Is het de moeite waard zijn prijs driedubbele beglazing? + 80% als dubbele beglazing

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 29/11/12, 11:45

door een beetje rond te snuffelen op het net realiseer ik me dat de meningen nogal gemengd zijn op de TV.

het lijkt erop dat er zeker minder verlies is, maar op het niveau van zonnebijdragen verliezen we.

Ik denk niet dat de prijs echt een obstakel is aangezien de meerprijs van de tv rond de 10% ligt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 29/11/12, 12:18

Nou, ik moet zeggen dat de winst in comfort met dubbel of driedubbel + argon zo indrukwekkend is dat de recuperatie van zonne-energie door de beglazing niet erg significant zou moeten zijn... afgezien van de grote erkers van appartementsgebouwen.

Over het algemeen als de zon warm genoeg is met dubbele ramen, open ik toch liever het raam, anders als de zon onzeker is, is het bijna peanuts (dus met driedubbele zie ik eerlijk gezegd niet wat het verschil zou zijn) . Bovendien, door triples op de noordgevel te plaatsen, zal het alleen maar een positieve impact hebben: wetende dat ik overal triples zou hebben geplaatst als ze voor de prijs van het dubbele waren aangeboden... Reeds tegen inbrekers, dubbel breken mag niet handig, maar driedubbel...

Misschien (later?) een paar speciale zonnecollectoren op het dak plaatsen, de winst is aanzienlijk...!
0 x
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 29/11/12, 13:18

waarop baseert u zich om te zeggen dat driedubbele beglazing meer comfort brengt dan dubbele.

ja inderdaad, ik kreeg een beloofde tv aangeboden voor de prijs van DV of btw aangeboden, het enige probleem is dat de dikte van het venster hetzelfde is voor een groter gewicht.
0 x
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 29/11/12, 21:45

Ik heb een kleine berekening gemaakt van verlies in dv en in tv en de jaaropbrengsten zijn 50 euro en als ik alleen tv in het noorden en westen zet kom ik op 20 euro.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 29/11/12, 23:39

Ik denk... Zoals Bucheron zei, de berekening is fijner met de TV.

Dat moet je navragen bij de leverancier. Want anders praten we in een vacuüm.

Maar kortom, het gas dat ze erin stoppen is nog minder een geleider dan lucht (die zelf al een uitstekende thermische isolator is).

Een tv betekent dus een extra en volledig gepartitioneerd tussenvolume. Het is het beste van het beste op het gebied van thermische isolatie. Zeker.

Reeds bij DV-argon voelt het oppervlak van de ramen bij negatieve buitentemperaturen nauwelijks koel aan, bij TV zou het lauw moeten zijn... Een gevoel van totaal comfort dus.
0 x
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 30/11/12, 07:38

Obamot schreef:Ik denk... Zoals Bucheron zei, de berekening is fijner met de TV.

Dat moet je navragen bij de leverancier. Want anders praten we in een vacuüm.

Maar kortom, het gas dat ze erin stoppen is nog minder een geleider dan lucht (die zelf al een uitstekende thermische isolator is).

Een tv betekent dus een extra en volledig gepartitioneerd tussenvolume. Het is het beste van het beste op het gebied van thermische isolatie. Zeker.

Reeds bij DV-argon voelt het oppervlak van de ramen bij negatieve buitentemperaturen nauwelijks koel aan, bij TV zou het lauw moeten zijn... Een gevoel van totaal comfort dus.


nou precies als met DV-argon de glazen wand nauwelijks vers is.

Ik twijfel echt omdat 44 mm glas zwaar kan zijn op een hoeveelheid van 78 mm.

om nog maar te zwijgen van het feit dat het in de Elzas zonde zou zijn om geen zonnebijdrage te ontvangen.

Ik had het idee om wat aan de noordkant te plaatsen en op de raamdeuren naar het westen voor oververhitting in de zomer.
oostkant Ik heb badkamers en toiletten Ik zie het nut van de tv niet echt in.
zuidkant denk ik hield de DV.
0 x
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 30/11/12, 07:51

> op de raamdeuren op het westen voor oververhitting in de zomer.

in het westen werkt de zonneklepdop niet, maar je kunt een externe jaloezie plaatsen of gewoon een boom...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 30/11/12, 09:35

dodo schreef:Ik twijfel echt omdat 44 mm glas zwaar kan zijn op een hoeveelheid van 78 mm.

Welk rapport? De helper en de slotenmaker zijn dienovereenkomstig berekend! De DV's, ze gaan gemakkelijk open als een bloem, zo erg lijken ze echte "veren" te zijn!

Kleine tip, het is beter om degenen te kiezen die een stopsysteem hebben, zodat je ze kunt sluiten door ze gewoon in te drukken (zonder te hoeven vergrendelen) handig als je onder een raam rust, als er te veel lucht is, duwen we een beetje , en voila...! U hoeft niet op te staan. Aan de andere kant, pas op voor degenen met holle plastic stopplaatjes, deze breken gemakkelijk (geplande veroudering).

Uiteraard moet je de aluminium kozijnen vermijden (koudebrug!) en weet je toch dat PVC regelmatig onderhoud nodig heeft (wit zal dus veel sneller verouderen, ook al is het mooier, en dit vanaf de eerste jaren). Het idee zou zijn PVC-ramen aan de binnenkant en een afwerking met houtfineer aan de buitenkant (maar ik heb er geen gevonden en weet niet of ze bestaan.)

Er zijn nog andere keuzemogelijkheden om te overwegen:
— als ze worden gewijzigd door gevelisolatie te plaatsen, is het beter om de oude te behouden en de nieuwe op de gevel te monteren - zonder lijst - en naar buiten openend...
- anders zijn de besten intern ook degenen waarvan het frame is verwijderd. Ik heb een thread gemaakt over dit onderwerp (transformatie van een traditioneel huis naar een passiefhuis) en bovendien verkleint het de beglazingsoppervlakte minder, wat resulteert in meer lichtinval in de woning.
0 x
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 02/12/12, 10:06

Ik heb de zonneschijn op mijn ramen een beetje waargenomen, het is waar dat we in het zuiden profiteren van mooie zonnewinst, wat niet het geval is op de andere gevels.


is er een manier om te berekenen wat deze bijdragen vertegenwoordigen in verhouding tot het verlies.
0 x
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 14/12/12, 18:55

Ik heb net een warmtetechnicus gesproken die nogal sceptisch is over tv, behalve in het noorden.
0 x

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 50-gasten