Isolatiewatten bij renovatie van bewoonde zolder

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2

Isolatiewatten bij renovatie van bewoonde zolder




par bidouille23 » 24/03/13, 14:42

Hallo,

Zie dat afbeeldingen hier meer dan lange toespraken spreken op foto's, een van de laatste sites waarop ik advies en gids geef om een ​​renovatie op de beste manier uit te voeren (naar mijn mening de beste manier in renovatie)

Dit is daarom een ​​renovatie, het is een dak dat geen regenscherm heeft, dus u moet een luchtspleet van minimaal 3 cm onder de latten of latten laten zodat de vocht kan op natuurlijke wijze ontsnappen via de dakopeningen en daarom het hout droog laten en daarom geen teleurstelling van houtrot veroorzaken ...

Het principe hier en elders is om hoge dichtheid houtpanelen te bekleden, dat zijn houtvezelplaten verdicht tot 250 Kg / m3.

Dit zijn Hydro-panelen die kunnen worden gebruikt als een voorruit in OSB (houten frame), en in plaats van de regenwerende folie tijdens een van buitenaf geïsoleerd dak (bijvoorbeeld haaien).

De panelen worden daarom direct aan de onderkant van de spanten geplaatst (hier zijn het echte 80 * 60 mm-spanten), dus er is een blad met 80 mm-gebied aan de onderkant van het dak.
Aan de omtrek van de panelen om de afdichting te maken, werd een afdichting van stopverf geplaatst en een afdichting van stopverf in de tonggroef ook (met de tong aan de bovenkant zoals in een bekleding natuurlijk, zodat het hypotethische water dat zou vallen als er een lek zou verschijnen, zou dit naar de dakbasis worden geleid en vervolgens buiten aankomen).

In de hier gepresenteerde situatie, aan de voet van de muur, op de kruising van de zandbak en spanten, waren er afstandhouders, ze werden niet verwijderd, maar eenvoudig geboord door gaten van 3.2 cm om ventilatie mogelijk te maken.



Op deze foto kunnen we de dichte houten panelen zien (onderaan lichtbruin), en op deze schoenplaatjes zijn 50 * 50 geschroefd om het ophangen van kastplanken mogelijk te maken (hier de Douglas sparrenplanken van 25 cm in volgorde '' hebben uiteindelijk 26 cm watten + 2.2 cm dichte houtisolatiepanelen, daarom 28 cm lambda-isolatie 0.04) voor het injecteren van watten (de watten moeten in dozen van maximaal 80 cm breed worden geblazen niet teveel verdichting hebben, de maximale hoogte van de dozen is 6 m maar 6 m is beperkt ...).
De 50 * 50-spanten worden daarom in de originele 80 * 60-spanten van het frame bevestigd en vangen zo de dichte houten sandwichpanelen op.

Beeld

Voor een beter overzicht, hebben de afdichting in het wit op de gordingen gezien (er zijn nu afdichtingsmiddelen zonder VOS, SIGA primur-type, dit is een voorbeeld van een merk.) We zien ook het koord dat zal worden gebruikt om de lijnen te leggen die het bont ontvangt)

Beeld

De vacht poseerde met het begin van de membraanbreuk.
Het membraan heeft een damptransmissiecoëfficiënt die overeenkomt met de transmissie van houtvezelpanelen om de migratie van met water beladen lucht te respecteren, om een ​​niet-ademend (of ademend;) systeem te maken).
Het principe is om steeds meer luchtdoorlatendheid van binnen naar buiten te hebben om de migratie van de met water beladen lucht niet te vertragen.

Het membraan wordt gevangen door latten van Douglas fir 25 * 50 mm, in theorie wordt het aanbevolen om het contralatten te kruisen met een eerste laag latten of strook OSB 9mm van 45 mm breed, allemaal 50 cm en vervolgens opnieuw -controlerend, in de richting van het bont, persoonlijk weet ik dat dit gebeurt met de injectie voor 50 Kg / m3 watten, dus ik zorg er vooral voor dat het membraan strakker wordt zodat het niet vervormt, wat zou voorkomen dat het leggen van de voering (hier zal fermacell zijn, maar dit geldt ook voor gipsplaat).
Voordeel van tegenlatten is dat het een technische mantel vormt voor de doorvoer van elektrische kabels zonder het membraan te doorboren.

Beeld

hier een detail met de metalen hanger en een dakvenster.
Het dakvenster wordt geïnstalleerd zonder het frame aan te raken, dus de isolatie aan de omtrek hier zal helaas slecht zijn.

Beeld

hier zien we een laag houtwol op de randen van het dakvenster en op de hoek van het venster stukken dichte houtpanelen om af te dichten tegen de spanten 80 * 60.
Het ontbreekt een beetje houtwol isolatie gesneden in een driehoek om de dubbele verdubbeling niet te verstoren.

Beeld



Het afgewerkte gezicht zien we niet vanwege het licht dat de damprem in het frame van het dakvenster stopte, deze rem (geel) is (om redenen van aankoop te snel door de eigenaar van een andere aard , en heeft een transmissie die veel minder belangrijk is dan het membraan, dus meer waterdicht, maar ondersteunt vooral de injectie van watten vanwege de lage weerstand tegen scheuren, maar stemt in met de kant van de damptransmissie, in plaats van gooien of verkopen daarom de overblijfselen, ze worden op bepaalde plaatsen gebruikt).
Zie ook de rechtervoet met een gele damprem).

Beeld



Muur kant.

hier is een raamkozijn, ramen te groot in vergelijking met de opening, plotseling weinig isolatie, beter om een ​​beetje licht te verliezen dan isolatie, maar dat is hoe het is dus je hebt er mee te maken.
Persoonlijk zou ik om een ​​inbouw- en niet om een ​​wandgemonteerde installatie gevraagd hebben, zoals hier, dit om de toekomstige voering schuin te kunnen openen en daarom beide voldoende isolatie en meer licht in de kamer te hebben.
hier wordt expansief schuim geïnjecteerd om de omtrek van de ramen het beste te isoleren. en tegen de muren en in het bovenste en onderste deel van PIR-type schuimpanelen (met een zeer lage lambda die maximale isolatie mogelijk maakt voor een minimum dik).

Beeld

Dezelfde wand met membraan, watteninsufflatie hier ook op 120 mm dik.

Beeld

hier details van het houten frame voor de muren met de doos en afstandhouders.We zien ook stukjes houtwol om het laatste gat te stoppen, zodat de watten er niet doorheen ontsnappen.

Beeld


De muur suite (sorry voor de ongemakkelijke dagen om goed te zien, maar ik heb geen flits op mijn telefoon;)).
De horizontale afstandhouders worden gebruikt om de staanders verticaal te houden tijdens insufflatie.
De hoeveelheden zijn in 25 * 50mm maar kunnen ook worden gemaakt in 50 * 50 mm, en hebben afhankelijk van de scope tussenliggende steunen toegevoegd om geen harde en niet flexibele wand te verkrijgen;) ..

in een metalen raamwerk is het hetzelfde als opletten als je geen muur of scheidingswand wilt die vervormt wanneer je erop leunt (als een algemene regel door een eenvoudige hoeveelheid 48 mm is het maximale bereik 2.0m meer lang hebben ofwel het dubbele van de staanders, beperken 2.5 m, of hebben steunen geplaatst die de staanders met de muur verbinden, met schroot is het eenvoudig hebben metalen zoolplaat genomen en hebben hoeken niet eenvoudig opgevouwen waar we mee krimpen krimptang met metalen profiel).

Beeld

In plaats van de cellulosewatten en voor een eenvoudigere installatie kunnen we houtwol plaatsen, omdat de site in automatische renovatie is, is de pauzetijd daarom geen probleem, de watten is daarom goedkoper ...

U vindt bij kiloutou bijvoorbeeld kaardmachines die te huur zijn, let op dat de kaardmachines watten moeten kunnen ademen en niet alleen blazen, maar dat dit ook hierboven staat (of op de gebruiksaanwijzing).

Ik zou dit onderwerp ten tijde van insufflatie voltooien om uit te leggen hoe (het is eenvoudig) hebben geademd.


Ik hoop dat dit sommigen van jullie helpt, en aarzel niet om vragen te stellen indien nodig.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 24/03/13, 14:56

Beeld hier is het soort getuigenis dat we vaker zouden willen (her) zien forums... (Ik weet dat tijden van crisis meer over individualisme gaan, terwijl het juist het tegenovergestelde zou moeten zijn ...)

Dus een woord: bravo!

Ja, als je ons de rest van het werk zou kunnen laten zien (tot de finish zou het enorm zijn)!
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 24/03/13, 17:02

Er is niets Christophe;), ik ben nog steeds onder de elleboog (mijn huis komt met het programma, sloop, frame, steen metselwerk, houten frame voor een uitbreiding, zinken en leien dakbedekking, buitendakisolatie, etc etc tot het hennep- en kalkpleister;), ik beheers al deze technieken redelijk goed en ben een fervent verdediger van "doe het zelf" :)).

Dus ben ik van plan hetzelfde te doen als wat ik net heb gedaan.

Het is niet duidelijk dat bij renovaties het hier al vaak is gezegd, omdat alle situaties niet hetzelfde zijn, op deze site of ik help de eigenaar om de goede keuzes te maken (die ik zou plaatsen) werkt eigenlijk voor mezelf), er zullen andere technische oplossingen zijn, afhankelijk van de onderdelen.

De 0.025 lambda-schuimisolatie is net aangekomen en zal daarom in het trappenhuis worden geplaatst (de trap wordt helaas niet verwijderd, plotseling heb je er mee te maken), plotseling is de ruimte beperkt om niet te eet de trap, in dezelfde badkamer, omdat ze klein zijn geef ik de voorkeur aan een dunne isolatie, maar R = 1.6 + eigenlijk 0.8 wall of R = 2.4 app die niet geweldig is, maar is een goed compromis.
Foto's komen eraan ...

En op de begane grond thermische correctie door hennep en kalkpleister van 8 cm (6 van gipslichaam en 2 cm van afwerking).

De tijden van "crisis" (het is nog steeds nodig om te definiëren wat een crisis is;)), zijn er precies om de situatie te veranderen en ervoor te zorgen dat dingen veranderen ... Het is de sfeer van verandering :) , en dat zal ons een verandering van lucht geven;) ....

Om het idee van deze site te voltooien, heeft de eigenaar gekozen voor totale autonomie, dat wil zeggen 300 m² zonnepanelen, een water / water-warmtepomp die calorieën uit een bron haalt kan 30 m boren app in plaats van 100 m meestal voor conventioneel boren en waterzuivering door tanks.
Het concept van dit huis is daarom voor mij een voorbeeld om zo lang als ik kan te volgen ... en ik ben blij en trots om te kunnen helpen (deze voormalige klant die een vriend werd en die me terugriep om mijn hulp te vragen het volgen van het werk dat ik bij hem deed en waarvan alle andere ambachtslieden die passeerden de opmerking van een klus goed maakten;)).

Ik ben ook voor de uitwisseling van de goede adressen en de goede plannen om prijzen te hebben riquiqui, ik bestel ook materialen voor andere autoconstructeurs om ze te laten profiteren van mijn prijzen, zonder hen iets te vragen in ruil gezien dat het me niets kost, ik snap niet waarom ik geld op hun rug zou verdienen.

uiteindelijk verkopen de leveranciers, hij verdient geld, de zelfbouwers zijn blij, en ik ook omdat ik service heb verricht ... Dit is de nieuwe wereld en hierdoor kunnen we ga weg ... je moet ook deze leveranciers kiezen want uiteindelijk is het misschien waar, maar zo kunnen sommige mensen verdwijnen die mensen voor duiven nemen ...
De crisis is niet noodzakelijk een slechte zaak, afhankelijk van hoe je het aanpakt;) ...

er wordt nu gezegd dat ik alleen foto's en opmerkingen over dit onderwerp zou plaatsen om handleidingen te geven waarvan ik hoop dat die nuttig zullen zijn.

Ik blijf beschikbaar voor elk advies, ook in MP (geld is voor mij verre van de pezen van de oorlog ...) Anderzijds stel ik zoveel mogelijk specifieke vragen om het proces te vereenvoudigen. taak;), zoals andré zei in de onderwerpregelbrander "alles rauw geven, alle informatie staat je niet toe om het te begrijpen;), je hebt een deel van de persoonlijke investering nodig ...

bien cordialement



: Mrgreen:
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 31/03/13, 16:08

hello,

Na mijn bezoek aan de site zijn hier nog een paar foto's:


hier een detail van een zittende hond:

Beeld

Uitzicht vanuit een andere hoek

Beeld

Hier de badkamer met Seltan, PU-schuimisolatie of 0.023 lambda PIR, het is grappig dat ik een stuk snijd om te zien en ik voelde een butaangeur, zoals in de navulpatronen voor aansteker, het zou worden uitgebreid gas dit schuim? of is het de geur van de schuimreactie? Ik zal een stuk nemen om het te verbranden om te zien wat het geeft ...
Goed, anders is het een mooi product, afhankelijk van het gebruik, een aluminiumkleurige aluminiumwand, een witte aluminiumwand en het geheel is behoorlijk rigide, zelfs behoorlijk rigide zelfs.


De plakband is niet van aluminium, maar zal ervoor zorgen dat hij het gebruikte oppervlak ziet ...

De staanders zijn in 25 * 50 douglas, de isolatie en daarom tegen de muur gedrukt en de staanders drukken erop, ze zijn aan de boven- en onderkant bevestigd op een lage zool in 25 * 50 en opgenomen door stukken op de dwarsstukken die zal dienen voor het plateren van het kruipen, in het midden van de enkels raakt mogelijke bewegingen.

Beeld


hier een foto die ik eind vorige week had genomen om te laten zien hoe we geen vensters moeten plaatsen :) :

Beeld

om nog maar te zwijgen over de horizontale positie tussen de twee vensters die absoluut niet aanwezig is (2 cm offset tussen rechts en links, dus je moet de hoogste kant nemen en de horizontale trekken zodat de tablet het frame enigszins bedekt het venster, zo niet het omgekeerde, vereist een pleister om de dag te vullen die aanwezig zal zijn, of plaats vervolgens de plank volgens de helling is een keuze), kortom deze vensters worden vooral toegepast als er plotseling er is geen plaats om isolatie aan te brengen. In dit geval is het beter om de in de opening ingebedde vensters te monteren.

Klein detail bovendien tijdens de raammontage pauze van de opgenomen band die zal worden gekozen op basis van de te vullen ruimte, de opgenomen band heeft een variabele breedte om te kiezen, en van dikte met variabele expansie, hoe meer ze uitzetten hoe minder ze waterdicht zijn, het staat op de dozen, in theorie hebben ze ervoor gezorgd dat ze op een zwakke expansie blijven alsof ze een waterdichte rol hebben, een beetje meer verwijd zijn ze alleen luchtdicht, dan worden ze niet veel gebruikt.
Heb ze ook gepositioneerd door de 5 mm-app ten opzichte van de kale buitenkant van de kozijnen te verlaten om een ​​voegbodem te maken, plotseling zal de siliconen- of mastiekverbinding goed zijn gemaakt en niet alleen een net dat niet vasthoudt.

hier hebben de isolatie schuim panelen tape tussen panelen en tape op het dampschermmembraan van de hellingen en het plafond gezien.
Putty wordt ook toegevoegd rond de stukken hout, de vloer en de scheidingswanden (de scheidingswanden zijn niet gedemonteerd, het is een keuze die ik niet zou hebben gemaakt, maar het is noodzakelijk om ermee te doen, persoonlijk zou ik alles hebben gebroken voor doe het allemaal opnieuw).
Het belangrijkste idee is om zonder obstakel met een potlood voor de stoomrem over het hele huis te kunnen passeren, wat een volledig verenigde behuizing geeft, plotseling geen lekkage;) ...


achter de hoekplaatjes worden de panelen ook daartussen afgeplakt.

Beeld

hier detail van het raam met een stuk isolatie tussen de twee, een stopverf tussen de schuimpanelen en de kozijnen.

Je kunt ook zien dat er bij de latei geen plaats is om de isolatie erop te plaatsen, vrees de blaas ronduit dat het een thermische brug is, er is daarom alleen een polyaan stuk (waterdicht zoals de schuimpanelen) voor luchtregeling.
en aan de zijkanten komen ontvette (geraffineerde) schuimpanelen en alles dat aan elkaar wordt gelijmd.

Beeld


Na het volgende nummer
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 31/03/13, 16:26

Mooi tapijt !! : Mrgreen: : Mrgreen:

Hier de badkamer met Seltan, PU-schuimisolatie of PIR lambda 0.023, het is grappig dat ik een stuk snijd om te zien, en ik voelde een geur als butaan


Ik bevestig ... Ik voelde hetzelfde op mijn bouwplaats deze winter:
https://www.econologie.com/forums/chantier-d ... 12139.html

Voor mij is het geen geur van butaan maar een nogal onaangename chemische geur (tussen gas en rot ei H2S) ... gelukkig duurt het niet lang.

Er zit zeker zwavel in!

ps: ik zie een negatief punt: het spatten van de ramen vormt vervelende thermische bruggen... helaas, door naar je nieuwe chassis te kijken, heb je de dikte niet behouden om aan deze kant daar te isoleren ... :|

Een oplossing zou zijn om een ​​paar cm in de stenen muur te "zagen" ... om tenminste deze isolatiedikte te plaatsen ... het is een zware klus, saai, maar ik denk dat het moet gebeuren ...
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 02/04/13, 20:09

Hallo,

Christophe, ik geef aan dat ik niet op de site werk :) , Ik help de eigenaar om keuzes te maken en ik begeleid hem om hem uit te leggen hoe hij zijn werk moet doen ...
in absolute termen, om het probleem van warmtebruggen bij het samengaan van vensters aan te pakken, DE oplossing waar mogelijk is eenvoudig de vensters te verwisselen en gelijk te leggen.

Hier is niet mogelijk, de vakman is met pensioen en deze zijn gemaakt om arfff te meten, behalve dat niemand vlak is en bij wijze van spreken allemaal lekken in de onderhoek hebben, omdat ze voornamelijk op stopverf worden gemonteerd, kortom het is een beetje helemaal niets, noch gedaan noch te doen ....

Wat betreft het hakken van de stenen, het idee zou goed zijn als er geen pakket "blauwe steen" was, ze noemden het hier zo, het is leisteen denk ik, superhard, je rookt ze bos zelfs van zeer goede kwaliteit, in maximaal één minuut kom je uit een rond nikkelbos ...

Een vriend kocht schijven met de hoogste kwaliteit om kleine beesten in het genre te snijden in 2 h de schijven waren dood ...
Hij eindigde op een granietgroeve en pakte een oude schijf, hield hem goed en de jouwe nog steeds, het enige probleem is dat het voor een schijfmolen van 230mm is, en in de kleine hoekhoek en naast de baai zou ik zeggen dat het idee helemaal niet van toepassing is, tenzij je de ramen demonteert (er zijn er bij 9 tussen drc en 1er, gecombineerde vloer, waarvan sommige redelijk zijn geborsteld).

Dus het is mijn beurt om welkom in de echte wereld te zeggen;), bij renovatie doe je meestal zoals je kunt, en als naast andere ambachtslieden iets deed, betaal je de slechte dingen, en je knutselen waar je niet zou moeten hebben ....

Het is vervelend, maar zo is het ...

Ik zag het gisteren en ik verwierp een blik op alle ramen, eigenlijk overal 2.5 cm isolatiepassen, op sommige zijn 3 cm aangekomen, wat het minimum is, dus hey het is niet geweldig maar het is niet erger ....

Maar ik ben van mening dat het ideaal zou zijn geweest om zoveel isolatie te hebben
tegelijkertijd op deze site, zoals ik al zei, wordt de verwarming verzorgd door een water / water-warmtepomp met pompen uit een ondergrondse bron op 40 en een paar meter daarom zullen er verliezen rond ramen zijn, maar de verwarming zal bijna vrij zijn tussen zonnepanelen (300 M²) en PAC, dus het is niet erger ...

Dus de grote tip om te onthouden is dat wanneer je ramen hebt geplaatst, je vooral moet denken aan de isolatie die zal volgen en voldoende moet verlaten om het te plaatsen, en dit pauzeert het compromis over de grootte van de beglazing meer klein en niet op de grote beglazing, de isolatie negerend ....

En aarzel niet om een ​​niveau aan alle kanten van de ramen te zetten voordat u iets betaalt naast de 30% die de vakman moet vragen voordat hij met de werkzaamheden begint (niet meer dan 30%). ..
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 03/04/13, 12:47

bidouille23 schreef:Christophe, ik geef aan dat ik niet op de site werk :) , Ik help de eigenaar om keuzes te maken en ik begeleid hem om hem uit te leggen hoe hij zijn werk moet doen ...
in absolute termen, om het probleem van warmtebruggen bij het samengaan van vensters aan te pakken, DE oplossing waar mogelijk is eenvoudig de vensters te verwisselen en gelijk te leggen.


Ah het is voor je baasje oké ... ik had deze info overgeslagen lol ... maar waarom komt hij niet direct meedoen? Hoe meer hoe beter ... hoe minder calorieën er verloren gingen lol ...

Het chassis lijkt echter nieuw, toch? Schijnbaar PU-schuim, geen afwerking ... dus ik dacht toen ik de foto's zag die ze van deze site gaven!

Ik weet niet of dit DE oplossing is, omdat het wijzigen van de afmetingen van de openingen geen administratieve zaken vereist (tenminste in sommige gemeenten?)?

Als er op dit niveau niets wordt gedaan: de grote zorg, vooral als deze als slaapkamer is bedoeld, is het risico van condensatie (aanzienlijk) op deze niet-geïsoleerde branden ... als ze onder het dauwpunt passeren ... Ik heb precies dezelfde zorgen over mijn hoeveelheden interieurrolluiken op mijn site van het moment: https://www.econologie.com/forums/chantier-d ... 12139.html

Voordat de muren werden geïsoleerd, condenseerde het daar niet ... daarna condenseerde het uitsluitend daar ...
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 03/04/13, 20:34

hello,

Christophe, het is niet mijn eigenaar, het is een voormalige klant die me heeft gebeld zodat ik bij deze keuzes kan helpen en hem kan begeleiden zodat hij zijn werk onder ogen ziet.
Hij heeft veel dingen te doen, ik denk niet dat hij echt beschikbaar is om hier ook te komen, nou niet meteen denk ik ...
(Ik zou er toch met hem over praten) ...

Het chassis lijkt echter nieuw, toch? Schijnbaar PU-schuim, geen afwerking ... dus ik dacht toen ik de foto's zag die ze van deze site gaven!


Ze zijn eigenlijk negen jaar geleden slecht gepauzeerd;), het PU-schuim is net aangebracht, de entourage is kort gezegd de finish zal na goed begrepen komen ...

Ik weet niet of dit DE oplossing is, omdat het wijzigen van de afmetingen van de openingen geen administratieve zaken vereist (tenminste in sommige gemeenten?)?


voor mij zou het DE oplossing zijn geweest, maar in dit geval zijn dit aluminium / pvc-mixchassis, op maat gemaakt, dus we moeten de wijzigingen vergeten, gezien de prijs van de bestio ...

Wat de rosé-punten betreft, moet worden gezien dat mij de optie wordt geboden van een flashover die wordt afgedekt door een stoomrem die veel waterdichter is dan de damprem (membraan van de rest van het / de deel (delen), wat betekent dat de damp moet vooral langs de plaats komen of het is gemakkelijker (het doet alsof de damp zoals de elektrische stroom, enz, enz.). Dan gaat het over stenen muur van 60cm met cob als afdichting, deze muren hebben ongeveer een isolatie van R = 0.8 van oorsprong dus met de 2.5 cm isolatie (op het dunste, het dikst gaat het op tot 4cm), dat ruwweg R = 1.8 geeft, wat meer doet dan dat als er condensatie zal het in de stenen muur zijn, het zal alleen een beetje de maïskolf zacht maken die heel erg droog is (te egaal), dan zal de muur in de zomer op temperatuur komen en het water buiten vrijgeven, en zo onmiddellijk elk jaar ... Het is niet concreet;), het ademt een stenen muur als je geen voegen hebt gemaakt s beton ...
Stel je het resultaat anders voor met hennep en kalkpleister, het zou een ramp zijn in een paar jaar ...

DOnc in feite maak ik me geen zorgen over condensatie, vooral omdat er bovendien geen dubbele flow VMC is, dus alle vensters en de baai zijn voorzien van gereguleerde ventilatie, die de afvoer van stoom bevordert ook (en ze zijn gevoelig voor vochtigheid;)) ...

Wat me stoort is het zwaktepunt van de isolatie die het vooral creëert, het is jammer maar niet schadelijk ...

Voor de badkamer zal de VMC hygro de waterdamp evacueren, en in elk geval, ongeacht de kamer in de behuizing of het raadt aan om de ramen minstens 10 min elke dag te openen, dit voorkomt veel problemen. .

HET grote verschil tussen je muur en deze is de zeer waterdichtheid van de muur (wetende dat bovendien een licht vochtige klodder beter is dan een droger te droog;)), daarom is het aan het renoveren elk geval is een specifiek geval ... (dit is ook waarom het ook een apart beroep is;) ...), maar aan de waterdichte zijde van de muur heb je je onderwerp goed onderstreept ...

er is geen probleem, er zijn alleen oplossingen (u moet nog steeds de juiste kiezen



: Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 20-gasten