Renovatie stenen muur

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
angy09
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 10/11/14, 12:33

Renovatie stenen muur




par angy09 » 10/11/14, 12:36

Hallo iedereen!

Ik kom naar je toe omdat ik veel vragen heb !!

Ik ben momenteel bezig met het renoveren van mijn huis. Ik heb stenen muren met een dikte van minimaal 80 cm.

Ik consolideerde en zuiverde de muren van mijn woonkamer met een eerste kalkweergave en ik wilde eindigen met een aardeweergave (ik kocht het boek bedekt met ruwe aarde met levende aarde, wat geweldig is, maar dat veel vragen oproept)

hier zijn mijn 2-vragen:

1 - aangezien ik een eerste kalklaag heb, wilde ik uw mening weten over de samenstelling van mijn uiteindelijke aardingspleister (isolerend of niet-isolerend en welke isolator) omdat ik een 'warme muren'-muur wil hebben omdat blijkbaar een aarde-rendering met hennep (verlichte aardecoating?) zou niet langer in de categorie hete muur vallen, maar eerder neutrale muur. Ik zou in de hennepkalk moeten blijven om op de rand van de hete muur te blijven, maar ik hou van het idee van aardepleister vanwege zijn hygrometrische capaciteit.

2 - Ik heb een grote stenen muur op een gebied van 1 m breed bij de ingang van mijn woonkamer die ik graag in zichtbare steen zou willen achterlaten. deze muur is een buitenmuur op het zuiden. Ik begreep dat dit onderdeel zich in "koude muren" zou bevinden, maar het zou een koudebrug zijn gezien de breedte van mijn muur (80 cm)


kort ik hoop vrij duidelijk te zijn in mijn uitleg en dank u bij voorbaat voor uw waardevolle adviezen

engelwortel
0 x
 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 54-gasten