Renovatie, installatie van Sprinklers Fire Suppression

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1

Renovatie, installatie van Sprinklers Fire Suppression




par antoinet111 » 25/09/12, 00:37

Hallo jongens, ik ben op zoek naar een sprinklernetwerk in mijn huis (keuken, badkamers, garage), maar ik kan geen manier vinden om het water automatisch te stoppen wanneer de brand stopt, zou u een suggestie?

Ik heb nooit een vuur thuis gehad, maar in mijn omgeving als, en het is niet cool ...

Merci.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 25/09/12, 01:47

bases:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Extincteur ... %C3%A0_eau

http://en.wikipedia.org/wiki/Fire_sprinkler_system

http://www.spk.fr/sprinkleur/sprinkleur.htm

Het stoppen van het water lijkt niet mogelijk of in detail gepland, omdat het risico bestaat dat de brand weer op gang komt.

Het hangt allemaal af van het gewenste beveiligingsniveau en het werkelijke risico, de afmetingen van de te beschermen site.

Het beperken van de hoeveelheid water tot wat nodig is om te blussen, is het eenvoudigst, zoals 10 tot 100l bij het begin van een brand die onmiddellijk binnen een minuut na de start door water wordt gesmoord, zoals mij handmatig overkwam. liefde op het eerste gezicht op mijn huis.

Anders de meting van T door thermometers in de kamers of infrarood vlamdetectoren. (niet gemakkelijk om geen valse metingen te hebben) kan de aankomst van water helpen stoppen.

http://www.ineris.fr/badoris/Pdf/substa ... die_V2.pdf

http://w1.siemens.ch/web/bt_ch/fr/produ ... _fr_--.pdf

Dit zou het in principe mogelijk moeten maken het einde van de brand te detecteren.

Een goedkope oplossing zijn ook IP-camera's van ADSL en internet, die zowel diefstal als brand op afstand waarschuwen, waardoor video's op afstand, zelfs op een recente laptop, het einde van de brand kunnen zien en controleer het einde van de bewatering nauwkeuriger dan een automatisch systeem.

Ik kijk als mijn huis door goedkope IP-camera, tenzij van € 100, Trendnet of Heden gemotoriseerde VisionCam hetzelfde wifi !!
Verandert video stuurt een e-mail en biedt een video van de dief of het vuur op zijn mobiele Android, of andere, als je wilt.
Op afstand met een kraan of valve automation, kunnen we stoppen aan het einde van het zichtbare vuur op of camera's.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 25/09/12, 09:37

dedeleco schreef:Op afstand met een kraan of valve automation, kunnen we stoppen aan het einde van het zichtbare vuur op of camera's.
Overweeg een vuur- en waterbestendige camera te nemen die door de rook kan kijken : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 25/09/12, 11:08

Kortom, er is geen eenvoudige oplossing, dus het zal een klep en de sleutels van de buurman zijn.

water heeft de neiging de stroomtoevoer naar de pc en de doos te onderbreken.

merci
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.

Onderaan de praters en een plafondventilator!
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Renovatie, Instalatie van Sprinklers uitsterven van incen




par sen-no-sen » 25/09/12, 11:53

antoinet111 schreef:Hallo jongens, ik ben op zoek naar een sprinklernetwerk in mijn huis (keuken, badkamers, garage), maar ik kan geen manier vinden om het water automatisch te stoppen wanneer de brand stopt, zou u een suggestie?


Houd er dus rekening mee dat de IEA (automatische brandblusserinstallatie) vaak meer schade veroorzaakt dan de branden zelf (waterschade door lekken).
ERP- en IGH-voorschriften leggen dit type installatie op, in het geval van een aanzienlijk warmtepotentieel in gebouwen.
In zijn laatste geval is er een verplichting om de aanwezigheid van een brandveiligheidsdienst te hebben, en dus van menselijke tussenkomst, die door zal gaan met de overeenkomst van de brandweerlieden om de aankomst van water op het netwerk af te sluiten sprinkler.
In de Franse regelgeving is er geen automatisch stopapparaat zonder menselijke beslissingen.

U moet ook weten dat een verzekeraar de kosten van waterschade na dit type installatie niet dekt als het niet is gecertificeerd, het kost een echt fortuin dat alleen binnen het bereik van grote bedrijven of mede-eigenaar trustee.
Dernière édition par sen-no-sen de 25 / 09 / 12, 12: 06, 2 keer bewerkt.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 25/09/12, 11:55

ha ja hoe dan ook, nou, hoe een brand te stoppen als ik niet thuis ben?
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.

Onderaan de praters en een plafondventilator!
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 25/09/12, 12:02

antoinet111 schreef:ha ja hoe dan ook, nou, hoe een brand te stoppen als ik niet thuis ben?


Beter waarschuwen dan genezen.
Het beste is om de warmte potentieel in uw huis te beperken, zie installeren deuren boerderijen in combinatie met een branddetectiesysteem om het vuur te beperken (het kost een arm).
Anders eenvoudige gebaren, zoals het uitschakelen van de stroom wanneer u uw huis verlaat en ervoor zorgen dat u het gas uitschakelt, enz ... maar er is geen zilveren kogel tenzij u grote bedragen betaalt.
Brandveiligheid is aan 20% van de kosten van een type hoogbouw (hoogbouw).
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 25/09/12, 12:07

het sap uit huis snijden is te beperkend (behalve op feestdagen), branddeuren zijn gewoon echt te duur.

en ik vond sprinklers niet te duur, anders, om de hoeveelheid water te beperken (en daarom de schade, zou ik een tank boven het huis of een ventilator moeten monteren)
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.

Onderaan de praters en een plafondventilator!
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 25/09/12, 12:12

antoinet111 schreef:het sap uit huis snijden is te beperkend (behalve op feestdagen), branddeuren zijn gewoon echt te duur.

en ik vond sprinklers niet te duur, anders, om de hoeveelheid water te beperken (en daarom de schade, zou ik een tank boven het huis of een ventilator moeten monteren)


Dus dit zou een persoonlijke installatie zijn?
Denk je dat de installatie echt nodig is?
Er zijn mini-brandmeldpanelen die bij detectie een oproep naar de hulpdienst sturen, maar ook hier is het een investering.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 25/09/12, 12:21

Alles is een kwestie van waarde.

In woningen, de prioriteit is om levens te redden, om zo te slapers wakker, voorkomen dat ze wakker, het sluiten van brandwerende deuren, etc ...
de rest is verzekerd voor niet erg duur.

de sprinkler wordt geplaatst in het bedrijfsleven als het wordt geschat dat de schade potentiële water zijn lager dan de kosten van een brand voortgezet.

De enige klant die ik heb die er een heeft, is een grote garage

niets verhindert dat u rookdetectie uitvoert, er zijn nu geweldige systemen, bedraad of draadloos, die alarmtelefoontransmissie met detectorindicatie maken
budget in België, door een efficiënte installateur: 1500 tot 3000 euro (bijv. Jablotron-apparatuur bij AJL Alarm)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 69-gasten