Lekkende zinken goot doorboord door corrosie: waarom? Spoedreparatie en welke blijvende oplossing?

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: Lekkende goot doorboord door zinkcorrosie: waarom? Spoedreparatie en welke blijvende oplossing?




par Macro » 07/07/21, 15:36

Persoonlijk heb ik in 3 2005 honden in mijn dak laten zitten. Het zinkwerk dat mij is verkocht reageert niet op de magneet. Ik moest al het soldeerwerk doen met een tinnen staaf...Ik zag alleen zink op mijn daken of platen van puur lood aan de uiteinden...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Re: Lekkende goot doorboord door zinkcorrosie: waarom? Spoedreparatie en welke blijvende oplossing?




par Christophe » 07/07/21, 16:18

Bedankt voor al jullie antwoorden! Dat is leuk, leuk dat je geïnteresseerd bent in het onderwerp!

Ik reageer op degene die van alles een beetje compileert:

Macro schreef:De goot naar Christophe op 40 .... Het is mogelijk dat het goedkope materialen zijn, maar ... ik betwijfel het ... Wat betreft de lassen .... Over het algemeen zijn de ellebogen en de gegalvaniseerde buis niet gelast maar vastgehouden door plooien ... Persoonlijk geloof ik echt in een chemische aanval, hetzij door de zinkwerker met zijn zin7 of door de rondzwervende deousseur met zijn chloorblikken ....
Voor de zekerheid.... Christophe moet een magneettest doen...


Test vervolgens de magneet: Het plakt niet! Dus puur zink a priori...

Geen idee of er vóór 2007 een was sinds ik daar woonde, maar in ieder geval is er sindsdien geen meer meer geweest en is de dakgoot in deze periode aanzienlijk verslechterd!

Voor de bladeren is het mogelijk dat er enkele waren... maar als het a priori puur zink is, is dat niet het geval!

Aan de andere kant is het een goot op dit dakgedeelte: https://www.econologie.com/quelle-maiso ... r-en-2021/

Beeld

Dus ik ook aluminium en lood of loodhoudend zink (denk ik) ook op het dak heb ik het niet over de PV-panelen die dateren van 2019 maar over de structuur van de thermische zonnepanelen (onder de lineaire voegen die we zien is het aluminium en loopt het onvermijdelijk af)!

Daar had ik niet aan gedacht toen ik het eerste bericht schreef, sorry!! :schok:

Ik moet de goten aan de andere kant van het dak onderzoeken, waar alleen leien en roestvrij staal liggen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Re: Lekkende goot doorboord door zinkcorrosie: waarom? Spoedreparatie en welke blijvende oplossing?




par Christophe » 07/07/21, 16:28

Meer foto's over het zonnestelsel hier: thermische zonne-energie / zonne-huis-en-high-power-thermische-zonnepanelen-t5283.html

Beeld

Op deze foto kunnen we duidelijk zien hoe het systeem is gemaakt, ik denk dat de onderste aansluitplaat geen lood is maar zink...

Ik heb daar zeker lood op de bovenkant van mijn kas: renovatie-vastgoed-werken/renovatie-van-een-kas-met-pvc-golfplaten-worden-ondoorzichtig-t7461.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Re: Lekkende goot doorboord door zinkcorrosie: waarom? Spoedreparatie en welke blijvende oplossing?




par Christophe » 08/07/21, 18:22

En dus de vrienden?
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 880
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173

Re: Lekkende goot doorboord door zinkcorrosie: waarom? Spoedreparatie en welke blijvende oplossing?




par gildas » 08/07/21, 22:40

Huidig ​​lek? (zonnepanelen?) = elektrolyse?
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14932
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4347

Re: Lekkende goot doorboord door zinkcorrosie: waarom? Spoedreparatie en welke blijvende oplossing?




par GuyGadeboisTheBack » 08/07/21, 22:52

Je moet proberen met een millivoltmeter om te zien of er stroom staat.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 880
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173

Re: Lekkende goot doorboord door zinkcorrosie: waarom? Spoedreparatie en welke blijvende oplossing?




par gildas » 08/07/21, 22:56

De metalen moeten ook compatibel zijn met elkaar...
In aanwezigheid van vocht ontleedt het metaal met het hoogste potentieel in de elektrochemische classificatie het metaal met een lager potentieel en veroorzaakt het na een bepaalde tijd de achteruitgang (en uiteindelijk de vernietiging ervan...) door corrosie te versnellen, dit noemen we een elektrolytisch materiaal. koppel tussen de 2 materialen (batterijeffect).

Simpel gezegd: water mag niet van een metaal met een hoog potentieel naar een metaal met een lager potentieel stromen.

https://www.girouette.com/content/20-co ... -et-cuivre
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Re: Lekkende goot doorboord door zinkcorrosie: waarom? Spoedreparatie en welke blijvende oplossing?




par Christophe » 08/07/21, 23:42

GuyGadeboisLeRetour schreef:Je moet proberen met een millivoltmeter om te zien of er stroom staat.


De frames van de PV-panelen zijn geaard...het is een wettelijke verplichting...

Maar je wilt dat ik meet tussen wat en wat?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Re: Lekkende goot doorboord door zinkcorrosie: waarom? Spoedreparatie en welke blijvende oplossing?




par Christophe » 08/07/21, 23:45

Gildas schreef:De metalen moeten ook compatibel zijn met elkaar...
In aanwezigheid van vocht ontleedt het metaal met het hoogste potentieel in de elektrochemische classificatie het metaal met een lager potentieel en veroorzaakt het na een bepaalde tijd de achteruitgang (en uiteindelijk de vernietiging ervan...) door corrosie te versnellen, dit noemen we een elektrolytisch materiaal. koppel tussen de 2 materialen (batterijeffect).

Simpel gezegd: water mag niet van een metaal met een hoog potentieel naar een metaal met een lager potentieel stromen.

https://www.girouette.com/content/20-co ... -et-cuivre


Ik heb koper, dit zijn de thermische panelen... maar het water stroomt er niet overheen...

Wat dus overblijft is het aluminium van het frame en het roestvrij staal van de leisteenhaken...

De link die je geeft is te licht, ik ga mijn metalen koppels beoordelen, ik denk dat ik een tabel op de heb geplaatst forum een paar maanden geleden ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14932
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4347

Re: Lekkende goot doorboord door zinkcorrosie: waarom? Spoedreparatie en welke blijvende oplossing?




par GuyGadeboisTheBack » 08/07/21, 23:46

Ik weet het niet, ik ben slecht in elektriciteit, maar als er iets is dat door zink gaat, moet het meetbaar zijn, toch?
0 x

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 39-gasten