Demontage van de in beslag genomen kraan (korting, Chinees?) Onverwoestbaar vs Grohe Kiwa!

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Demonteren kraan in beslag genomen (korting, Chinees?) Onverwoestbaar vs Grohe Kiwa!




par Christophe » 22/01/19, 15:17

Het antwoord op mijn laatste vraag: https://www.lesechos.fr/22/09/2017/LesE ... -noire.htm

Vaak verward, komen de badkamerkampioenen Grohe en Hansgrohe uit dezelfde Zwabische familie. Opgericht in het begin van de XNUMXe eeuw, begeleidden ze de opkomst van sanitaire producten in Europa... en werken nu aan de slimme douche.

En in het midden stromen twee rivieren. Een houten brug, schone vakwerkhuizen genesteld aan de zijkanten van groene heuvels. Welkom in Schiltach, een ansichtkaartdorp in een vallei in het Zwarte Woud, waar een gelijknamige zijrivier uitmondt in de Kinzig. Dit rustige stadje met 4000 inwoners is de geboorteplaats van twee tapproducenten wiens bekendheid tot ver buiten de toppen van de vallei reikt: Hansgrohe en Grohe. Afkomstig uit dezelfde familie verkopen ze hun mengkranen en chromen douchekoppen inmiddels over de hele wereld. Het is je misschien niet opgevallen, maar je hebt noodzakelijkerwijs tientallen keren met ze gedoucht in het hotel.

(...)


De rest van het artikel is ook interessant!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Demonteren kraan in beslag genomen (korting, Chinees?) Onverwoestbaar vs Grohe Kiwa!




par Adrien (voormalig nico239) » 20/02/19, 00:33

Ik wil al een tijdje op je bericht reageren, maar het schiet me elke keer te binnen.

Ook wij waren het slachtoffer van een kraan : Mrgreen: die van onze gootsteen.

Toen we bij het huis aankwamen, lekte de originele ter hoogte van de basis.
Zoals je kunt zien had hij het hout al beschadigd

adr_2610.jpg
adr_2610.jpg (57.99 Kio) 4550-tijden bekeken


Omdat we rekening moesten houden met de opening van het raam, hebben we gekozen voor een andere opvouwbare kraan dan die op de foto, maar het is om het ding te illustreren

Kraan_keuken.jpg
Robinet_cuisine.jpg (25.78 KiB) 4547 keer bekeken


Het duurde een jaar voordat het ook lekte bij de scharnierverbinding waardoor het kon worden opgevouwen: het is slim :onheil:


We keken naar rechts en links naar iets waardoor we het raam MOETEN openen.

Toen kwamen we op het idee om in de wereld van caravans, campers en boten te kijken

En daar hebben we ons geluk gevonden voor een zeer acceptabele prijs en bovendien met een slanglengte (douchestijl) van 1m20 HEEL ZEER praktisch in het dagelijks leven en twee jet- en douchefuncties, ook weer heel handig

kraan-mixer-olivia-en-verwijderbare-douche-niet-ff1.jpg
kraan-mengkraan-olivia-en-verwijderbare-douche-niet-ff1.jpg (13.03 KiB) 4550 keer geraadpleegd


https://www.ruedelamer.com/ensemble-rob ... vible.html

Geen problemen meer sinds... : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Demonteren kraan in beslag genomen (korting, Chinees?) Onverwoestbaar vs Grohe Kiwa!




par Christophe » 20/02/19, 10:31

nico239 schreef:Toen kwamen we op het idee om in de wereld van caravans, campers en boten te kijken

En daar hebben we ons geluk gevonden voor een zeer acceptabele prijs en bovendien met een slanglengte (douchestijl) van 1m20 HEEL ZEER praktisch in het dagelijks leven en twee jet- en douchefuncties, ook weer heel handig


Uh het is niet om je te ontmoedigen maar dit model lijkt op de kraan die de oorsprong was van dit onderwerp!! : Mrgreen:

Die vond ik in de brico om de hoek:

Beeld

Hoe lang rijd je er al mee? De mijne ging ongeveer 4 jaar mee... daarna is het niet precies hetzelfde model!

Ja de flexibele functie was praktisch, daarom heb ik in 2014 ook voor dit model gekozen (de flexibele ontbreekt wat bij de grohe maar je went er snel aan...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Demonteren kraan in beslag genomen (korting, Chinees?) Onverwoestbaar vs Grohe Kiwa!




par Adrien (voormalig nico239) » 20/02/19, 10:37

Beeld volgens mij is dat toch hetzelfde?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Demonteren kraan in beslag genomen (korting, Chinees?) Onverwoestbaar vs Grohe Kiwa!




par Christophe » 20/02/19, 10:41

Niet precies omdat de pommel er anders uitziet (meer plastic...tenminste op de foto die je plaatst)...ik hoop voor je! Anders ben je goed om dit onderwerp over 2 of 3 jaar opnieuw te lezen om te zien hoe je het kunt ontmantelen ... je zult pissig worden! : Mrgreen:

Daarna blijft het waarschijnlijk in dezelfde fabricagekwaliteit ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Demonteren kraan in beslag genomen (korting, Chinees?) Onverwoestbaar vs Grohe Kiwa!




par Adrien (voormalig nico239) » 20/02/19, 10:43

Christophe schreef:Niet precies omdat de pommelkop er anders uitziet...ik hoop voor jou! Anders ben je goed om dit onderwerp over 2 of 3 jaar opnieuw te lezen om te zien hoe je het kunt ontmantelen ... je zult pissig worden! : Mrgreen:

Daarna blijft het waarschijnlijk in dezelfde fabricagekwaliteit ...


Ik heb niet de indruk, je drukt op een rubber om van de straal naar de douche te gaan....

Op dit moment RAS ... en supereenvoudige montage, maar ik ben er bijna zeker van dat het hetzelfde is.

Heb je er een 1.20 slang bij?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Demonteren kraan in beslag genomen (korting, Chinees?) Onverwoestbaar vs Grohe Kiwa!




par Christophe » 20/02/19, 10:49

Ja, dat is het, maar kijk naar mijn hoofd: het lijkt meer gebogen dan het jouwe en er is geen zichtbaar plastic onderdeel...Ik heb net gemeten, met het handvat van de pommel, de slang is 1m10...in vrije lengte 1m .. .

Je hebt geluk dat ik de kraan nog niet naar de vuilnisbelt heb gebracht! : Cheesy:

ps: kijk naar de "echte" foto's aan het begin van dit topic, om te vergelijken of het precies hetzelfde is..
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Demonteren kraan in beslag genomen (korting, Chinees?) Onverwoestbaar vs Grohe Kiwa!




par Adrien (voormalig nico239) » 20/02/19, 11:18

Christophe schreef:Ja, dat is het, maar kijk naar mijn hoofd: het lijkt meer gebogen dan het jouwe en er is geen zichtbaar plastic onderdeel...Ik heb net gemeten, met het handvat van de pommel, de slang is 1m10...in vrije lengte 1m .. .

Je hebt geluk dat ik de kraan nog niet naar de vuilnisbelt heb gebracht! : Cheesy:

ps: kijk naar de "echte" foto's aan het begin van dit topic, om te vergelijken of het precies hetzelfde is..


Beeld als het ook gebogen is en er ook rubber is...

Voor het geval ik foto's zal maken, maar ik weet nu zeker dat het hetzelfde is.

Vanavond controleer ik het hele systeem om te zien waar de degradatie zit.

Hoe lang heeft hij jou de jouwe aangedaan, vertel je me?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Demonteren kraan in beslag genomen (korting, Chinees?) Onverwoestbaar vs Grohe Kiwa!




par Christophe » 20/02/19, 11:31

Oké, het is de foto die me toen misleidde (of dat is niet 100% het product dat je hebt gekocht ...)

Voor de duur bin ... roooh moet lezen! Ik zeg het gewoon nog een keer! Iets meer dan 4, maar ik woon het grootste deel van de tijd alleen ... dus deel deze keer ongeveer door het aantal mensen dat het gebruikt! : Cheesy:

En hop, in januari, een groot lek op een ochtend zonder waarschuwing (na het openen voor koffie) bij het keramiek op heet water ... verplicht om de warm water tijd te sluiten voor reparatie ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Demonteren kraan in beslag genomen (korting, Chinees?) Onverwoestbaar vs Grohe Kiwa!




par Christophe » 20/02/19, 11:44

Hier is een interessante opmerking die ik denk voor de levensduur van de kranen: Water hamer!

Mijn waterleidingnet is gevoelig voor waterslag op dit waterpunt (keuken).
Elke keer dat de kraan werd dichtgedraaid, hoorde je een luide waterslag.

Dus snel een anti-waterslagsysteem geïnstalleerd (10€-15€ uit het geheugen) aan de koudwaterkant en sindsdien geen geluid meer. Het is een soort hydraulische schokdemper: kortom een ​​mini-expansievat.

Het januari-lek aan de warmwaterkant had voorkomen kunnen worden als ik er 2 had geplaatst? Logischerwijs is dit niet nodig aangezien de warm/koud hydraulische leidingen gekoppeld zijn... Kortom, dit alles om te zeggen dat waterslag de kleppen van gemiddelde kwaliteit veel sneller beschadigt (en de lasnaden etc...)...

Kleine anekdote: mijn vorige keukenkraan (a Hansgrohe please) was gaan lekken doordat 2 zeurtjes (zwaargewicht boxer type 130 kg/1m85) van het plaatselijke waterleidingbedrijf monsters waren komen nemen... de kraan met een arm van 20 kg om hem te sluiten, ik was bijna nog nooit zo'n brutaliteit gezien (tenminste op een kraan)...

De kraan begon de volgende dag te lekken (druppel op de kop)... Zeker gerelateerd aan deze 2 idioten!!!

Het anti-ramsysteem was er al, maar als je de mechanica niet respecteert... kortom...

Ik had het waterbedrijf moeten mailen!! Het smeert goed door de m3 10€ op te laden waterpompfiltratie/swe-la-societe-wallonne-des-eaux-10-m3-t14719.html ...daar was ik te aardig voor! :onheil:
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 136-gasten