lambrisering en isolerende dunne?

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
r2d2
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 48
Inschrijving: 03/07/08, 22:20
x 1

lambrisering en isolerende dunne?




par r2d2 » 23/03/17, 19:08

salut a tous

Ik wilde op mijn veranda op de gemeenschappelijke muur tussen veranda en woonkamer lambrisering aanbrengen, maar ik wilde van de gelegenheid gebruik maken
tijdens de installatie van de lambrisering om te "glijden" tussen de muur en de latten die de lambrisering zullen ondersteunen met een dunne isolatie. (5 mm)
Ik aarzel tussen kurk (5mm) en polistyreen in dezelfde dikte.
in deze veranda is het in de zomer "40" in de winter vriezen we ... maar de zorg is er niet ... het is eerder, vermijd een beetje warmteverlies
in de winter van het huis naar de veranda.
jouw mening?
merci
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: lambrisering en dunne isolatie?




par izentrop » 23/03/17, 19:36

Geen certificering door de CSTB. Er is al onderzoek gedaan 5 mm dunne isolatie komt overeen met 5 mm glaswol. Met andere woorden, het is nutteloos.
Erger nog, omdat het waterdicht is, kan de condensatie niet geëvacueerd worden, het hout kan rotten.
0 x
r2d2
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 48
Inschrijving: 03/07/08, 22:20
x 1

Re: lambrisering en dunne isolatie?




par r2d2 » 23/03/17, 19:41

50 jaar thuis, dus helemaal niet geïsoleerd!
pvc-panelen dan? een dikte van kurk of polystyreen ... 5 mm tussen ... nee?
nogmaals, ik ben niet op zoek naar isolatie met een thermische weerstand van "3.85 of 4" ..
maar sinds ik deze panelen, pvc of hout heb geplaatst, waarom niet iets tussen de muur en de lambrisering plaatsen?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: lambrisering en dunne isolatie?




par izentrop » 23/03/17, 20:21

Het moet 10 cm glaswol of polyurethaan zijn en het vereist een verbinding met de openingen. Als u zich aan de dunne isolatie houdt, moet u deze omsluiten met 2 luchtdichte luchtgeleiders http://www.toutsurlisolation.com/Choisi ... lant-mince
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: lambrisering en dunne isolatie?




par izentrop » 24/03/17, 09:45

Het is beter om te zorgen voor isolatie, de verwarmingskosten zullen stijgen en het is nog steeds niet zo ingewikkeld met moderne middelen.
https://www.youtube.com/watch?v=rh92bQMXDDI
Ik heb deze methode in mijn kamer toegepast op de muren van 1920.
Ik legde betimmering in de plaats van de placo. Lamellenklemmen bevestigd met zelfborende plaatstalen schroeven van 9.5 mm.
Voor montage op ramen: raampartij van onbewerkt hout. Ik heb de pijpen van de radiatoren vervangen door PER en hier is het:
IMG_5098.JPG
U hebt een schroevendraaier nodig met de rem ingesteld op het minimum om de draad niet te schroeven. Dat had ik al gedaan want het plafond van het hok is jaren geleden 15 en het is nooit verplaatst : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: lambrisering en dunne isolatie?




par Did67 » 24/03/17, 10:21

Het isoleren van de veranda is om het huis van buitenaf op deze plek te isoleren. Het is nog steeds erg interessant om de thermische inertie te behouden. Ik zou dit idee niet zo snel opgeven. Het thermische probleem moet niet worden beperkt tot het enige probleem van verwarming. We moeten ook denken aan comfort in de zomer ...

Dan is het niet alleen convectie. Een huis verliest ook calorieën door straling. En hier zijn de dunne isolatoren effectief.

Nu, inderdaad, dunne isolatoren zijn niet het wondermiddel dat advertenties belooft. Ik heb op de zolder die ik heb beheerd met enorme beperkingen van plaatsen, dus geen keus. Het isoleert allemaal hetzelfde niet slecht, het moet niet het tegenovergestelde worden gezegd. Maar het is niet perfect.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: lambrisering en dunne isolatie?




par izentrop » 24/03/17, 11:07

Did67 schreef:Het isoleren van de veranda is om het huis van buitenaf op deze plek te isoleren.
Buiten de muur van het huis maar beschut, zelfs als de nacht, de temperatuur dicht bij de buitenkant ligt, kunnen we het aan als binnen.
Did67 schreef:Een huis verliest ook calorieën door straling. En hier zijn de dunne isolatoren effectief.
Mits 2 luchtlamellen http://www.toutsurlisolation.com/Choisi ... ince#isom3
Anders telt u de dikte als gelijkwaardig aan een glaswol. Ik heb het GS 20 technisch rapport van CSTB op een oude harde schijf. Het is niet langer online, het blijft gewoon deze informatie http://www.cstb.fr/archives/webzines/ed ... point.html
Andere voorwaarde
Reflecterende producten die worden gebruikt als ondertascherm, worden geëvalueerd door een technische kennisgeving. Gebruik in een scherm met een dakbedekking vereist:

ofwel een ventilatie onder het gezicht,
of een hoge permeantie voor de waterdamp van het scherm (HPV-scherm).

Conclusie: voordat u uw dunne isolatie hebt voltooid die al onder het dak onder het dak is geïnstalleerd, moet u ervoor zorgen dat deze een hoge permeabiliteit voor waterdamp (HPV) heeft om condensatie te voorkomen. De risico's van degradatie door condensatie zijn erg belangrijk.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: lambrisering en dunne isolatie?




par Did67 » 24/03/17, 11:32

izentrop schreef:
Did67 schreef:Het isoleren van de veranda is om het huis van buitenaf op deze plek te isoleren.
Buiten de muur van het huis maar beschut, zelfs als de nacht, de temperatuur dicht bij de buitenkant ligt, kunnen we het aan als binnen.


Het verschil is dat de "massa", die energie opslaat en variaties gladstrijkt, ofwel in de 'geïsoleerde doos' (buitenisolatie) of buiten (binnenisolatie) zit. Ik redeneer in relatie tot het huis.

En dat, voor een perfect identieke isolatieniveau (dezelfde stroom van energie die voor een bepaald temperatuurverschil kruist), alles verandert met betrekking tot comfort.

In beide gevallen zal de verwarming hetzelfde verbruiken.

Maar in één geval (ITE), vanwege de bewaard gebleven inertie, worden de variaties afgevlakt. En in de zomer behoudt het huis vooral zijn frisheid. De calorieën die door de muur gaan, worden door de muur opgenomen en de temperatuur stijgt zeer laag.

In de andere (ITI) gaat de traagheid verloren en zijn de temperatuurvariaties belangrijk: de lucht heeft slechts een belachelijke massale warmte, dus sommige calorieën die de omhulling passeren, verhogen de temperatuur.

Om deze traagheid te identificeren, zijn iets complexere berekeningen nodig. Dit is geen kenmerk van de isolatie. Dit is het resultaat van de "massa" die in de geïsoleerde behuizing wordt gehouden - of geplaatst.

We kunnen het heel eenvoudig verifiëren: twee identieke plastic of glazen flessen, in de zon geplaatst; één "leeg" (van vloeistof, dus vol lucht); de andere vol met vloeistof. Het vermogen van de muur om calorieën over te brengen is hetzelfde. Een fles zal heel snel heel cahude zijn: geen massa om de calorieën die binnenkomen op te nemen; de andere zal veel minder opwarmen (de massa water neemt calorieën op; het warmt langzaam en weinig op). Voor een huis is het natuurlijk minder extreem. Maar het principe blijft.

Deze kwestie van thermische inertie (het moet de kwestie van de effusiviteit van warmte worden toegevoegd) wordt zeer slecht uitgelegd en vaak over het hoofd gezien (ook door professionals, van wie velen het onderwerp niet beheersen - waaronder enkele architecten) Ik had lange discussies met de mensen die voor de bouw van het huis van mijn zoon zorgen, die snavels verdedigden en het tegenovergestelde bewaarden, voor hen is het hetzelfde - ten onrechte!
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: lambrisering en dunne isolatie?




par izentrop » 24/03/17, 12:02

Zelfs professionals zetten dit soort isolatie in, het is geen garantie voor efficiëntie.
Vond een technische mening aanvaard door de CSTB. Opbeurend ... niet zeker dat er daarna anderen waren http://www.cstb.fr/pdf/atec/GS20-U/AU080131.pdf
0 x
r2d2
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 48
Inschrijving: 03/07/08, 22:20
x 1

Re: lambrisering en dunne isolatie?




par r2d2 » 24/03/17, 13:53

hier is een vangst die nog veel meer verklaart! (Zie hieronder)

In feite word ik beperkt door de dikte tussen de muur en de deurrand van de veranda, niet meer dan 3 cm!
het eerste doel was, ik herhaal het om de muur tussen de veranda en de muur van het huis te "versieren" die uitkomt op de woonkamer!
Ik zei tegen mezelf: ik ga wat lambrisering plaatsen, waarom zou ik geen isolatiefilm aanbrengen?
maar om je te lezen .... doe niets! omdat ik de kust niet heb om ... direct de lambrisering aan de muur dan?
als dat het is ... houten lambrisering, laminaat of pvc? ... bedankt
Beeld
0 x

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 40-gasten