Goedkoop RT2020 nieuw huisproject

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14928
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4343

Re: RT2020 goedkoop nieuwbouwproject




par GuyGadeboisTheBack » 03/11/21, 15:17

izentrop schreef: De thermische panelen zullen in de winter nutteloos zijn als u water op 12 ° pompt, de extra tank ook.

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL, smerige onwetendheid! Arme Izy...
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13694
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: RT2020 goedkoop nieuwbouwproject




par izentrop » 03/11/21, 15:37

GuyGadeboisLeRetour schreef:
izentrop schreef: De thermische panelen zullen in de winter nutteloos zijn als u water op 12 ° pompt, de extra tank ook.

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL, smerige onwetendheid! Arme Izy...
In ieder geval bij ons of toevallig 2 wintermaanden doorbrengen zonder de zon te zien. Anders zou het bij 6 uur per dag laagstaande zon een enorm oppervlak vergen om gemiddeld 12° over 24 uur op het debiet te hebben dat nodig is voor een warmtepomp.

Humus, in welke regio zit je?
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: RT2020 goedkoop nieuwbouwproject




par humus » 03/11/21, 16:15

sen-no-sen schreef:Een groot deel van de Franse bevolking leeft in een overstromingsgebied Een overstromingsgebied betekent niet een vaak overstroomde zone!
Daar is de site geohazards om de natuurlijke of industriële risico's per gemeente te raadplegen:
https://www.georisques.gouv.fr/
Indien van toepassing is er een PPI (speciaal interventieplan) dat moet worden opgesteld door de prefectuur en bouwrichtlijnen voor elk type grond.
We moeten vandaag de dag nog redelijk waakzaam blijven, omdat gronddruk de verlening van bouwvergunningen die in andere tijden niet zouden zijn geaccepteerd, faciliteert.
Raadpleeg de geschiedenis van natuurrampen, kijk naar de afstand die je scheidt van een hydrologisch bekken (rivierbedding, moeras), mogelijke landbewegingen enz ...

Om de site te raadplegen, wat de grond betreft, zijn de overstromingen door stijgende grondwaterspiegel.
De term overstromingsgebied is in dit geval een beetje sterk.
https://www.georisques.gouv.fr/articles ... e-de-nappe
Vreemd dat de fabrikant toegang heeft tot mooie, nauwkeurige kaarten op zijn scherm en dat degene die dit met zijn belastingen financiert daar geen toegang toe heeft.
Heb ik niet gevonden.
idem voor de "bouw van Frankrijk" zones.
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: RT2020 goedkoop nieuwbouwproject




par humus » 03/11/21, 16:27

Obamot schreef:Je hebt geen verwarming nodig, je hoeft alleen maar het Tata-huis te nemen en het te 'passiveren' met een ITE tegen een relatief bescheiden meerprijs.

Ik ben al heel lang geïnteresseerd in zo'n project ...


Ik woon niet alleen en heb een activiteit (extra ruimte). Ik zou ongeveer 5 tata-huizen nodig hebben : Roll:
gezien de prijs en gezien de prijs van een zelfgemaakte isolatie aan de buitenkant, zou het echter heel erg betaalbaar blijven.
Ik zou alleen wonen, ongetwijfeld zou een tata-huis of een klein huis met sterke ITE genoeg voor mij zijn. : Wink: plus een grote garage die minder goed geïsoleerd is.

En dan weet ik niet zeker of ik in deze regio blijf, je moet altijd aan doorverkoop denken :pijl: wat het dwingt om redelijk conventioneel te blijven op het gebied, helaas.
Behalve in een regio met een hoge bevolking waar voldoende mensen het ongewone accepteren.
Dit is niet mijn geval. : Roll:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: RT2020 goedkoop nieuwbouwproject




par Obamot » 03/11/21, 16:35

Moest daar beginnen! : Idee: 8)

De ITE betaalt zichzelf terug in 5 of 6 jaar, wat vrij snel is als het vanaf het begin in de constructie wordt geïntegreerd ... Omdat er minder materiaal nodig is ... En omdat elk jaar dat verloren gaat aan verwarming, het isolatiebudget.

Als we daarna bouwen met uitzicht op minder dan vijf jaar, is het misschien beter om het te huren..?

Er zijn andere bouwers van blokhutten die groter zijn dan Tata. Maar vergeet niet dat we met 2 Tata huiskits erin slagen om een ​​huis te maken dat vier keer zo groot is in "open ruimte" ...

Er is de Tata, of het economische huis in "A" (100% zelfgemaakt) ecoconstructie-hqe / la-maison-en-a-t16604.html waaraan het gemakkelijk is om een ​​schuur toe te voegen en een massakachel te plaatsen (5 houtblokken zijn voldoende om 24 uur te verwarmen ... indrukwekkend ...)
Dernière édition par Obamot de 03 / 11 / 21, 16: 49, 1 keer bewerkt.
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: RT2020 goedkoop nieuwbouwproject




par humus » 03/11/21, 16:48

izentrop schreef:
GuyGadeboisLeRetour schreef:
izentrop schreef: De thermische panelen zullen in de winter nutteloos zijn als u water op 12 ° pompt, de extra tank ook.

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL, smerige onwetendheid! Arme Izy...
In ieder geval bij ons of toevallig 2 wintermaanden doorbrengen zonder de zon te zien. Anders zou het bij 6 uur per dag laagstaande zon een enorm oppervlak vergen om gemiddeld 12° over 24 uur op het debiet te hebben dat nodig is voor een warmtepomp.

Humus, in welke regio zit je?

RT2020 treedt in 2022 in werking : Mrgreen:
Ze specificeert dat het gebouw BEPOS moet zijn, dat wil zeggen positieve energie over het jaar.
Produceer meer dan je verbruikt in de loop van het jaar.
Dit betekent dat er in de winter weinig wordt geconsumeerd en in de zomer wordt geproduceerd. PV, stel ik me voor.
Mijn zoete droom zou zijn om losgekoppeld te zijn van EDF.

Wat zeker is, is dat de verwarming ofwel door de vloer ofwel door de muren zal gebeuren, bij lage temperatuur :pijl: zonneboiler en/of warmtepomp.
In een huis met een houten frame moet voor thermisch comfort de thermische traagheid per massa worden toegevoegd.
Ik weet echter niet waar een MOB tegen kan en waar deze massa, wand of vloer het beste geplaatst kan worden?
intuïtief zou ik zeggen gemalen om het gewicht gelijkmatig te verdelen.
Een andere zoete droom, zou zijn om de stapel aarde te gebruiken van de funderingen van de buurman die op mijn land staat : Lol: Normaal gesproken moet hij betalen om het te evacueren.

Ik zou een verwarmde aarden vloer + betegeling (?) of verwarmde binnenmuren in ruwe aarde + gips (?) kunnen maken.
De lokale bodem bestaat uit klei en veel riviergrind of op het net zien we dat maar met bijna uitsluitend kleigrond.
Dit onderwerp is voor mij het totale avontuur! : Lol:

Geografisch ben ik in de noordelijke helft boven de Loire :pijl: soms koud in de winter. : Wink:
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: RT2020 goedkoop nieuwbouwproject




par humus » 03/11/21, 16:56

Obamot schreef:Moest daar beginnen! : Idee: 8)

Dit is wat ik deed. : Wink: kijk eens goed naar wat je noemde: "100m²" : Mrgreen:
tata was om de bodem te bepalen van wat mogelijk is.

Obamot schreef: het economy huis in “A” (100% zelf gemaakt) ecoconstructie-hqe / la-maison-en-a-t16604.html waaraan het gemakkelijk is om een ​​schuur toe te voegen en een massakachel te plaatsen (5 houtblokken zijn voldoende om 24 uur te verwarmen ... indrukwekkend ...)

Ja, het is een goed idee dat ik het bewaar.
Ik had de documentaire gezien, maar ze maakte zich toch zorgen over het bouwen ervan.
In het idee zou ik het structurele werk doen.
Moet je zien met mevrouw en de burgemeester :pijl: esthetiek : Wink:
Maar het kan goed komen.
Dernière édition par humus de 03 / 11 / 21, 17: 05, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14928
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4343

Re: RT2020 goedkoop nieuwbouwproject




par GuyGadeboisTheBack » 03/11/21, 17:01

humus schreef:Geografisch ben ik in de noordelijke helft boven de Loire :pijl: soms koud in de winter. : Wink:

Koud, het is niet ernstig (bij ons daalt het tot -12°), de watertemperatuur ook, het is de zonneschijn die telt.
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: RT2020 goedkoop nieuwbouwproject




par humus » 03/11/21, 17:04

GuyGadeboisLeRetour schreef: het is de zonneschijn die telt.

Ja, ruim boven de Loire voor de zon : Lol:
Ongetwijfeld minder top dan in jouw plaats.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14928
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4343

Re: RT2020 goedkoop nieuwbouwproject




par GuyGadeboisTheBack » 03/11/21, 17:06

humus schreef:
GuyGadeboisLeRetour schreef: het is de zonneschijn die telt.

Ja, ruim boven de Loire voor de zon : Lol:
Ongetwijfeld minder top dan in jouw plaats.

Bij ons is het eigenlijk niet de zon die ontbreekt, en sinds een paar jaar is de regen ook verdomd goed, maar het valt heel snel.
Anders heb je ook nog de mogelijkheid van een holbewonerswoning op het zuiden met een isolerende veranda en dan licht. Maak gewoon een goede stenen dijk (aangezien je in een overstromingsgebied zit) en je bespaart veel op verwarming, in de zomer geen airco nodig en de prijs van het frame en het dak (groot budget), je vergeet ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 38-gasten