Keuze van ramen en beglazing vernieuwing

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 01/02/10, 09:21

bham schreef:Voor de laatste vraag maakt het niet zoveel uit; Hoe dan ook, qq is de vakman, ze snijden de oude slaper op verschillende plaatsen en ze scheuren alles uit.
In mijn geval (houten openslaande deuren met enkel glas) zijn de kozijnen natuurlijk van hout, maar alle drempels zijn van gietijzer, gegoten in de dekvloer...

Dus ik vraag me af of ik deze belangrijke koudebrug kan en moet verwijderen of dat ik hem gewoon bedek...
:?

Ik wil integrale poses doen in plaats van renovatie.

Ik zou ook graag het nieuwe schrijnwerk op de kale buitenkant plaatsen met isolatie van buitenaf...
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 01/02/10, 10:07

Coati84 schreef:Heeft iemand ervaring met dit type spacer? Is er echt een technische meerwaarde? Is het gewoon een marketingargument?

Coati84, neem me niet kwalijk als ik een beetje abrupt ben, deze afstandhouder lijkt erg goed, waarom niet, maar ik denk dat je gehecht bent aan details die het goed zou zijn om te bestuderen als je een passiefhuisproject had, wat niet het geval is .
Beginnend met aluminium baaien, heb je sowieso condensatie, zelfs met aluminium met een thermische onderbreking. Dus het kiezen van een "warme rand" om condensatie rond de randen van de ramen te voorkomen, is in dit geval een detail of zelfs een grap.
En des te meer als u uiteindelijk kiest voor standaard DV.

Voor het overige even een vraag over de keuze van uw ramen: is uw timmerman klaar om met welke glazenmaker dan ook samen te werken? Want raammakers zijn over het algemeen gewend om met een leverancier samen te werken en willen voor sommige M2's niet bij een andere glaszetter bestellen. Tenzij het je de ogen van het hoofd kost!
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 01/02/10, 10:15

Citro schreef:In mijn geval (houten openslaande deuren met enkel glas) zijn de kozijnen natuurlijk van hout, maar alle drempels zijn van gietijzer, gegoten in de dekvloer...

Dus ik vraag me af of ik deze belangrijke koudebrug kan en moet verwijderen of dat ik hem gewoon bedek...
:?

Ik wil integrale poses doen in plaats van renovatie.

Ik zou ook graag het nieuwe schrijnwerk op de kale buitenkant plaatsen met isolatie van buitenaf...

Hallo citro, ligt er sneeuw in Bordeaux? Hier valt het, het valt!
Welnu, als u uw nieuwe schrijnwerk buiten kaal zet, kunt u uw drempels laten, het beste is dat u ze van de buitengrond kunt isoleren met isolatie, betostryreenstijl misschien, u moet kijken of het het gewicht van een Franse raam.
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 01/02/10, 10:22

Passiefhuis of niet, ik zie niet in waarom het niet goed zou moeten omdat de rest van het huis niet voldoet.

Indien het nut van deze afstandhouder kan worden aangetoond, moet ervoor worden gezorgd dat er een verbindingsstuk van het type compriband wordt geplaatst tussen het frame en de muur om de luchtdichtheid te garanderen.


De meeste timmerlieden (alle?) krijgen hun beglazing van St Gobains, dus er zal geen probleem zijn.


Bham schreef:Bewerken: als u op standaard DV gaat, laat u de externe isolatie vallen, dit is alleen een tussenruimte en plaats in dit geval uw erkerframes binnenin, bevestigd aan de binnenkant van het blok.


Kunt u mij deze zin uitleggen? Het basisidee is om passieve zonne-energie te maken, de "eenvoudige" DV is het beste, daar zijn we het over eens, in dit geval is het nodig om de zonnewinsten op te slaan en daar is een ITE nog steeds wat het beste wordt aangegeven.
0 x
Sparen een boom, eet een bever.
Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 01/02/10, 10:26

bham schreef:Welnu, als u uw nieuwe schrijnwerk buiten kaal zet, kunt u uw drempels laten, het beste is dat u ze van de buitengrond kunt isoleren met isolatie, betostryreenstijl misschien, u moet kijken of het het gewicht van een Franse raam.
: Mrgreen: Geen sneeuw, grote blauwe lucht. Mijn PV moet goed geven. 8)
Ik heb januari al afgesloten met 85kWh productie over 27 dagen. : Mrgreen:

Bedankt voor de info over betostyreen. Ik ontdekte dat er tal van hoogwaardige technische producten zijn die nog zeer weinig bekend zijn.
:P
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 01/02/10, 10:45

aerialcastor schreef: Passiefhuis of niet, ik zie niet in waarom het niet goed zou moeten omdat de rest van het huis niet voldoet.

Ik heb dit al aan Coati uitgelegd; een warme rand op een pvc of houten raam waarom niet maar op een aluminium raam is dat nutteloos.
aerialcastor schreef:De meeste timmerlieden (alle?) krijgen hun beglazing van St Gobains, dus er zal geen probleem zijn.
Ja, behalve dat AGC een Belgische fabrikant is en volgens wat u zegt, heeft Coati84 geen andere keuze dan St Gobain te nemen.

aerialcastor schreef:
Bham schreef:Bewerken: als u op standaard DV gaat, laat u de externe isolatie vallen, dit is alleen een tussenruimte en plaats in dit geval uw erkerframes binnenin, bevestigd aan de binnenkant van het blok.


Kunt u mij deze zin uitleggen? Het basisidee is om passieve zonne-energie te maken, de "eenvoudige" DV is het beste, daar zijn we het over eens, in dit geval is het nodig om de zonnewinsten op te slaan en daar is een ITE nog steeds wat het beste wordt aangegeven.

De standaard DV is ongetwijfeld de beste in termen van zonnebijdrage, maar niet de beste in termen van thermische isolatie. En zoals ik tegen Coati zei, we kunnen ervan uitgaan dat je in de winter maar een paar uur zonneschijn per dag zult hebben, wat je calorieën zal opleveren.

Maar wat gebeurt er tijdens de uren zonder zonneschijn, die nog steeds het grootste deel van de uren/dag vertegenwoordigen? Uw calorieën, zelfs met een ITE, zelfs met een traagheidswand, zullen naar buiten migreren, waar er een koudebrug is, dwz door de standaard DV's. Oke ???
Om nog maar te zwijgen van het feit dat zonder zonneschijn de standaard DV de kou van buiten naar binnen zal overbrengen, we zullen eindigen met een koude oppervlaktetemperatuur en soms met condensatie op de ramen, wat verre van comfortabel is.
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 01/02/10, 14:06

Bham schreef:Ik heb dit al aan Coati uitgelegd; een warme rand op een pvc of houten raam waarom niet maar op een aluminium raam is dat nutteloos.


De prestaties van het chassis zijn niet altijd gekoppeld aan de materialen. Een hoogwaardig aluminium raam zal beter zijn dan een grenen raam op instapniveau. We kunnen niets zeggen tot we de Uw hebben.
Het betekent niet dat de warme rand essentieel is, je moet de meerprijs zien.

Bham schreef:Maar wat gebeurt er tijdens de uren zonder zonneschijn, die nog steeds het grootste deel van de uren/dag vertegenwoordigen? Uw calorieën, zelfs met een ITE, zelfs met een traagheidswand, zullen naar buiten migreren, waar er een koudebrug is, dwz door de standaard DV's. Oke ???
Om nog maar te zwijgen van het feit dat zonder zonneschijn de standaard DV de kou van buiten naar binnen zal overbrengen, we zullen eindigen met een koude oppervlaktetemperatuur en soms met condensatie op de ramen, wat verre van comfortabel is.



Overal in Frankrijk heeft "eenvoudige" dubbele beglazing met 's nachts gesloten luiken en op het zuiden gericht een positieve energiebalans.
Het is daarom essentieel om goede rolluiken te hebben en deze te sluiten.
Ik vermoed dat Coati84 uit Vaucluse komt, dus de resultaten zullen zeer positief zijn.

Of het nu een ITE of een ITI is, verandert niets aan het ontsnappen van calorieën, het hangt uitsluitend af van de R van de muur. Behalve dat we in het geval van een ITE zonnewinsten hebben opgeslagen.
Bovendien, als ik het goed begrepen heb, zijn de muren van Coati niet geïsoleerd, de koudebruggen zullen niet langer de ramen maar de muren zijn.
De blijvende aanwezigheid van condens op dubbele beglazing is vooral een teken van slechte ventilatie.
Oké voor het gevoel van een koude muur, maar dat kan worden opgelost met een gordijn. En zelfs op driedubbele beglazing van goede kwaliteit is er een gevoel van koude muur (zeker minder uitgesproken).
En ook hier verandert het niets of het nu een ITE of een ITI is.

Dus ik begrijp niet waarom u zegt dat met dubbele beglazing IHO een laatste redmiddel zal zijn.

Definitie van worst case: iets dat we gebruiken bij gebrek aan iets beters.

Terwijl het juist om het meeste uit een standaard DV (hoge zonnefactor en lage isolatie) te halen, nodig is om passieve zonne-energie te maken, dus om traagheid te hebben, dus een ITE
0 x
Sparen een boom, eet een bever.

Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 01/02/10, 15:00

aerialcastor schreef:Overal in Frankrijk heeft "eenvoudige" dubbele beglazing met 's nachts gesloten luiken en op het zuiden gericht een positieve energiebalans.
Het is daarom essentieel om goede rolluiken te hebben en deze te sluiten.
Ik vermoed dat Coati84 uit Vaucluse komt, dus de resultaten zullen zeer positief zijn.

Sluit jij ook je rolluiken overdag als er geen zon is?

aerialcastor schreef:Bovendien, als ik het goed begrepen heb, zijn de muren van Coati niet geïsoleerd, de koudebruggen zullen niet langer de ramen maar de muren zijn.
Nou, als ze geïsoleerd zijn, ITI, pech.

aerialcastor schreef:Dus ik begrijp niet waarom u zegt dat met dubbele beglazing IHO een laatste redmiddel zal zijn.

Definitie van worst case: iets dat we gebruiken bij gebrek aan iets beters.

Terwijl het juist om het meeste uit een standaard DV (hoge zonnefactor en lage isolatie) te halen, nodig is om passieve zonne-energie te maken, dus om traagheid te hebben, dus een ITE

Heel erg bedankt voor je definitie, gelukkig ben je hier.
Ben het eens met het feit dat om traagheid te hebben het de voorkeur verdient om een ​​ITE te hebben, maar ga niet akkoord met de standaard DV die inderdaad een koudebrug zal vormen.
Dus waarom investeren in een duurdere ITE als het voordeel van traagheid wordt verminderd door een standaard DV?
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 01/02/10, 15:45

Sluit jij ook je rolluiken overdag als er geen zon is?


Niet alleen 's nachts

Nou, als ze geïsoleerd zijn, ITI, pech.


Ah, bij het herlezen van de post lijkt het erop dat het een gemengde isolatie is, ITE in het noorden en ITI voor de rest. Maar het onderwerp is er niet.
Bovendien is het naar mijn mening zonde om niet overal een IHO te doen, zeker niet in Pertuis waar zomercomfort essentieel is.
Naast het lezen van de eerste post, wil Coati passieve zonne-energie doen, en er is niets beters dan standaard DV en een grote inertie.

Heel erg bedankt voor je definitie, gelukkig ben je hier.
niets : Mrgreen: Ik wilde er zeker van zijn dat we het over hetzelfde hadden.

Ben het eens met het feit dat om traagheid te hebben het de voorkeur verdient om een ​​ITE te hebben, maar ga niet akkoord met de standaard DV die inderdaad een koudebrug zal vormen.

Nou, we lijken het eens te zijn... Natuurlijk zal de DV een koudebrug vormen ten opzichte van een geïsoleerde muur. Toen ik het tegenovergestelde zei, was het voor een niet-geïsoleerde muur.

Dus waarom investeren in een duurdere ITE als het voordeel van traagheid wordt verminderd door een standaard DV?


Ik zie niet hoe standaard DV de traagheid beïnvloedt.



Maar ik blijf erbij dat voor een huis dat passieve zonne-energie wil doen, DV het beste is zonder lage emissiviteit.
Een project waaraan ik heb gewerkt, wordt het probleem gesteld. Welk type beglazing? Het antwoord werd gegeven door een dynamische thermische simulatie (dus rekening houdend met de instraling, de bewolking, de invalshoek van de stralen, de interne en externe temperaturen,... allemaal met een stap van 15 minuten).
Het project staat hier:
http://www.architecturenaturelle.com/menu_principal.html
Met een uitgebreidere uitleg hier:
https://www.econologie.com/fichiers/partager2/1265035216iRjzLe.pdf
Dit project zit in de 84 dus hetzelfde klimaatprobleem
0 x
Sparen een boom, eet een bever.

Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
Coati84
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 103
Inschrijving: 03/07/09, 10:02
Plaats: PERTUIS (84)
x 1




par Coati84 » 01/02/10, 16:05

Re-hello,

Slechts enkele details:

1] naar aanleiding van het contact van bham heb ik contact opgenomen met AGC. De regiomanager van deze glasmaker vertelde me dat de eenheidskost van DV FE AGC PLANIBEL LOW-E TOP N+T 45-50 € / m² is. Dit geeft u een orde van grootte van de prijs. Schrijnwerkers hebben vaak commerciële overeenkomsten met SAINT GOBAIN GLASS, maar ik zou willen voorstellen dat ze bij deze concurrent bestellen of mij factureren voor DV FE SAINT GOBAIN GLASS tegen deze prijs.
Tot slot zal ik op deze DV FE contact opnemen met SAINT GOBAIN GLASS om de prijs per m² van het CLIMAPLUS N-assortiment te kennen en om de kenmerken van het CLIMAPLUS N SWS "Warm Edge"-assortiment te kennen.
Tot slot, wat mij interesseert, is om DV FE te kopen die overeenkomt met mijn behoeften voor de oriëntaties "oost", "noord" en "west" tegen de juiste prijs, of het nu PLANIBEL LOW-E TOP N+ T of CLIMAPLUS N of zelfs N is SWS.
Tot slot, om pragmatisch te zijn, zal ik in het kader van de DV CLIMAPLUS N de extra kosten vanwege deze "Warm Edge" bestuderen en de Ug en de g van deze CLIMAPLUS N SWS kennen. Als de meerprijs minimaal is, mag ik voor dit product kiezen.

2] met een niet-geïsoleerde muur voor de oriëntatie "zuid" en momenteel ramen met enkele beglazing, bevestig ik dat ik heel precies het sluiten van luiken en dikke gordijnen van 17 uur tot 30 uur slaag. De toevoer van gratis warmte was gistermiddag bijzonder flagrant en het gevoel van een koude muur is al met al beperkt achter deze gordijnen.
Zoals ik al eerder zei en om budgettaire redenen, zal ik alleen een buitenisolatie uitvoeren van de "noordelijke" gevel [begane grond + 1e verdieping].

3] Ik ben precies zoals Citro: de kozijnen van mijn openslaande deuren zijn van hout en de dorpels zijn van gietijzer dat in de dekvloer is gegoten. Moet ik in het kader van de vervanging van deze openslaande deuren door erkers met gemetselde tussenwand aan hetzelfde kale interieur deze drempel laten verwijderen of kan ik deze gewoon laten overdekken?

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.

Opmerking:
* Ik hou jullie zeer binnenkort op de hoogte van de reacties van SAINT GOBAIN GLASS,
* deze activiteitssector is een echte jungle.
0 x
Coati84 - realisatie van een 40 m² houten uitbreiding van mijn huis: 2de semester 2021

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 74-gasten