Vuilwatertank: opstijgen of desoldering gelijmde PVC buizen

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 09/12/07, 18:01

Het lukte me altijd om gelijmde PVC-buizen te verwijderen. Moet goed zijn, want ik ben gierig en amateur-recycle. De techniek? Verwarm boven (ongeveer 30 cm) de vlam van een gasfornuis. Draai constant de kamer om te voorkomen dat het wordt verbrand. PVC duurt lang om te verzachten. Introduceer het mes van een mes en stijg geleidelijk af, begin opnieuw te verwarmen zodat het zacht blijft, ga beetje bij beetje verder. Als het stuk na onthechting gedraaid is, strijkt u het op om het te verwarmen: het wordt zachter en keert terug naar zijn oorspronkelijke vorm. Het kan ook in een koude fitting worden geplaatst om het te helpen de juiste vorm te hervatten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 09/12/07, 18:42

:pijl: Welke artiest, we maken er meer van zoals jij. : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 12/04/08, 09:23

Na veel opstarttesten gaf ik het op ... het is onmogelijk.

Erger nog: door montage met "voorgelijmde" herstelfittingen, merkte ik veel meer lekken op dan bij nieuwe fittingen .... :(

Dus mijn advies: met PVC, maak alles nieuw ... hergebruik is anti-econologisch (behalve herstelkamer nooit gemonteerd, natuurlijk)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 12/04/08, 10:58

Christophe schreef:Na veel opstarttesten gaf ik het op ... het is onmogelijk.
Erger nog: door montage met "voorgelijmde" herstelfittingen, merkte ik veel meer lekken op dan bij nieuwe fittingen .... :(
Dus mijn advies: met PVC, maak alles nieuw ... hergebruik is anti-econologisch (behalve herstelkamer nooit gemonteerd, natuurlijk)

:schok: Ik heb nog nooit problemen gehad met PVC-fittingen die zijn afgepeld. Dit waren duidelijk afvoerpijpen en geen dik PVC, ontworpen om druk te weerstaan.
Ik begrijp uw fouten niet of waarom het hergebruik van losse onderdelen anti-econologisch zou zijn. Zou je het kunnen verduidelijken?
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 12/04/08, 13:45

In principe kunnen we de PVC-buizen niet verwijderen omdat de gebruikte lijm in feite een oplosmiddel is dat de buizen door versmelting rand aan rand van de PVC vastlasst ... Natuurlijk kunnen we dit door verhitting en door forceren bereiken, maar de 'we zullen onderdelen in een betreurenswaardige staat hebben (vorm, oppervlaktetoestand) wat duidt op afdichtingsproblemen tijdens het opnieuw monteren ... De pro's in ieder geval nooit "opstijgen" ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 12/04/08, 15:30

Chatham schreef:Natuurlijk kunnen we daar verhitten en forceren, maar we zullen onderdelen in een erbarmelijke staat hebben (vorm, oppervlaktetoestand), wat duidt op afdichtingsproblemen tijdens het opnieuw monteren ... in ieder geval nooit "opstijgen" ...

Het is duidelijk dat de "pro" geen tijd zal verspillen aan het verwijderen van PVC. Ze factureren klanten liever voor nieuwe. Ze gebruiken ook geen man-vrouw connectoren (verhit de buis om een ​​vrouwelijke connector te maken = tijdverspilling) maar ze lijmen de buizen in vrouw-vrouw connectoren (het gaat sneller zelfs als er lijm wordt gebruikt) .
Na het opstijgen zijn de onderdelen duidelijk minder mooi dan de nieuwe, en minder flexibel, maar blijven redelijk bruikbaar als men netjes werkt.
Indien mogelijk geef ik de afvoerpijpen een voldoende helling om me lijm te geven en een latere demontage gemakkelijk te maken in geval van wijzigingen. Net als koperen buizen, hebben sommige van mijn PVC-buizen en fittingen al verschillende opdrachten gehad.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 13/04/08, 19:24

Cuicui schreef:
Indien mogelijk geef ik de afvoerpijpen een voldoende helling om me lijm te geven en een latere demontage gemakkelijk te maken in geval van wijzigingen. Net als koperen buizen, hebben sommige van mijn PVC-buizen en fittingen al verschillende opdrachten gehad.


Mijn PVC-lijm is een sterke pro solventlijm (ik heb hem gekocht om een ​​PVC-drukleiding in de wasmachinekelder te installeren).

Zoals eerder gezegd, het is een chemische versmelting, dus niet-collable.

Misschien maken goedkopere lijmen demontage mogelijk ...

Voor het "voldoende" talud kunnen we niet zomaar iets doen, anders voorkomen we het doorspoelende effect (een bij rioolwerkers bekend fenomeen) en raken de leidingen verstopt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 13/04/08, 19:29

+ 1 met chatam

Cuicui schreef:Kunt u verduidelijken?


Ben omdat een lekkende fitting (stijl een T) moet worden gesneden, opnieuw op de mouwen moet plakken en uiteindelijk gebruik je 3 keer meer materialen en lijm ...

Ik denk niet dat er iets is dat "goed" werkt dan de "pro" sterke oplosmiddellijm, toch?

Alleen voor de helling, hoeveel moet het volgens de diameter zijn? Kk1 zou kaarten hebben?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 13/04/08, 21:11

Citro schreef:Ik heb het gekocht om een ​​druk PVC-toevoerleiding in de kelder voor de wasmachine te installeren)

Ik raad niemand aan PVC-hulpstukken te verwijderen! Ik weet niet eens of het mogelijk is. Ik heb het nooit geprobeerd.
Zoals ik al zei, ik trek alleen de fittingen aan en hergebruik het stromen (geen druk), altijd met een voldoende helling en mannelijk-vrouwelijke verbindingen om, waar mogelijk, vastlopen te voorkomen, ook voor T-gewrichten of Y-gewrichten.
0 x
mopa9000
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 11/05/19, 00:19

Opnieuw:




par mopa9000 » 11/05/19, 00:21

Citro schreef:
delnoram schreef:Ik grijp deze kans om te zetten
Een kleine link over PVC 8)


Heel goed je link! :D

Het verwijderen van roest op gereedschappen is geen ingewikkelde taak. Er zijn verschillende tips om je gereedschap van roest te ontdoen. Als gezworen vijand van je gereedschap moet roest snel worden verwijderd.

Voor meer informatie nodig ik u uit om dit artikel te lezen:
hoe roest op gereedschappen te verwijderen

Opmerking van Remundo: bericht geaccepteerd, maar op de rand van spam (vooral voor een allereerste bericht).
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 119-gasten