Energie- of warmwaterbesparende douche

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Yveco
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 01/01/20, 23:01
x 1

Energie- of warmwaterbesparende douche




par Yveco » 02/01/20, 12:46

Hallo,
Ik experimenteer al een paar maanden, een klassieke douche die is aangepast en ik ben geen professional, om de calorieën uit heet water te halen voordat ze de afvoer in gaan. Je kunt een video bekijken op

Bedankt voor uw terugkeer en goede ambachten voor iedereen
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Energiebesparende douche of warm water




par Christophe » 02/01/20, 17:52

Super concrete prestatie zoals ik ze leuk vind!

Hoe heb je de wisselaar gemaakt?

Als ik het goed vermoed heb je een tuinslang ("koud koud") onder het rooster gepasseerd en degene die de mixer voedt met "warm koud"? Het is een goed idee omdat alle systemen die voorheen bestonden (wisselaar op de afvoerleiding met plaatwisselaar, spiraalvormig of cilindrisch ...) ernstige vervuilingsproblemen opleverden en hun prijs onbetaalbaar was! Het onderwerp calorierecuperatie in het riool is hierover al vele malen genoemd forum maar geen oplossing was bevredigend voor mij. De jouwe lijkt een game-wisselaar te zijn!

Dus ik hou echt van je temperatuurmeetproces! We kunnen de stijging van de temperatuur van koud water zien, die wordt voorverwarmd door een goede 10 ° C (dus ongeveer de helft van wat nodig is)

Hebt u de bespaarde kWh kunnen schatten bij elke aan / uit-systeemdouche? Een (snelle) douche is ongeveer 2 kWh, een comfortdouche is 5 tot 6 kWh (en zeker meer als je het op 2 neemt! : Oops: : Oops: : Oops:) ... Dus als je 50% van kWh (lineair bij temperatuurstijging) kunt besparen, zou dat heel goed zijn!

Als u de berekeningen wilt zien, zijn ze hier: sanitair-en-gezondheid / prijs-reel-to-a-bad-of-of-a-douche-in-the-water-en-warmte-t12727.html
0 x
Yveco
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 01/01/20, 23:01
x 1

Re: Energiebesparende douche of warm water




par Yveco » 03/01/20, 14:00

Hallo Christopher,
bedankt voor je goed gedocumenteerde bericht. Ik heb geen nauwkeurige berekening gemaakt, maar gezien de weergegeven temperaturen kunnen we zien dat de temperatuur van koud water verdubbelt, zodat we kunnen concluderen dat de energiebesparing de helft is, voor een temperatuur van 38 ° heet water ...
Wat de wisselaar betreft, het is een koperen kroon met een diameter van 16 met een lengte van 5 m. De tuinslang wordt alleen gebruikt voor een effectievere spoeling dan de douchekop, dus er is minder onderhoud ...
de jouwe
Yveco
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 127-gasten