Druk ondersteund door PER

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
SKR
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 28/10/18, 19:48

Re: Druk ondersteund door de PER




par SKR » 18/11/18, 19:56

Ons onderzoek zou ons eerder in de richting van EPDM sturen, een flexibele slang die opgeloste ozon zeer goed ondersteunt (eventueel met RVS omvlechting).
Qu'en pensez-vous?
0 x
SKR
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 28/10/18, 19:48

Re: Druk ondersteund door de PER




par SKR » 23/11/18, 10:12

0 x
SKR
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 28/10/18, 19:48

Re: Druk ondersteund door de PER




par SKR » 23/11/18, 11:05

0 x
SKR
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 28/10/18, 19:48

Re: Druk ondersteund door de PER




par SKR » 23/11/18, 21:26

0 x
SKR
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 28/10/18, 19:48

Re: Druk ondersteund door de PER




par SKR » 29/11/18, 22:16

Hallo,

Ik moet u de resultaten van dit onderzoek laten weten.
We kozen voor hard PVC-U, met RERFIX-lijm van Girpi, in de eerste plaats omdat de weerstand van PVC-U voldoende zou zijn.

De belangrijkste reden waarom we het flexibele (in dit geval de EPDM) hebben opgegeven, is dat de EPDM niet kan worden afgedicht in een betonnen muur om de eenvoudige reden dat de buis een bepaalde compressie kan ondergaan en dat de wrijving met het beton kan leiden tot verslechtering van de buis.

In feite kan elke flexibele buis zich terugtrekken in zijn betonnen behuizing, waardoor er snel microscheurtjes kunnen ontstaan ​​en dit om 2 redenen. De eerste is chemisch en de tweede is gekoppeld aan de elastomere eigenschappen: het ontspant en krimpt gemakkelijk. Deze elastische flexibiliteit zou bijdragen aan de vorming van scheuren.

Wat voedsel-EPDM betreft, blijkt het veel minder bestand te zijn tegen gassen, waterige oplossingen, zuren, basen, oxidanten, ontkalkers, detergenten, enz. dan EPDM niet goedgekeurd voor drinkwater.

Een andere reden is de prijs van de EPDM-oplossing met krimp (roestvrijstalen uiteinden 316L): € 1800 voor 7 buizen (30 m in totaal).

Concluderend, de EPDM-oplossing is economisch niet geschikt, omdat het betekent dat we een hoge prijs moeten hanteren voor eigenschappen die niet aan onze specificaties voldoen.

Bedankt voor uw bijdragen.

Laat ons uw mening over deze bevinding weten.

Van harte.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 145-gasten