LV gebruikt elke cyclus echter heet water (behalve voorwas); en op een LL gebruikt alleen het wassen heet water... We hadden het tegenovergestelde verwacht... een lagere economie.

Ik wil niet twijfelen aan de manet-metingen, maar ik begrijp het niet !!!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 103-gasten