Let op vloerverwarming in renovatie

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47

Let op vloerverwarming in renovatie




par dodo » 25/02/12, 11:57

hello,

In mijn thermische renovatieproject wilde ik het verwarmingsprobleem later aanpakken.

Van wat ik heb gelezen, zorgt de vloerverwarming voor meer comfort gezien het verwarmingsoppervlak.

Maar aangezien ik de betegelde vloer moet afscheuren, vraag ik me af over deze verwarmingsmodus.

zou het niet verstandig zijn om een ​​verwarmde vloer vooraf te installeren, in afwachting van, momenteel ben ik een elektrische convector waarvan ik in thermen graag af zou willen.


onder jullie hebben sommigen deze reflectie gehad?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 25/02/12, 13:05

het is erg moeilijk om een ​​verwarmde vloer te maken als het te laat is

het is een goed idee om het te doen wanneer het tijd is, zelfs als het niet meteen wordt gebruikt

andere opmerking, we kunnen vloerverwarming en conventionele radiator mengen, om nog steeds een lage temperatuur voor condensatie te hebben: stuur eerst warm water naar de radiator en breng de radiatoren terug naar de vloerverwarming
0 x
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 25/02/12, 18:56

chatelot16 schreef:het is erg moeilijk om een ​​verwarmde vloer te maken als het te laat is

het is een goed idee om het te doen wanneer het tijd is, zelfs als het niet meteen wordt gebruikt

andere opmerking, we kunnen vloerverwarming en conventionele radiator mengen, om nog steeds een lage temperatuur voor condensatie te hebben: stuur eerst warm water naar de radiator en breng de radiatoren terug naar de vloerverwarming


volgens uw redenering is het niet gemaakt voor de renovatie.

de radiatoren van een laag verbruik lijken mij groter.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 25/02/12, 19:08

het is niet eenvoudig om een ​​radiator te installeren, omdat je de vloer moet breken

maar omdat je gewoon de tegels wilt doorbreken, is dit het juiste moment om na te denken

het breken van de tegels is niet genoeg: de vloerverwarming wordt dikker ... als er hoogte is in rab is het heel goed mogelijk

als je geen hoogte wilt verliezen, moet je de plaat volledig breken ... wat niet noodzakelijkerwijs gecompliceerd is ... de originele plaat is soms zo zwak dat deze toch moet worden overgedaan

zie ook de isolatie: als het helemaal niet is geïsoleerd, is het gerechtvaardigd om alles te breken, te graven, isolatie te plaatsen ... zo gemakkelijk om ook een warme vloer te leggen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 25/02/12, 19:28

Ik denk dat we "condensatie" en "PCBT-verwarmingsvloeren" moeten scheiden:

a) de PCBT is ideaal voor condensatie, dus een winst (ten koste van een meer geavanceerde ketel)

b) u kunt ook condenseren met "BT" -radiatoren

c) die niet allemaal groter zijn (er zijn radiatoren met 'vinnen' een beetje zoals autoradiatoren - zie de Jaga-site; ze ontwikkelen een aanzienlijk vermogen bij lage temperatuur met een kleinere afmeting; let op: dit is duur !)

d) PCBT is een kwestie van comfort, maar het is ook controversieel; persoonlijk ben ik een fan; maar je zult ook kritiek vinden (wat ik niet begrijp, als het een PCBT is die correct is gemaakt)

Kortom,

a) kijk eerst of het haalbaar is (ongeveer 10 cm minimale diepte + carralge); dat zouden we ook moeten doen isoleer hieronder, zo niet, straalt het naar beneden !!! Tenzij u van onderaf kunt isoleren); dus ja, het is moeilijk bij renovatie ...

b) informeer en kijk of het uitkomt (ik vind de afwezigheid van koude voeten formidabel - ik heb een anti-infarctbehandeling waardoor ik last heb van verkoudheid in de "ledematen")

c) en vervolgens coderen! Dit is niet de goedkoopste oplossing. Het is ook noodzakelijk om de verwarming te regelen via een externe sonde, met gemotoriseerde klep ...

b)
0 x
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 25/02/12, 20:43

Did67 schreef:Ik denk dat we "condensatie" en "PCBT-verwarmingsvloeren" moeten scheiden:

a) de PCBT is ideaal voor condensatie, dus een winst (ten koste van een meer geavanceerde ketel)

b) u kunt ook condenseren met "BT" -radiatoren

c) die niet allemaal groter zijn (er zijn radiatoren met 'vinnen' een beetje zoals autoradiatoren - zie de Jaga-site; ze ontwikkelen een aanzienlijk vermogen bij lage temperatuur met een kleinere afmeting; let op: dit is duur !)

d) PCBT is een kwestie van comfort, maar het is ook controversieel; persoonlijk ben ik een fan; maar je zult ook kritiek vinden (wat ik niet begrijp, als het een PCBT is die correct is gemaakt)

Kortom,

a) kijk eerst of het haalbaar is (ongeveer 10 cm minimale diepte + carralge); dat zouden we ook moeten doen isoleer hieronder, zo niet, straalt het naar beneden !!! Tenzij u van onderaf kunt isoleren); dus ja, het is moeilijk bij renovatie ...

b) informeer en kijk of het uitkomt (ik vind de afwezigheid van koude voeten formidabel - ik heb een anti-infarctbehandeling waardoor ik last heb van verkoudheid in de "ledematen")

c) en vervolgens coderen! Dit is niet de goedkoopste oplossing. Het is ook noodzakelijk om de verwarming te regelen via een externe sonde, met gemotoriseerde klep ...

b)


dus als ik je volg, is het mogelijk om je plaat niet van bovenaf te isoleren als je het van onderaf doet, wat dikte bespaart.

In het ideale geval zou dit op de plaat van de R + 1 moeten gebeuren alsof het een verwarmde vloer en een verwarmd plafond in de onderliggende ruimte maakt.

door u te lezen heb ik de indruk dat dit niet de meest economische oplossing is
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 26/02/12, 12:27

1) Ja, ik had het over de plaat op de begane grond, die zonder isolatie zal stralen en calorieën zal verliezen naar de kelder ...

2) Inderdaad, bij 1er kunt u de isolatie overslaan.

Met dezelfde verliezen door koudebruggen aan "de rand" van tadalle, niet geïsoleerd van de muur, als deze niet van buitenaf geïsoleerd is! [geldt ook voor je plaat op de begane grond als je via de kelder isoleert, zonder de muur van buitenaf te isoleren]

3) Vraag voor de prijs. Het leek mij niet dat het de goedkoopste oplossing is: meters buizen (drievoudige laag aanbevolen - zuurstofdicht, om de vorming van slib te voorkomen), bevestigingen, verpleegkundigen en daarom een ​​meer Sioux-regeling (maar ook effectiever!) ...
0 x
razputin
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 26/10/12, 16:24




par razputin » 17/06/13, 17:31

U kunt profiteren van hulp bij de installatie van een verwarmde vloer. Het maakt deel uit van energiebesparing en thermische renovatie. Iemand had een huis in Bretagne gekocht http://www.aktifimmo.com en het volgen van het project om vloerverwarming te installeren om de energie van zijn leefomgeving beter te beheren, had verschillende mogelijke hulpmiddelen gezocht: ecolening tegen nulrente, hulp van de National Housing Agency (ANAH) , lokale autoriteiten, enz ... Alles is goed om te nemen, op zijn minst te proberen.
0 x
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 17/06/13, 21:54

Een verwarmde vloer is niet moeilijk om te maken, ik heb er zonder probleem een ​​thuis gemaakt.

Je legt de isolatie, je legt de pijpen, je zinkt, dat is het. Voor de dekvloer raad ik ten zeerste de pleister (anhydriet) aan, ik maakte het in cement, het was een vergissing, te veel werk om het allemaal te trekken, te saai. Voor de isolatie en de leidingen kun je 60m2 daarentegen in het weekend doen.

PER BAO is erg goedkoop en gemakkelijk te installeren met warm water erin.
0 x
razputin
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 26/10/12, 16:24




par razputin » 18/06/13, 08:58

Ja na moet nog steeds een goede klusjesman zijn. Het blijft goedkoper, maar om te weten hoe het te doen is niet als een eenvoudige zwevende vloer. Maar het blijft inderdaad een mogelijkheid.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 36-gasten