Schuurvloer

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
haver
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 27/10/19, 18:36

Schuurvloer




par haver » 27/03/20, 19:35

Bonjour à tous!

Ik kocht iets minder dan een jaar geleden een kleine schuur in Ariège.
Ik heb het teruggevonden zoals het was, met het hooi op zolder en de grond bedekt met een mengsel van aarde, hooi en droge mest.

Na het verwijderen van deze laag "aarde" viel ik direct op de rots. De vloer is dus van steen, maar helaas niet regelmatig en niet vlak. Het is op sommige plaatsen behoorlijk vochtig, de rots is zelfs nat.

Dit hele gebied zou een atelier moeten worden, dus geen woonkamer.

Mijn probleem is dat ik niet weet hoe ik een grond moet verkrijgen die zowel normaal als vlak is en die redelijk vochtige grond kan verdragen.

Ik kan absoluut niet betalen, de vloer is van steen, en om niet met mijn hoofd in de vloer erboven te belanden, moet ik de dikte van de toekomstige coating beperken.

Kortom, ik ben vrij beperkt.

Ik dacht erover om een ​​eenvoudige laag kalk direct op de steen te installeren met een stap om de natuurlijke helling van de grond te compenseren.

Denkt u dat deze oplossing zou blijven bestaan?
Heeft u ideeën / advies om mij voor te stellen?

Merci pour votre aide!
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Schuurvloer




par GuyGadebois » 27/03/20, 19:51

Je maakt een vlakke vloer door een kruipruimte te creëren tussen de rots en deze, goed geventileerd aan elke kant.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Schuurvloer




par Ahmed » 27/03/20, 20:01

Kalk is in dit geval nutteloos. De geventileerde verhoogde vloer is de juiste optie. Als je door de hoogte vastzit, hoef je alleen maar te betalen: goed nieuws, opsluiting is je vriend! :D
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: Schuurvloer




par Bardal » 27/03/20, 20:20

Het is geruststellend, in deze context waarin iedereen zich expert voelt in de moeilijkste onderwerpen, om te zien dat sommigen weten hoe ze wijselijk op het niveau van de vloer moeten blijven ... En met kostbaar advies ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: Schuurvloer




par Paul72 » 29/03/20, 20:38

er is ook de klassieke oplossing om een ​​betonnen plaat te gieten om alles op peil te brengen ... maar kijk uit voor de circulatie van water, het kan nodig zijn om een ​​kleine afvoer rondom de voet van de muren onder de plaat te plaatsen ( Ik moest dit thuis doen om de natuurlijke circulatie van water na hevige regen mogelijk te maken en het niet in de muren te laten opstijgen)
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Schuurvloer




par GuyGadebois » 29/03/20, 20:40

Paul72 schreef:er is ook de klassieke oplossing om een ​​betonnen plaat te gieten om alles op peil te brengen ... maar kijk uit voor de circulatie van water, het kan nodig zijn om een ​​kleine afvoer rondom de voet van de muren onder de plaat te plaatsen ( Ik moest dit thuis doen om de natuurlijke circulatie van water na hevige regen mogelijk te maken en het niet in de muren te laten opstijgen)

Te duur (om het volgens de regels van de techniek te doen), te lang / zwaar / complex en mogelijkheid van vochtoverdracht in huis, de muren door capillariteit (inderdaad).
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: Schuurvloer




par Paul72 » 29/03/20, 20:41

Ahmed schreef:Kalk is in dit geval nutteloos. De geventileerde verhoogde vloer is de juiste optie. Als je door de hoogte vastzit, hoef je alleen maar te betalen: goed nieuws, opsluiting is je vriend! :D


let op de vochtigheid, het is nodig om een ​​dampschermfolie op de vloer te plaatsen (na egalisatie met grind bijvoorbeeld), zelfs als deze wordt geventileerd.

Ten slotte is dit slechts mijn mening van deskundigen : Cheesy:
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: Schuurvloer




par Paul72 » 29/03/20, 20:43

GuyGadebois schreef:
Paul72 schreef:er is ook de klassieke oplossing om een ​​betonnen plaat te gieten om alles op peil te brengen ... maar kijk uit voor de circulatie van water, het kan nodig zijn om een ​​kleine afvoer rondom de voet van de muren onder de plaat te plaatsen ( Ik moest dit thuis doen om de natuurlijke circulatie van water na hevige regen mogelijk te maken en het niet in de muren te laten opstijgen)

Te duur (om het volgens de regels van de techniek te doen), te lang / zwaar / complex en mogelijkheid van vochtoverdracht in huis, de muren door capillariteit (inderdaad).


het is geregeld in een halve dag voor twee, met een router een lagere prijs dan de vloer (die veel langer zal worden geïmplementeerd)

Door de muren op te klimmen als je let op de circulatie van water (dit is een legende behalve in adobe-huizen)
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Schuurvloer




par GuyGadebois » 29/03/20, 20:45

Paul72 schreef:Door de muren op te klimmen als je let op de circulatie van water (dit is een legende behalve in adobe-huizen)

Een legende? Je sprak er net hierboven over!
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: Schuurvloer




par Paul72 » 29/03/20, 21:03

GuyGadebois schreef:
Paul72 schreef:Door de muren op te klimmen als je let op de circulatie van water (dit is een legende behalve in adobe-huizen)

Een legende? Je sprak er net hierboven over!


Nee, ik had het over de betonplaten die waterdamp langs de muren voeren, het is een legende. Bij het eerste bericht spreek ik van vloeibaar water dat uiteindelijk op de steen kan lopen (alleen de persoon die daar is, kan het weten ...). Als het is geblokkeerd, wordt het omzeild of gepasseerd (wat het laagst is). De afvoer is dus niet altijd nodig. In ieder geval zal de plaat op plastic folie de luchtvochtigheid uit de grond verwijderen.
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 66-gasten