werkelijke prijs van een bad of douche voor water en verwarming

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 10/09/13, 06:48

Als ik lauw water wil, zet ik altijd eerst het warme water aan... en pas dan pas de temperatuur aan. Ik dacht dat iedereen hetzelfde deed, maar blijkbaar niet...
0 x
Avatar de l'utilisateur
christina86
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 46
Inschrijving: 22/12/11, 02:19
Plaats: beperken poitou / center / Limousin
x 1




par christina86 » 10/09/13, 10:58

Hetzelfde...
(logisch, toch?!)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 10/09/13, 11:13

Nou, daarom had ik het over "dirty kids", die het "logisch" vinden dat de mengbalk in het midden zit. Of meer esthetisch. Eindelijk, kortom, ik vind haar in het midden!

Die heb ik natuurlijk rechts gezet om mijn tanden te poetsen (met koud maar gematigd water in de leiding). En volledig links als ik wil verzachten, dan neem ik genoegen.

In elke andere douche heb ik een mengkraan thermostatisch, die dit automatisch doet!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 10/09/13, 11:13

Bin ... niet voor iedereen natuurlijk ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 10/09/13, 11:34

Did67: we komen altijd op hetzelfde uit: opleiding en gedrag...geen investering (nou ja, bijna: een paar berispingen voor de "vuile kinderen") en onmiddellijk rendement op "investering"!

Maar eh... er zijn toch echt geen thermostatische kranen voor wastafels?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 10/09/13, 11:38

1) Onderwijs: ondanks alles maak ik vorderingen!!!

Vannacht was het een beetje donker. Ik doe het licht aan en het is mijn dochter die tegen me zegt: "maar je wilt absoluut de kerncentrales laten draaien?"...

Zoals met tieners (of post-tieners), wordt er nooit iets gewonnen. Maar er is nooit iets verloren!

2) Wastafelkranen met thermostatische mengkraan? Niet gezien !!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 10/09/13, 14:05

Did67 schreef:1) Onderwijs: ondanks alles maak ik vorderingen!!!

Vannacht was het een beetje donker. Ik doe het licht aan en het is mijn dochter die tegen me zegt: "maar je wilt absoluut de kerncentrales laten draaien?"...

Zoals met tieners (of post-tieners), wordt er nooit iets gewonnen. Maar er is nooit iets verloren!

2) Wastafelkranen met thermostatische mengkraan? Niet gezien !!!

Wastafelkranen met thermostatische mengkraan
*** https://www.google.fr/search?q=+Robinet ... 3Aofficial ***

gootstenen? wat doen ze voor een gootsteen? heeft je vrouw ze getraind? : Mrgreen:
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
lahonan
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 28/10/11, 18:31




par lahonan » 10/09/13, 16:21

Did67 schreef:Ik heb het nog niet gedaan, maar ik denk dat een andere oplossing is, in ieder geval met ronde spoelbakken, zet de mixer opzij, op een as 45 ° van de stop; zoals dat om koud water te hebben, moet de hendel recht naar je toe zijn; om te verzachten, in de richting van de stop en om het hete water te hebben, is het noodzakelijk om het evenwijdig aan de wand van de bodem te plaatsen!

In zekere zin kader je de gootsteen van een vierkant en zet je het in de rechterhoek van dit vierkant ...


Ik deed het thuis en inderdaad, ik vind de hendel vaak op de kou staan, haaks op de muur. Ik heb zelfs warm en koud omgedraaid omdat de mengkraan aan de linkerkant zit.
Anders is het nadeel van de mixer ook dat je het water volledig opendraait en niet alleen een draai aan de kraan. En de 50% of eco stand lijkt mij niet zo zuinig als op de productverpakking wordt uitgelegd
0 x
de Boulle
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 519
Inschrijving: 02/12/08, 20:44
x 12




par de Boulle » 10/09/13, 16:38

bonsoir,

het beste is, indien mogelijk, regenwater op te vangen en het vervolgens te verwarmen, hout, zonne-energie of olie...


het beste is natuurlijk zonne-energie, afgezien van de installatieprijs....

er zijn ook doorgeluste warmwatercircuits met een circulatiepomp,

(1 druk op een tijdschakelaar die warm water brengt zonder de kraan te openen)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 10/09/13, 16:41

Boulle schreef:
er zijn ook doorgeluste warmwatercircuits met een circulatiepomp,



Ja, maar het is het ECS dat de hele dag calorieën verliest door rond te gaan in een niet-geïsoleerd circuit (koper?). Natuurlijk heb je meteen heet water, maar dat gaat ten koste van een continue verspilling van calorieën...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 134-gasten