Goedkoop RT2020 nieuw huisproject

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
Rajqawee
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1322
Inschrijving: 27/02/20, 09:21
Plaats: Occitanie
x 577

Re: RT2020 goedkoop nieuwbouwproject




par Rajqawee » 05/11/21, 08:32

Obamot schreef:Ik ben ontspannen, ik reageerde op een specifiek geval en u bevestigde punt voor punt dat wat ik zei juist was.

Als je objectief had willen zijn, had je een afschrijvingsberekening moeten lanceren (en dat raad ik je aan, want op een mooie dag zul je je warmtepomp moeten vervangen) en had je gezien dat dat niet zo voordelig is. geef zelfs toe dat het hand in hand gaat met thermische isolatie. Maar voor veel huishoudens is het óf het een óf het ander...

Geconfronteerd met een keuze: een huis passief maken zonder kosten versus een warmtepomp, er is geen keus, omdat bijna niemand zich in jouw ideale configuratie bevindt...

Eerlijk gezegd, als ik zou moeten kiezen en gedwongen zou worden om verwarming te hebben, zou ik de massakachel nemen (dit is voor gevallen waarin het passief maken van een huis erg duur of erg ingewikkeld is (ik had destijds maar één geval – ik heb niet zat al een hele tijd in de BAT) waar de klant de originele rustieke uitstraling van een oude boerderij wilde behouden, met muren van 70cm dik...)

(Ik wijs er terloops op dat de elektriciteitskosten stijgen en dat velen, zodra ze met pensioen gaan, geen verwarming meer kunnen betalen...) Ik geef toe dat 40€/maand niet duur is, maar als je een warmtepomp moet vervangen met pensioengeld, het wordt niet leuk... En ik ben in principe tegen warmtepompen, omdat verwarmen met elektriciteit ketterij is en we vooral moeten stoppen met het stimuleren van de consumptie (en dus het gebruik van kernenergie), wat Izentrop ook probeert te doen.

Ik geef toe dat een GLB in sommige gevallen gerechtvaardigd kan zijn, maar dat komt zelden voor en ik moedig het niet aan.


Ik ben zo vrij om hier te reageren, omdat het onderwerp mij interesseert. humus, als je ooit denkt dat het je draad verpest, vertel het me dan, dan praat ik via PM, maar misschien interesseren de antwoorden van Obamot je ook?

Ik heb mogelijk ruimte voor een massakachel in de hoofdkamer (keuken + woonkamer). Zou het op de min of meer lange termijn zinvol zijn om een ​​kachel aan te schaffen als aanvulling op de warmtepomp? Bijvoorbeeld bij extreme kou? Ik woon aan de voet van de Pyreneeën, dus dit is mogelijk.

Over het algemeen heb ik gemakkelijk toegang tot hout (ik doe bijna alles wat ik kan uit hout, ik heb een stuk bos achter mijn huis...), wat zou nog in zoveel meer te rechtvaardigen zijn?
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: RT2020 goedkoop nieuwbouwproject




par humus » 05/11/21, 08:54

Rajqawee schrijft: humus, als je ooit denkt dat het je draad verpest, vertel het me dan, dan praat ik via PM, maar misschien interesseren de antwoorden van Obamot je ook?

Het is on-topic, geen probleem : Mrgreen:
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: RT2020 goedkoop nieuwbouwproject




par humus » 05/11/21, 09:05

Rajqawee schrijft:
Ik heb mogelijk ruimte voor een massakachel in de hoofdkamer (keuken + woonkamer). Zou het op de min of meer lange termijn zinvol zijn om een ​​kachel aan te schaffen als aanvulling op de warmtepomp? Bijvoorbeeld bij extreme kou? Ik woon aan de voet van de Pyreneeën, dus dit is mogelijk.


Als ik mijn twee cent mag toevoegen, zou het vanuit milieuoogpunt beter zijn om thermische zonne-energie te gebruiken (iedereen krijgt de zon) en de bomen te laten groeien.
Want als te veel mensen gaan werken, wordt dat een probleem.
Hout moet worden gereserveerd voor extreme kou en dit hout indien mogelijk thuis produceren.

De configuratie die ik zojuist heb genoemd: thermische zonne-energie + hout als een uiterst zeldzame aanvulling + thuis geproduceerd hout, houdt in dat je een huis hebt dat echt heel thermisch geïsoleerd is en dat je de bomen snoeit zodat ze teruggroeien.

Dit is naar jouw mening mijn ideaal. : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173

Re: RT2020 goedkoop nieuwbouwproject




par gildas » 05/11/21, 09:43

Hallo,
Ik hoorde van iemand die in een huis woont stro, het is nog niet begonnen op te warmen... (Noordwest-Frankrijk)
En zij heeft het gebouwd!
Alles wat je moet weten over het strohuis
Door het redactieteam

Stro is een van de meest economische en ecologische materialen voor het bouwen van een huis. Dit volledig hernieuwbare materiaal biedt een uitzonderlijk isolatieniveau. Goedkoop, het strohuis is erg populair. Het aantal constructies neemt jaarlijks met 50% toe.

Presentatie van het strohuis
Een strohuis wordt gebouwd van balen graan: rogge, gerst of tarwe. Eenmaal samengeperst wordt het stro gebruikt om buitenmuren en binnenwanden te vullen en als isolatie voor daken en zolders te dienen.



Stro biedt uitstekende prestaties op het gebied van thermische en geluidsisolatie. Het is uitermate geschikt voor de bouw van een passiefhuis. De R-coëfficiënt van de wanden kan hoger zijn dan 9, terwijl de RT 2012 4 aanbeveelt en de RT 2020 een coëfficiënt van 5. Dit zeer ademende materiaal reguleert op natuurlijke wijze de vochtigheid en warmte. De woningen zijn zowel in de winter als in de zomer aangenaam om in te wonen, met een extreem lage verwarmingsbehoefte.


Vind de juiste vakman om uw werk uit te voeren
Laat uw werkzaamheden uitvoeren door gekwalificeerde vakmensen bij u in de buurt dankzij ons netwerk van 1.700 montagepartners. Vraag gratis offertes aan voor het uitvoeren van uw renovatiewerken.

Bouwmethoden
Strohuizen zijn over het algemeen gebaseerd op een dubbele houten structuur. Alle holtes moeten worden opgevuld om een ​​perfecte afdichting te garanderen. Door het plaatsen op palen zijn er minder grondverzetwerkzaamheden nodig.

Verschillende apparaten maken de muren compleet:

versteviging en tegenlat,
dampscherm,
regenbarrière,
metalen verzegelende klep,
verstevigingsframe.

Vervolgens worden meerdere lagen coating aangebracht tot een totale dikte van 25 tot 35 mm:

slip die doordringt in het stro,
een gobbledygook,
een coatinglichaam,
een afwerklaag.

De keuze aan buitenbekleding is zeer breed:

bekleding,
kleding,
gestabiliseerde aardedeklaag,
limoen.


Vensterbanken kunnen van hout of metaal zijn gemaakt. Er moet bijzondere aandacht worden besteed aan de plaatsing van het schrijnwerk om een ​​perfecte waterdichtheid te garanderen. Hetzelfde geldt voor de verbinding tussen muur en sokkel, om optrekken van vocht te voorkomen. Het kan nodig zijn om extra waterdichte isolatie toe te voegen aan muurhoeken.


Stro wordt ook gebruikt als vulling voor de ondersteunende elementen van het dak. Om de kosten te drukken vervaardigen sommige fabrikanten de dozen in de fabriek. Vervolgens kan het huis binnen één tot twee dagen worden gemonteerd. De waterdichting duurt 7 dagen in plaats van enkele weken bij een conventionele constructie.

Voors en tegens
Het strohuis beantwoordt volledig aan de huidige verwachtingen op vlak van eco-huisvesting:

uitstekende energieprestaties,
zeer goed comfort in alle seizoenen,
verminderde ecologische impact, zowel op de bouwplaats als op de woning.

Bepaalde vooropgezette ideeën vertragen de ontwikkeling van de sector: kwetsbaarheid, gevoeligheid voor brand. U moet weten dat in Frankrijk strohuizen aan dezelfde regels onderworpen zijn als elk type woning, of het nu gaat om stevigheid, duurzaamheid of veiligheid. De constructie ervan valt onder de “professionele regels voor de constructie van stro”, gedefinieerd door de RFCP (French Straw Construction Network) en goedgekeurd door het Construction Quality Agency (AQC). Wanneer de muren bedekt zijn met aarde, is de weerstand tegen brand identiek aan die van metselwerk muren.

Strobalen zijn niet onderhevig aan aanvallen door knaagdieren of termieten.

Strobouw concurreert niet met de behoeften van fokkers. Gezien de omvang van de graanproductie in Frankrijk zal het aanbod altijd ruim boven de vraag liggen. Integendeel: de ontwikkeling van deze sector kan een extra afzetmarkt voor landbouwactiviteiten vormen.

Prijs van het strohuis
De gemiddelde prijs van een kant en klare strowoning ligt tussen € 1,- en € 000,-/m². Omdat het basismateriaal erg goedkoop is, ongeveer € 1 tot € 800 per laars, wordt het grootste deel van de prijs vertegenwoordigd door arbeid en aanvullende componenten. Voor het bouwen van een huis zijn ongeveer 1 laarzen nodig. Zelfbouw met stro is zeer zuinig. Deze bouwmethode vertegenwoordigt het merendeel van de huidige projecten. In te vullen modellen kunnen een goed compromis vormen.

Enkele voorbeelden van prijzen:


FABRIKANTGEBIED TYPE BOUWPRIJS
Syma Houten huizen 100 m² Zelfbouwpakket € 21,-
Naturel Home 70 m² Zelfbouwpakket € 22,-
Naturel Home 100 m² Zelfbouwpakket € 28,-
Wald Cube 60 m² Huis om af te werken € 50
Isopaille 100 m² Turn-key woning € 180

https://www.quelleenergie.fr/economies- ... -en-paille
3 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: RT2020 goedkoop nieuwbouwproject




par izentrop » 05/11/21, 09:52

humus schreef:
jean.caissepas schreef:Alleen heeft het elektrische huis uit 1980 geen vloerverwarming, dus kunnen we in het beste geval een lucht/luchtwarmtepomp installeren.
Niets verhindert dat de batterijen op verticale wanden worden geplaatst, over isolatie heen, bedekt met een bekleding die misschien traag is, maar niet te veel voor een warmtepomp. https://www.plancher-chauffant-caleosol ... ure#chap-5
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: RT2020 goedkoop nieuwbouwproject




par humus » 05/11/21, 10:18

izentrop schreef:
humus schreef:
jean.caissepas schreef:Alleen heeft het elektrische huis uit 1980 geen vloerverwarming, dus kunnen we in het beste geval een lucht/luchtwarmtepomp installeren.
Niets verhindert dat de batterijen op verticale wanden worden geplaatst, over isolatie heen, bedekt met een bekleding die misschien traag is, maar niet te veel voor een warmtepomp. https://www.plancher-chauffant-caleosol ... ure#chap-5

Ja, het is een goed idee, het moet werken met thermische zonne-energie. : Wink:
Je moet alleen wel voorzichtig zijn als je achteraf een lijst aan de muur bevestigt. : Mrgreen:

Maar omdat ik geen goede oplossingen krijg zodat ik thuis blijf, wil ik weg. : Wink:
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: RT2020 goedkoop nieuwbouwproject




par humus » 05/11/21, 10:30

Gildas schreef:Hallo,
Ik hoorde van iemand die in een huis woont stro, het is nog niet begonnen op te warmen... (Noordwest-Frankrijk)
En zij heeft het gebouwd!
Alles wat je moet weten over het strohuis
...
Enkele voorbeelden van prijzen:


FABRIKANTGEBIED TYPE BOUWPRIJS
Syma Houten huizen 100 m² Zelfbouwpakket € 21,-
Naturel Home 70 m² Zelfbouwpakket € 22,-
Naturel Home 100 m² Zelfbouwpakket € 28,-
Wald Cube 60 m² Huis om af te werken € 50
Isopaille 100 m² Turn-key woning € 180

https://www.quelleenergie.fr/economies- ... -en-paille

Bedankt, erg interessant.
Je kunt het goedkoop krijgen door het zelf te bouwen of af te werken.
En het strohuis zou het beste reageren op versterkte isolatie zoals ik dat wil.
Ter vergelijking: thuis met een elektrisch huis uit de jaren 80 stook ik sinds half september. : Roll:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: RT2020 goedkoop nieuwbouwproject




par Ahmed » 05/11/21, 10:39

Ter vergelijking: thuis, met een "elektrisch huis" uit de jaren 80, stook ik sinds half september. : Roll:

Normen evolueren voortdurend en herdefiniëren voortdurend het begrip ‘goede’ isolatie. Deze ontwikkeling is zelf het gevolg van energiebeperkingen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: RT2020 goedkoop nieuwbouwproject




par Obamot » 05/11/21, 10:47

humus schreef:
Rajqawee schrijft:
Ik heb mogelijk ruimte voor een massakachel in de hoofdkamer (keuken + woonkamer). Zou het op de min of meer lange termijn zinvol zijn om een ​​kachel aan te schaffen als aanvulling op de warmtepomp? Bijvoorbeeld bij extreme kou? Ik woon aan de voet van de Pyreneeën, dus dit is mogelijk.


Als ik mijn twee cent mag toevoegen, zou het vanuit milieuoogpunt beter zijn om thermische zonne-energie te gebruiken (iedereen krijgt de zon) en de bomen te laten groeien.
Want als te veel mensen gaan werken, wordt dat een probleem.
Hout moet worden gereserveerd voor extreme kou en dit hout indien mogelijk thuis produceren.

De configuratie die ik zojuist heb genoemd: thermische zonne-energie + hout als een uiterst zeldzame aanvulling + thuis geproduceerd hout, houdt in dat je een huis hebt dat echt heel thermisch geïsoleerd is en dat je de bomen snoeit zodat ze teruggroeien.

Dit is naar jouw mening mijn ideaal. : Wink:
Kortom, het is nog steeds een kwestie van 1) Lokale configuratie. 2) geld... 3) En behoefte.

1) Ik heb duidelijk gezegd in welk geval ik een massakachel zou gebruiken, dus ik zal niet te veel in detail treden (we kunnen dit verder uitwerken, afgezien van de “raketkachel”, een ander soort optimalisatie (carbureren) die niet "massa" en wat je ook zelf kunt doen (uit geheugen heeft Ahmed er een paar gelast), ik weet niet of er kleine zijn voor ultragoede huizen geïsoleerd, het moet iets zijn om uit te vinden :D ) Er zijn andere oplossingen, maar deze is redelijk neutraal in termen van COXNUMX-voetafdruk. Ik zou het kunnen uitwerken, maar het is een van de zeldzame energiesectoren die onder bijna volledige controle kan blijven van de persoon die het implementeert (zolang je enige gedegen kennis hebt van constructie, montage van muren, ruwbouw, enz.).

2) het is erg zuinig, er zijn cursussen om te leren hoe je ze kunt bouwen (de leden van de cursus gaan naar de een en dan naar de ander, we zijn niet de enigen die bouwen, we leren, we implementeren de praktijk, en op een dag geven we les ... op een manier van gezelschap kan het ook culturele aspecten hebben...). Een zelfbouwmassakachel kost amper een paar duizend euro, voor de essentie: vuurvaste baksteen, afdichtingsmateriaal en een schoorsteenkanaal... en waarvoor geen hoge temperaturen nodig zijn (aangezien het principe is om de dampen in het labyrint te laten circuleren van het blok om het zoveel mogelijk terug te halen) moet je je nog zorgen maken dat de plaats waar het geplaatst wordt zijn zeer zware gewicht zal dragen (vloerverwarming die daar langs zou gaan zou zorgen baren)
Ook de inbedrijfstelling is zeer zuinig, want er zijn slechts een paar vijf houtblokken per dag nodig om een ​​heel stenen huis te verwarmen (niet de eerste dag waarop het een zekere traagheid vergt om het “kachelhuis”-koppel op temperatuur te brengen. ”.. .
Het thermisch terugwinnen van de warmte van de zon met geschikte thermische sensoren op het dak, circulatie en een vloeistof en opslag in een boiler werkt goed in zonnige gebieden, perfect voor een huis dat al zeer goed geïsoleerd is (bijvoorbeeld als je boven de stratus woont in winter, in Noord-Afrika, enz.). het is een duurzame constructie. Dit moet worden berekend en afgeschreven. Misschien gewoon een beetje duur voor “extra”, maar inderdaad, als je een groene geest in je ziel hebt… Het is een “elegante” oplossing als je het budget hebt.

3) en er valt niet veel te zeggen over de “behoefte” (moet van geval tot geval worden bekeken) : Mrgreen: behalve dat je jezelf kunt verwarmen in de “gezonde” modus als je niet oververhit raakt (jezelf de mogelijkheid geeft om ‘s nachts een beetje koel te zijn om je “bruine vet” te verbranden, gewoon terwijl je slaapt zonder iets anders te doen...) maar dat kan ook met elke verwarmingsmethode.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: RT2020 goedkoop nieuwbouwproject




par izentrop » 05/11/21, 11:03

Ahmed schreef:
Ter vergelijking: thuis, met een "elektrisch huis" uit de jaren 80, stook ik sinds half september. : Roll:
Normen evolueren voortdurend en herdefiniëren voortdurend het begrip ‘goede’ isolatie. Deze ontwikkeling is zelf het gevolg van energiebeperkingen.
Maar niet de portemonnee.
Er is steun (1€ :schok: ), maar pas op voor oplichting en het project moet minder dan een dag duren voordat de professionals geïnteresseerd zijn.

Zo verbruiken koelkasten, diepvriezers en warmwatertanks nog steeds evenveel en vinden we ze nauwelijks meer in A++, vanwege ongerechtvaardigde extra kosten, ook al zou er aan de fabrikanten voldoende isolatiedikte moeten worden opgelegd.

Een maand lang elektriciteit besparen door uw boiler te overisoleren is eenvoudig https://www.apper-solaire.org/Pages/Fic ... /index.pdf
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 39-gasten