Schuurvloer

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Schuurvloer




par GuyGadebois » 29/03/20, 21:19

Paul72 schreef:
GuyGadebois schreef:
Paul72 schreef:Door de muren op te klimmen als je let op de circulatie van water (dit is een legende behalve in adobe-huizen)

Een legende? Je sprak er net hierboven over!


Nee, ik had het over de betonplaten die ervoor zorgen dat waterdamp in de muren opstijgt, het is een legende.

Ja, de legende dat ze de muren thuis verpestte. Na maanden van regen in 2017/2018.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: Schuurvloer




par Paul72 » 29/03/20, 23:31

GuyGadebois schreef:
Paul72 schreef:
GuyGadebois schreef:Een legende? Je sprak er net hierboven over!


Nee, ik had het over de betonplaten die ervoor zorgen dat waterdamp in de muren opstijgt, het is een legende.

Ja, de legende dat ze de muren thuis verpestte. Na maanden van regen in 2017/2018.


Verkeerde kant, ergens slecht ontwerp, maar ik kan het niet helpen als ik er niet ben... Afwatering is altijd welkom als je denkt dat er een risico is op waterlekken... Maar je moet een beetje graven (ik heb in de rots gegraven ).
Ik zou zelfs geen vloer in een kruipruimte leggen, zonder eerst een dampscherm eronder te plaatsen, wat er ook gebeurt.
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
Avatar de l'utilisateur
Juju64
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 24/04/20, 09:31
Plaats: IDF
x 4

Re: Schuurvloer




par Juju64 » 25/04/20, 16:44

Hallo,

Ook zou ik een verhoogde vloer aanraden, eventueel geïsoleerd en daaronder laten we een mini-kruipruimte achter. Als beton echt is wat je wilt, breng dan een laag steengroeve-kiezelafvoer aan (1-2 cm), boven het geotextiel en als laatste stort je beton (eventueel schuim rond de rand voor uitzetting)
0 x
:pijl: : Cheesy: : Arrowl:
haver
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 27/10/19, 18:36

Re: Schuurvloer




par haver » 02/05/20, 12:26

Bedankt voor al je advies! Omdat ik niet de mogelijkheid heb om te betalen en beperkt ben door de hoogte onder het plafond, lijkt het installeren van afvoeren of egels mij erg moeilijk.
Ik overwoog een eenvoudige kalkplaat vanwege de porositeit (ook al is de grond op sommige plaatsen een beetje vochtig) en het installatiegemak. Maar inderdaad, een plaat van dit type gaat misschien niet zo lang mee.

Ik ga naar de verdieping die het beste bij mijn beperkingen lijkt te passen.
0 x
Loedov
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 26/03/21, 03:01

Re: Schuurvloer




par Loedov » 26/03/21, 03:12

Hallo allemaal,

Ik sta mezelf gewoon toe om u te komen bedanken omdat ik een idee nodig had voor de indeling van de vloer van een open schuur en ik niet wist waar ik heen moest, ik denk dat ik over ga op een betonnen bestrating of een coating.

Nogmaals dank u,
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 56-gasten