Cellar Moisture: SikaLite Waterproof, Rectavit of Aquaplan?

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79293
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Keldervochtigheid: SikaLite, Rectavit of Aquaplan waterafstotend?




par Christophe » 16/09/22, 09:46

Christophe schreef:Ik heb te maken met regeninfiltraties in onze geventileerde kruipruimte.

Het is 2 jaar geweest dat ik twijfelde (ik had hier zelfs al een onderwerp gemaakt: waterafstotende behandeling van een geventileerde kruipruimte? ) maar ik ben nu zeker en zeker dat het inderdaad externe infiltratie is en geen interne condensatie.

Hoe weet ik het zo zeker?


Alleen dwazen veranderen niet van gedachten (en het kost me maar 12 jaar om van gedachten te veranderen... : Lol: : Lol: : Lol: ).

Enkele jaren na deze waterafstotende behandeling was er nog steeds vocht en zelfs plassen onder sommige muren (de koudste)...

Een goed deel was te wijten aan ... condensatie (infiltraties voorkomen condensatie niet ... integendeel), dus heb ik in de zomer van 2022 een groot isolatieproject gedaan op de muren van deze kruipruimte: renovatie-vastgoed-/muurisolatie-sanitair-met-panelen-polyurethaan-pur-pir-t17287.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Keldervochtigheid: SikaLite, Rectavit of Aquaplan waterafstotend?




par Obamot » 16/09/22, 10:42

Als je een coating wilt aanbrengen als een "eind" kalk lijkt mij geschikt, het isoleert (een beetje), het neemt het resterende vocht op, laat de muur ademen en dient als een "buffer" van vocht die de deltatemperatuur moduleert effecten, maar ik weet zeker dat je daar over hebt nagedacht.

Ik plaats het voor het geval anderen het willen documenteren.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 20-gasten