Kalksteen op gewelfde kelder

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
vegaman
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 26/09/12, 14:41

Kalksteen op gewelfde kelder




par vegaman » 29/01/14, 11:36

Hallo,

Ik heb een gewelfde kelder van 3 meter breed en 6 meter lang. De kelder is in rode baksteen, heeft twee openingen aan de buitenkant voor ventilatie. De vloer van de kelder is van klei.
De stenen zijn stevig, niet vochtig. De grond is echter vochtig.

Ik zou graag boven deze gewelfde kelder een dekvloer van 10 cm laten zinken. Isolerende dekvloer van kalk/hennep met plantaardig beton Type X.

Momenteel is deze kelder gevuld met wat sintel wordt genoemd.Tussen de bovenkant van mijn gewelf en de grond is er ongeveer 40 cm.

Meerdere vragen :
- Zal de kluis het gewicht dragen?
- Ik heb geen mogelijkheid om een ​​geventileerde egel te maken omdat het onmogelijk is om een ​​geventileerde afvoer te installeren. Moet ik nog een egel maken of kan ik deze mat direct op de klinker gieten (verkleind met 10cm natuurlijk)?
- Kan de isolatie verbeterd worden door kurk onder de dekvloer te leggen?
- Wat moet er rond de plaat op de wand/plaat-overgang worden geplaatst? kurk?

dank u
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 29/01/14, 18:55

Als uw plaat 6 x 3 m en 10 cm dik is, weegt hij ongeveer 4120 kg als het standaard beton is
Het is niet te verwaarlozen.
Maar in plantaardig beton is het maximaal 630 kg, het is niet hetzelfde... :schok:
Kurk is geweldig voor deze toepassing. Je huis isoleren doe je liever niet van buitenaf. ?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 30/01/14, 09:25

Gezien de inzet, zou ik nog steeds het formele advies van een architect aannemen... (waarmee hij schriftelijk instemt)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 43-gasten