Analyseer uw waterverbruik en kosten

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Analyseer uw waterverbruik en de bijbehorende kosten




par chatelot16 » 05/12/16, 20:39

ssf2013 schreef:Hallo,

Er is een truc om water te besparen: een verkleinerbeluchter. Dankzij dit systeem kunnen we aanzienlijke besparingen realiseren en deelnemen aan een ecologische aanpak. Het staat tot 50% waterbesparing op onze kranen toe zonder verlies van comfort.

Om rechtstreeks op de kraan te plaatsen, is de waterbesparing zeer discreet en vermindert de waterstroom en dus uw verbruik.

Dus denk erover na!


voor mij is dit soort beluchter stom ... als ik een pan met 2-liter wil vullen, zal deze beluchtingstoepassing mij alleen maar helpen tijd te verspillen met een tragere vulling

dit type beluchtingsregelaar is alleen bedoeld voor mensen die hun handen onder stromend water wassen, wat dom is! wanneer we water willen besparen, vullen we een bassin en gebruiken we het water verschillende keren voordat we het gooien

thuis wordt zelfs het water van de wasmachine meerdere malen gebruikt, de afvoer gaat niet naar het riool maar in een bak buiten het huis of wordt gebruikt voor grof reinigen

Ik gebruik alleen regenwater! Het moet niet worden verspild en toch heb ik mijn wasmachine veranderd om de tank meer te vullen, want thuis moet je de vuile was wassen! in zijn oorspronkelijke staat bespaarde het zoveel water dat het alleen schone kleren waste ... de vuile was moest verschillende keren worden gewassen! valse economie
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Analyseer uw waterverbruik en de bijbehorende kosten




par Christophe » 09/12/16, 00:45

chatelot16 schreef:voor mij is dit soort beluchter stom ... als ik een pan met 2-liter wil vullen, zal deze beluchtingstoepassing mij alleen maar helpen tijd te verspillen met een tragere vulling

dit type beluchtingsregelaar is alleen bedoeld voor mensen die hun handen onder stromend water wassen, wat dom is! wanneer we water willen besparen, vullen we een bassin en gebruiken we het water verschillende keren voordat we het gooien


In de douche werkt het en verdubbelt (prijs water + prijs van waterverwarming) ... en niet een beetje!

Zie deze kleine vergelijking van douchestroomsnelheden met een "nevel": water-pompen-filtratie / debit-reel-heads-de-douche-economisch-in-water-t12498.html

"Normale" handdouche (= verdeelde straal): 13.3 l / min
Handdouche "Karcher" (= centrale straal): 10.4 l / min
Handdouche "Misting": 6.3 l / min

Zenithal: 17.6 L / min


In het kort kunnen we 3 tijden de waterstroom (voor hetzelfde comfort) besparen door middel van vernevelen ....

Bron: water-pompen-filtratie / debit-reel-heads-de-douche-economisch-in-water-t12498 10.html # p257558
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 168-gasten