Vaatwasser op warm water (of gas, olie?) Op zonne-energie?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 16/07/11, 20:41

Christophe schreef:
verwarming = 9.15 - 0.59...


Ja natuurlijk ! Waar was mijn hoofd?

Dat gezegd hebbende, hiermee kun je "zien" hoe de verwarming verloopt, een vraag die we ons hierboven stelden... Ik stel me voor, continu aan het begin van de wascyclus, als deze eenmaal vol is en dan met tussenpozen om vervolgens de temperatuur op peil te houden ?? ?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 16/07/11, 22:33

Oké Philip!

Did67 schreef:Ik stel me voor, continu aan het begin van de wascyclus, als deze eenmaal vol is en daarna met tussenpozen om de temperatuur op peil te houden???


Bij mij in ieder geval niet: in Eco-modus (toch 163 minuten) wordt hij de eerste 30 minuten niet warm... koude voorwas dus.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 22/07/11, 18:28

Ik dwaal af op een gerelateerd onderwerp, maar niet helemaal:

- in 15 dagen gingen 3 apparaten kapot thuis: de stofzuiger (Philips - ongeveer 7 of 8 jaar oud), de koelkast (Electrolux - 12 jaar oud) en de vaatwasser (Whirlpool - 12 jaar oud)

Dus :

a) geplande veroudering ??? Zeker. We hebben het er elders over gehad!

b) nieuwsgierig zijn vanaf de geboorte, ontbenen door mij en diagnostiek (met een kleine "métrix" aan 5€):

1) de stofzuiger: het "dode" snoer (ik denk te gedraaid; kortom stroom aan het stopcontact; niets aan de uitgang van de haspel); remedie: een snoer van € 8,50 [PS: het kostte me wat tijd, omdat de storing zo onwaarschijnlijk was; niets zichtbaar natuurlijk; maar dankzij de métrix moest ik de feiten onder ogen zien, nadat ik de haspel en zijn schakelaars had verdacht, die ik zonder succes heb gerangeerd!]

2) de koelkast: dode thermostaat; stroom bij het stopcontact, niets bij de aankomst van de motor; Ik shunt, het werkt; het stuk staat op internet; ongeveer € 25; vrij saai om te demonteren / weer in elkaar te zetten (vooral om naar buiten te gaan en de lamp achter de koude plaat op de bodem van de koelkast te plaatsen - kortom, de verdamper!)

3) vaatwasser: lek aan de afvoerslang; dom als de maan; plastic wordt "bros"! ; ongeveer 25 € op internet


Ik had graag een verborgen cameratest gedaan en een reparateur erbij gehaald. Ik durf te wedden dat ik in beide gevallen tussen transport en onderdelen en arbeid zat met een schatting van € 299 en toen legden ze me uit dat het gezien hun leeftijd beter is om nieuwe te kopen en dat er precies een promo op een apparaat voor 499 € (met 5 jaar garantie aangeboden als ik meteen teken).

Daar heb ik meer gewonnen dan de levenslange besparingen van warm tapwater. Hier is de connectie met het onderwerp!

PS: Ik heb veel pijn voor mensen die minder nieuwsgierig zijn, minder goede klussers (het is zeker dat toen ik de verdamper "afgescheurd" was, ik niet erg trots was; je weet nooit wanneer je de eerste keer demonteert waar zijn geplaatst de "clips", we laten een paar scheten...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 25/07/11, 11:52

Vandaag maak ik er weer werk van. altijd koud water en fietsen op 60°.
koude voorwas.
Bij het wassen is de opwarmtijd 18 minuten en dat is alles. De verwarming alleen maakt 8.56A en heeft 233V, het is een weerstand van 2000W die dus 0.6kwh zal hebben verbruikt.
1e koude spoeling
2e spoeling, het warmt op in afwachting van drogen gedurende 17 minuten, d.w.z. 0.56 kwh.

Drogen is slechts een afkoelfase waarin de vaat verdampt en de wanden van de vaatwasser condenseren.

totaal waterverwarmingsverbruik 1.16kwh uit de cyclus 1.35kwh.

Christophe, probeer de weerstand los te koppelen, zelfs als dat betekent dat je daarna de langste cyclus moet gebruiken, het moet de moeite waard zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 25/07/11, 12:03

Oh bug! Je komt 8 dagen te laat. Ik heb mijn LV 8 dagen geleden laten strippen [zie overzicht hierboven].

Het leukste is om een ​​schakelaar te verbergen: optionele elektrische verwarming!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 25/07/11, 12:18

Sorry, ik gebruik het niet vaker...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 25/07/11, 12:38

Ah ja niet met de schakelaar! Maar de mijne is verzonken en de slangen zijn erg saai om te passeren ... dus ik wil hem niet echt nog een keer verplaatsen :(

Anders bevestig ik dat de 30-minuten-modus wonderwel werkt op heet water, zelfs ultra-geladen ... wat nooit eerder het geval was ...

Voor borden of bestek die vies zijn opgedroogd, week ik gewoon een beetje voordat...

Altijd hetzelfde verbruik: ongeveer 0.8 kWh per cyclus.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 25/07/11, 13:06

Je kwam dus 0.55 kwh bij en je kon per cyclus nog 0.6 kwh afvallen. Vooral omdat het mij lijkt dat je zonne-energie hebt, is het een pure daling van het verbruik, niet een verbruik dat is verplaatst van LV naar een warmwaterboiler.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 25/07/11, 14:39

Ja, maar weet niet zeker of warm water van 40-45°C zoals momenteel (3 weken niet echt zon) voldoende is om goed schoon te maken...

Maar ik ga er toch over nadenken... je moet er ook zeker van zijn dat het rangeren van de weerstand de wascyclus niet verstoort of blokkeert: als het bijvoorbeeld een thermostaat is die de voorwaarde is om naar de wasfase te gaan volgende?

Deze weerstandsshunt moet daarom getest worden.

Wie heeft een goed bereikbare LV? : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 25/07/11, 16:40

oh ja inderdaad, de programmeur moet vast blijven zitten wachten op de T°.

Het lijkt erop dat een buispaneel nu ideaal zou zijn? In het vergelijkende onderwerp tussen plannen en buizen zullen we uiteindelijk zeggen dat het beste een CESI is met een paneel van elk : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 180-gasten