Analyseer uw waterverbruik en kosten

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Analyseer uw waterverbruik en kosten




par Christophe » 03/09/13, 22:59

Ik heb een snelle spreadsheet gemaakt om het waterverbruik te volgen en gebruik te identificeren dat veel verbruikt.

.Pdf-versie (2ieme-pagina die moet worden afgedrukt): waterverbruik monitoring grafiek

.Xls-versie (1er-pagina die moet worden gebruikt in de tabel, 2ieme-pagina die moet worden afgedrukt): waterverbruik volgen voor excel

Het is heel eenvoudig op dit moment, naar uw suggesties ... ah ik heb er al een: voeg een vervolgdiagram toe ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 04/09/13, 09:23

Uh hoe zeg je dat ... ik wil het niet eens weten!
Tussen de paarden (60l drink / dag x 5, douches, schoonmaak) tuingereedschap (drenken) en werken (beton, mortel, het reinigen van apparatuur) en het normale gebruik van een woning, moeten we allemaal ontploffen!
Maar bij 100 € het jaarabonnement, hoe meer u verbruikt, hoe meer de prijs bij m3 daalt ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 04/09/13, 10:41

Koe, vul je het drinkwater van het netwerk met je paarden?
Heb je de opslag van regenwater niet bestudeerd?

Hoeveel m3 zit er in je hoek?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 04/09/13, 11:24

Geen keuze, want nu is het de enige bron van water die ik heb.
Ik heb toestemming om water uit de bron van de buren te halen, maar omdat een deel van de installatie erg oud is lekt het overal vandaan en het stroomt naar beneden om gebouwen te dempen, dus we vermijden.
Voor de regenwatertank is dit gepland, maar het is nog lang niet de prioriteit van het moment.
Uiteindelijk zou ik een betonnen tank van ongeveer 4m3 moeten bouwen die gebruikt zal worden voor het besproeien van de tuin en het douchen van paarden.

Hier is de kubieke meter water 1.56 € alle belastingen en gemeentelijke / regionale / milieubijdrage inbegrepen maar exclusief abonnement.
0 x
de dag
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 26/10/13, 01:28

In het waterverbruik de + onaangename Locat.Pur




par de dag » 26/10/13, 01:58

Geef 89 € voor een huur van een meter is jammer !!!

Waarom betaal je nog steeds een meter als je betaald hebt!

Alleen voor de verhuurder smeert dit de handen niks anders!

Onderhoud gelijk aan nul!

En als je een put plaatst, wordt je belast!

We nemen alle kanten om ons te verarmen van + naar + !!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 26/10/13, 02:28

Hij ja ... revolutie?!?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Analyseer uw waterverbruik en de bijbehorende kosten




par Grelinette » 26/10/13, 11:08

Christophe schreef:Ik heb een snelle spreadsheet gemaakt om het waterverbruik te volgen en gebruik te identificeren dat veel verbruikt.

.Pdf-versie (2ieme-pagina die moet worden afgedrukt): waterverbruik monitoring grafiek

.Xls-versie (1er-pagina die moet worden gebruikt in de tabel, 2ieme-pagina die moet worden afgedrukt): waterverbruik volgen voor excel

Het is heel eenvoudig op dit moment, naar uw suggesties ... ah ik heb er al een: voeg een vervolgdiagram toe ...

Hoe evalueert u het gedetailleerde verbruik van de verschillende toepassingen: douche, bad, toiletspoeling, vaatwasser, wasmachine, handvaten, ...

Neemt u gemiddelde standaardwaarden of bent u van plan om voor elk gebruik kleine watermeters te plaatsen?

Bij verbetering kunt u ook in uw tabel de maandelijkse kosten van het waterverbruik voor elk gebruik toevoegen met hun evolutie in de tijd%, grafiek): het is een goede zaak om uzelf te motiveren om altijd een maand beter te worden anderzijds (baden, douches, schalen, etc.)
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 26/10/13, 19:53

Zoals ik al aangaf in de .pdf:

Breng uw meter regelmatig omhoog (idealiter elke ochtend) en geef aan welke toepassingen u gebruikt
gemaakt tijdens deze periode. Je kunt de meter voor en na verhogen voor een
gebruik om de exacte consumptie van deze te krijgen!


Het is dus geen kwestie van de hoeveelheid water voor elk gebruik maar het aantal keren gebruik per dag.

Dus we kunnen gemiddelden doen ...
0 x
ssf2013
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 05/12/16, 00:22
Plaats: Bordeaux
x 1

Re: Analyseer uw waterverbruik en de bijbehorende kosten




par ssf2013 » 05/12/16, 00:39

Hallo,

Er is een truc om water te besparen: een verkleinerbeluchter. Dankzij dit systeem kunnen we aanzienlijke besparingen realiseren en deelnemen aan een ecologische aanpak. Het staat tot 50% waterbesparing op onze kranen toe zonder verlies van comfort.

Om rechtstreeks op de kraan te plaatsen, is de waterbesparing zeer discreet en vermindert de waterstroom en dus uw verbruik.

Dus denk erover na!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: In het waterverbruik de + onaangename Locat.Pur




par Gaston » 05/12/16, 17:51

de verslaggever schreef:Geef 89 € voor een huur van een meter is jammer !!!

Waarom betaal je nog steeds een meter als je betaald hebt!

Alleen voor de verhuurder smeert dit de handen niks anders!

Onderhoud gelijk aan nul
Dit jaar hebben ze het hele waternetwerk opnieuw gerooid in de impasse waarin ik woon.
Een volledige werkweek (met bouwuitrusting en alle toutim) voor twintig huizen.
Het is niet echt wat ik "nul onderhoud" zou noemen.
Dit is ook wat we betalen in de "verhuur".
Toegegeven, het is waarschijnlijk te duur, maar na de installatie om een ​​"gratis" abonnement vragen is onrealistisch.
1 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 153 gasten