Restauratie van een rivierstenen muur

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 02/05/13, 14:40

chatelot16 schreef:kalk en cement gaan niet samen? integendeel, het mengt heel goed om tussenliggende eigenschappen te maken

pure kalk, of vette kalk of luchtkalk hardt alleen uit als het droog is

Hydraulische kalk, zelfs als het nat is, hardt uit en is dan beter bestand tegen water... Hydraulische kalk is een mengsel van cement en pure kalk, verkregen in één keer bakken, met kalksteen die klei bevat, maar niet genoeg om echt cement te maken... we kunnen het equivalent van hydraulische kalk maken door pure kalk en een beetje cement te mengen

je kunt ook het equivalent van hydraulische kalk maken door pure kalk te mengen met baksteen of geplette pozolana: het was het recept van de Romeinen! dus of de klei nu in de kalksteen zit om de hydraulische kalk te maken, of apart gekookt in baksteen, dan gemengd met de kalk, het heeft hetzelfde effect

Ik heb al metselwerk gedaan met pure kalk, het duurt een eeuwigheid om uit te harden: dit is een voordeel omdat je hierdoor goed kunt zetten zonder scheuren ... maar de muur moet absoluut droog zijn om uit te harden

met 20% cement in pure kalk wordt het hydraulische kalk, het hardt langzamer uit dan cement alleen, maar het hardt nog steeds volledig uit, zelfs in water, of zelfs in vaak natte aarde

metselaars die bij mij thuis werkten, gebruikten wat ze bastaardmortel noemden: mengsel half cement, half hydraulische kalk... op dat moment wist ik er niets van... nu begrijp ik dat als het moet worden gemengd met cement, het nutteloos is om hydraulische kalk te nemen: met luchtkalk zou het hetzelfde zijn

door wit cement te gebruiken, vermengd met kalk, vermijden we de grijze kleur waar sommige mensen niet van houden: het heeft de kleur van zand, zoals oude mortel...

met te langzame kalk, als de stenen slecht zijn afgesteld, bezinkt het te veel en leunt de muur voordat hij klaar is

Helemaal mee eens, het deed me denken aan wat onze leraren in de klas aan ons doorgaven, en verdomd wat we hadden gepraat over deze gestampte pouzolana (we zijn zelfs op bezoek geweest in Pompeii...)


In het kort is in dit stadium, zoals gewoonlijk, de slotopmerking:
Het zouden in principe niet wij moeten zijn die kiezen voor de "technische oplossing die goed gaat", maar het dringt zich aan ons op, afhankelijk van het op te lossen probleem (vandaar Bidouille's gemopper?).

...mebon, zonder op iemand te mikken, er is een beetje nederigheid voor nodig! ( : Lol: )
0 x
seb1000
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 55
Inschrijving: 02/05/11, 11:05




par seb1000 » 02/05/13, 18:10

de technische oplossing dringt zich niet zo gemakkelijk aan mij op :)

gemiddeld raden uw meningen mij niet af tegen NHL-limoen, en het lijkt mij het meest geschikt, rekening houdend met alle vele beperkingen en zorgen.

als alles goed gaat, start van de werkzaamheden in 1 week...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 02/05/13, 19:01

tsss... zonder nieuw advies te willen geven, aangezien alles al gezegd is:

1) er is geen antwoord op de vraag van het bindmiddel dat werd gebruikt om deze muur te monteren!

2) en de facto is er geen diagnose!

3) dus geen mogelijkheid om te beslissen "waarmee" deze revalidatie te doen.

4) dus alvorens te anticiperen, zou het eerst nodig zijn om verschillende specifieke oorzaken te vinden: waarom de muur uiteenvalt, waar is hij van gemaakt, waarom was de eerste reparatie een puinhoop, welk type bindmiddel moet je uiteindelijk kiezen?

5) als ik geen ervaring had, zou ik niet alleen aan zo'n taak beginnen. Er zal geen "ruimte voor fouten" zijn. (Het lijkt mij ook dat de geschiedenis zich herhaalt aangezien er al een eerste knutselwerkje is geweest dat fout is gegaan).

Dus ja, ik doel niet op iemand in het bijzonder, maar “de zelfopgelegde technische oplossing» geldt ook voor deze zaak!

Hoe dan ook, veel geluk... (Hoewel "geluk" niets te maken zou moeten hebben met dit soort zaken.)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 02/05/13, 19:58

PS: mijn laatste woord, we zien niet echt in hoe we een wapeningsnet van 2m x 25m lang op de juiste manier kunnen vasthouden - en de ad hoc minimale dekkingsdikte respecteren - anders dan in hydraulisch beton! : Cheesy: :schok:
0 x
seb1000
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 55
Inschrijving: 02/05/11, 11:05




par seb1000 » 02/05/13, 23:36

Obamot schreef:tsss... zonder nieuw advies te willen geven, aangezien alles al gezegd is:

1) er is geen antwoord op de vraag van het bindmiddel dat werd gebruikt om deze muur te monteren!

2) en de facto is er geen diagnose!

3) dus geen mogelijkheid om te beslissen "waarmee" deze revalidatie te doen.

4) dus alvorens te anticiperen, zou het eerst nodig zijn om verschillende specifieke oorzaken te vinden: waarom de muur uiteenvalt, waar is hij van gemaakt, waarom was de eerste reparatie een puinhoop, welk type bindmiddel moet je uiteindelijk kiezen?

5) als ik geen ervaring had, zou ik niet alleen aan zo'n taak beginnen. Er zal geen "ruimte voor fouten" zijn. (Het lijkt mij ook dat de geschiedenis zich herhaalt aangezien er al een eerste knutselwerkje is geweest dat fout is gegaan).



1) 2) en 3) --> test met HCl gepland, maar je hoeft sowieso geen pro te zijn om te zien dat het een simpele aarde- of kalkmortel is + (...)
en (...) kunnen zoveel dingen zijn dat ik ze zonder een scheikundig laboratorium niet zou kunnen bepalen (aarde, zand, olie, bier, bloed, urine...)

4) de muur desintegreert niet, in ieder geval niet meer dan elke muur die regelmatig opnieuw moet worden samengevoegd en die dom zou zijn opgelapt met een cementpleister die als een varken is gelegd. de oorzaak van het probleem lijkt ongebruikelijke belastingaccumulatie en onvoldoende drainage te zijn.

5) Ik hou niet van knutselen aan dit soort werk, dus knutselen wordt niet verwacht.
maar één factor is misschien te ver gegaan in uw geheugen: mijn budget voor dit werk is maximaal 500 euro, of anders stop ik (gepast) met eten. : Lol:
en in het leven moet je doen wat je kunt met wat je hebt.
In het slechtste geval moet je volgend jaar opnieuw beginnen... : Cry:


en ik ben niet tegen een dosis geluk, althans aan de weerkant tijdens het werk.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 03/05/13, 00:12

Een budget is iets over een bepaalde periode!

Het is dus niet statisch. Daar denk ik niet dat het het kan doen (bekisting + latwerk + zand/grind/cement, etc.)

Dus als het 500€ per jaar is, wacht dan op het aantal jaren dat nodig is om het goed te doen! Want gezien zijn toestand is het beter niets te doen dan de situatie erger te maken, toch? Maar het is aan jou, het is moeilijk om de urgentie te beoordelen zonder erbij te zijn geweest, anders zou ik een lening aangaan. Maar laten we zeggen dat voor technische vragen het mij lijkt dat de truc is gedaan. Achteraf is het een kwestie van verantwoordelijkheid, het is meer de verantwoordelijkheid van de leden van een forum. :|
0 x
seb1000
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 55
Inschrijving: 02/05/11, 11:05




par seb1000 » 05/05/13, 12:09

Ik denk niet dat de muur morgen of zelfs binnen een maand zal vallen.

maar ik weet dat ik het mis kan hebben :)

en als de muur valt, met de huidige stroom van de rivier, zal het een dam creëren en daar zal de schade voor mij en voor de buurman van een andere orde zijn.

dus ik zal er helaas mee moeten dealen.

Ik hou jullie op de hoogte van de voortgang van de werkzaamheden.

Ik heb nog 2 kleine vraagjes: de breedte van de afwatering en de diepte.

1) de breedte? Ik kom in de verleiding om het 50cm breed te maken.

2) de diepte? Ik vind dat het diepste punt van mijn afwatering niet lager mag zijn dan het maximale rivierpeil + een extra veiligheidsmarge.

heb ik gelijk?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 14/05/13, 01:35

Uitgraven voor drainage? Met een muur in zo'n staat zijn sommige niet goed!

:schok: En zeker niet legaal. In het geval van een storing, dat is alles voor je appel daar...

Obamot schreef:3) wat de fundering betreft, is er gezien de ligging niets aan de hand.


... dus vooral geen afwatering, te gevaarlijk gezien de staat van de muur !!!!!!

Ik zou ook niet durven graven in de bedding van de rivier (groot civieltechnisch werk) idem aan de binnenzijde (vooral niet...) en dit niet voordat ik deze muur HERONTWORPEN heb tot negen... (Als het nodig is, zie ik dat we nog steeds met vallen en opstaan ​​zitten en dat er nog steeds geen schatting is gemaakt door een pro) °_O

Zoals Chatelot zei:

chatelot16 schreef:voordat we geloven dat waterafvoer de wonderoplossing is, moeten we de hele situatie zien!


Daar hadden we het over reparation, drainage en meer, allemaal voor 500 roros — het is een understatement als de reparatie van zo'n muur van meer dan 25 meter veel meer gaat kosten — dus we vergeten het meteen, het is een verantwoordelijkheid die je niet alleen kunt dragen, het is ook een andere prijs... Droom niet!

Om een ​​afwatering te maken, is het nodig om alles vanaf de andere oever te ondersteunen, zo niet het huis: plons... in het water...! Zonder dat (met een muur die een beetje opzwelt) is het niet eens een optie. gezien?

Vraag anders een schatting van een erkend bedrijf en we praten erover...
0 x
seb1000
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 55
Inschrijving: 02/05/11, 11:05




par seb1000 » 20/05/13, 19:05

je bent met meerdere om me te amuseren.

na betaling van de onvermijdelijke uitgaven, op het einde van de maand, nog enkele duizenden euro's over?
thuis hebben we nog maar 300 euro over, en voor een beetje dat we een onvoorziene hebben, blijft er 0 over.

Ik zeg dat niet om te klagen (omdat mijn levensstijl goed bij me past), maar om je weer met beide benen op de grond te zetten, in ieder geval op mijn land.

dus mijn budget is 500 euro, en daar moet ik het mee doen voordat het in de rivier valt en de financiële gevolgen van een andere orde van grootte zijn.

bij ons compenseren het elleboogvet en de moed het kleine salaris. :D

sommige correcties, omdat ik zie dat er fouten insluipen en door anderen worden opgepikt.

- de te herstellen muur is slechts 4m lang.
- het huis rust niet op deze muur, maar ik ben bang voor ophoping van vocht aan de voet van deze muur die omhoog zou kunnen komen in het huis
- het ontmantelen van de muur vormt geen gevaar voor mijn gezondheid omdat deze naar de rivier leunt en niet op mij kan vallen. Ik had ook 2 experts aan de telefoon, die me vertelden dat ik er goed aan had gedaan om dat te doen om het risico van vallen van de muur te beperken. tegelijkertijd lijkt het vanzelfsprekend: de dwang achter de muur wordt weggenomen.


en nieuwigheid:
er is een door mijn verzekering gemandateerd expert die woensdagochtend gratis langskomt om te kijken of de reparaties kunnen worden uitgevoerd vanwege het uitzonderlijke slechte weer in mijn regio dit jaar... duimen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 20/05/13, 19:42

Allereerst hou ik niet echt van de agressieve toon, gezien de moeite die iedereen doet om je te helpen.

En toen leek het me dat het werk al af moest zijn: kortom, laten we verder gaan... : Lol:

De prioriteit van prioriteiten: en wat te doen voordat uw expert komt. Het is om de struik die langs de lage muur groeit te ontwortelen... Omdat de wortels zeker tegen de muur zullen duwen door het zwellende effect... Als dit nog niet is gedaan, is dit toch het eerste dat de expert zal zien: en daar zal hij het voor nalatigheid beschouwen.

Dus aan de ene kant is het iets om absoluut te doen gezien de situatie, en aan de andere kant riskeert de expert het NIET te gebruiken om u te compenseren (als u begrijpt wat ik bedoel...)

Bovendien is het inschakelen van een "gratis" deskundige die door uw verzekering is gemandateerd een tweesnijdend zwaard. Want inderdaad, deze "werken" voor de verzekering en bij elke gelegenheid dat het mogelijk is TEGEN "de verzekerden". Wat betekent dat u niet echt kunt profiteren van een ander risico of wat weet ik later - over dit specifieke probleem van uw muur - aangezien u al in hun vizier bent (dus in hun database... dat ze worden uitgewisseld tussen "verzekerings" -maatschappijen, indien nodig, als u ze toevallig wijzigt ...).

Het is dus net zo noodzakelijk dat de expert het uit te voeren werk kwantificeert, dat je het uitvoert (want als ik het goed begrijp ben jij het die het werk zal doen) en dat je dan ABSOLUUT de expert opnieuw belt om hem het uitgevoerde werk te laten zien, zodat je verzekering er rekening mee houdt, zodat als er toevallig een probleem zou zijn, je zou hebben bewezen dat je het zou hebben gedaan "alles wat van u verlangd kan worden op het gebied van "risicobeheersing"", en in een tweede geval zou het door de verzekering worden geregeld, die geen andere keuze zou hebben dan een eventuele ramp te dekken: en bovenal kon je rustig slapen.

Laten we nu eens kijken naar het geldprobleem, dat u meer dan eens hebt ingezameld. Noch ik, noch iemand hierin forum niet bezig zijn met uw financiële situatie - we maken u alleen op de hoogte van de technische vragen met betrekking tot het probleem - en er is geen geldprobleem (zoals al uitgelegd, maar blijkbaar bent u het die het niet begrijpt). Het probleem is, hoeveel het ook kost, dit zijn werken die gedaan moeten worden, omdat het niet uitvoeren ervan zou benadrukken uw burgerlijke aansprakelijkheid, als er bij een ongeval slachtoffers zouden vallen, en uit het onderzoek zou blijken dat u niet het werk hebt gedaan dat de situatie vereist. En geloof me of niet, maar als het in een trieste situatie als deze naar de rechter moet, maakt het de rechter niet uit of je inkomen bescheiden is: het is echt niet hun probleem. Dus als ik je hiermee door elkaar schud, is het zodat je je bewust wordt van de ware invalshoek van het probleem, en niet dat je ons komt vertellen over je persoonlijke situatie waarvoor WE ALLEMAAL GEVOELIG ZIJN, dat je het goed weet (ook al vinden we het erg jammer dat we individueel niets kunnen doen, we hebben allemaal onze zorgen...).

Laatste punt, als je het werk zelf wilt doen, moet je na het verwijderen van de struik absoluut al het mos verwijderen dat we op de foto's zien, omdat het ook een van de mogelijke oorzaken is die de bevestiging van de eerste reparatie belemmerde. En je moet voorzichtig zijn met deze korstmossen, want zelfs als je denkt dat je ze allemaal hebt verwijderd en afgeschraapt, zijn er microscopisch nog wat in de rots achtergebleven - en het duwt hoe dan ook terug zodra er vocht door capillaire werking binnenkomt, hetzij van de grond of van de muur zelf, doordrenkt door de rivier zelf - dus de enige manier om er vanaf te komen is doorschuren het gebied (het oppervlak van de stenen) met een haakse slijper waar wat dan ook => gewoon schrapen niet genoeg is! Nog minder geld verspillen aan ontschuimer, bleekmiddel of wat dan ook: deze levensvorm weerstaat ALLES. Het is een van de oudste levensvormen die de planeet kent, gedurende miljarden jaren (?) heeft het alle strategieën kunnen ontwikkelen, zelfs de meest onvoorstelbare, om te proberen te winnen. gebieden koloniseren... Het is bijna onverwoestbaar, zelfs met zuur komt het terug.

Dan moet je goed afstoffen en dan behandelen (het is van de algenfamilie, dus microscopisch klein en zelfs onder beton kan het weer beginnen).

Voer ten slotte enkele meng- en hechtingstests uit met het beton dat u gaat maken. Vergeet niet een voldoende dik metalen gaas te plaatsen (dat gaat roesten om een ​​betere hechting te krijgen, als dat zo is...) en dat als versteviging zal dienen. Wapening die niet mag worden vergeten te bedekken met de voorgeschreven dikte van ten minste ongeveer 1 cm cement (voor het juiste mengsel, zie de post van Chatelot). Test vooraf vooral de snelheid van aanbrengen en mengen (hydraulisch cement) want vergeet niet dat de uitvoering — het laten plakken — een heuse klus is! Ga naar een bouwplaats om te zien hoe ze het aanpakken en vraag om advies, brood eet het niet: en je leert altijd dingen...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 51-gasten