Is het de moeite waard zijn prijs driedubbele beglazing? + 80% als dubbele beglazing

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 27/07/09, 08:19

Ik ken de normen in Frankrijk niet, in Wallonië is het verplicht voor nieuwbouw, tenzij er elektrische ventilatie is geïnstalleerd.
Wat de meeste mensen doen, deze beluchters zijn zo lelijk
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 27/07/09, 09:59

dank je olifant,
sterker nog, ik woon in een huis uit 1978 en heb geen automatische ventilatie, sommige muren hebben schimmel (dit zijn binnenwanden), we hebben ze behandeld met azijn en we bedekken ze met kalkpleister (niet gemakkelijk aan te brengen!)
Ik denk dat dit soort ventilatie zou voorkomen dat de luchtvochtigheid stagneert, wat denk jij?
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 27/07/09, 10:44

Hasardine schreef:[...]
Zijn ventilatieopeningen bovenaan de ramen nodig?
In welke kamers kun je ze het beste plaatsen en waarom?[...]
Als je een zeer goed geïsoleerd huis hebt, zijn deze ventilatieopeningen een thermische aberratie!

Als het om renovatie gaat, is het niet altijd gemakkelijk om zonder te doen...

Deze ventilatieroosters moeten, als je ze bewaart, op plaatsen worden geplaatst waar het huis geventileerd kan worden in relatie tot de luchtafvoerroosters, daarom plaatsen we ze vaak in de slaapkamers, aangezien de afzuiging plaatsvindt in de “natte” kamers (badkamer , keuken, toilet).
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 27/07/09, 14:12

het probleem is dat ik ook geen afzuigingen in de badkamer of toiletten heb!!! :onheil:
alleen een aspirant-gastheer in de keuken
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 27/07/09, 16:22

Bucheron zei:

Als je een zeer goed geïsoleerd huis hebt, zijn deze ventilatieopeningen een thermische aberratie!


Het is natuurlijk erg frustrerend, maar het is een feit dat een te hoge luchtvochtigheid in overmatig geïsoleerde huizen grote schade aanricht. Eén van mijn klanten liet mij de indrukwekkende dubbelstroomventilatie-installatie met wisselaar zien die hij uiteindelijk moest installeren.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 27/07/09, 21:54

elephant schreef:Bucheron zei:

Als je een zeer goed geïsoleerd huis hebt, zijn deze ventilatieopeningen een thermische aberratie!


Het is natuurlijk erg frustrerend, maar het is een feit dat een te hoge luchtvochtigheid in overmatig geïsoleerde huizen grote schade aanricht. Eén van mijn klanten liet mij de indrukwekkende dubbelstroomventilatie-installatie met wisselaar zien die hij uiteindelijk moest installeren.
Het spijt me dat ik u opnieuw moet tegenspreken, maar "te geïsoleerd"het bestaat niet en het heeft NIETS te maken met een te hoge luchtvochtigheid... (tenzij we isoleren met waterdichte oplossingen van het aluminiumfolie)...

Een goed ontworpen huis (en dus goed geïsoleerd) is luchtdicht MAAR reguleert actief de luchtvochtigheid via de muren (dak en muren).
In een huis van dit type met zeer ademende muren kunnen we zelfs zonder VMC (tenminste voor de vochthuishouding).

Double flow VMC, hoe indrukwekkend ook, is een actuele oplossing wanneer u niet zonder ventilatie kunt of wilt, wat in de toekomst wellicht verplicht zal worden.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 28/07/09, 11:14

Dit is precies wat ik bedoel: in Wallonië is ventilatie al 3 of 4 jaar VERPLICHT voor alle nieuwe gebouwen, hetzij door aangepaste en ultra-lelijke kozijnen, hetzij door VMC. Het probleem zou eerder te wijten zijn aan overmatige waterdichtheid van nieuwe constructies.
Ongeacht de gekozen oplossing bedragen de meerkosten ongeveer 1250 euro.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 28/07/09, 12:46

elephant schreef:Dit is precies wat ik bedoel: in Wallonië is ventilatie al 3 of 4 jaar VERPLICHT voor alle nieuwe gebouwen, hetzij door aangepaste en ultra-lelijke kozijnen, hetzij door VMC.


Dit verbaast mij omdat we eind 2006 een nieuw huis bezochten en we waren verrast dat we geen ventilatie in de badkamer zagen; de verkoper verzekerde ons dat, aangezien er een "kantel-draai"-raam was, de normen werden gerespecteerd... maar dit was misschien net vóór de nieuwe normen.

Wat betreft schimmel hebben we het meegemaakt in stenen huizen zonder VMC en met kozijnen zonder ventilatie: het is verschrikkelijk en als het vocht en de schimmel eenmaal zijn ingetrokken, is het heel moeilijk om er vanaf te komen. Schimmelbacteriën nestelen zich in meubels en azijn is niet voldoende. Ondanks onze tegenzin moesten we ze verschillende keren bleken en in een extreem droge omgeving bewaren om ze te ontsmetten: veel succes Hasardine!
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 29/07/09, 10:03

elephant schreef:Dit is precies wat ik bedoel: in Wallonië is ventilatie al 3 of 4 jaar VERPLICHT voor alle nieuwe gebouwen, hetzij door aangepaste en ultra-lelijke kozijnen, hetzij door VMC. Het probleem zou eerder te wijten zijn aan overmatige waterdichtheid van nieuwe constructies.
Ongeacht de gekozen oplossing bedragen de meerkosten ongeveer 1250 euro.
Wat ik vind dom bij dit soort verplichtingen wordt geen rekening gehouden met de vochtregulatiemogelijkheden van "onconventionele" oplossingen zoals houten kozijnen met cellulosewatten, hennepstenen, massief hout, enz... :frons:

Recente huizen zijn luchtdichter en dat is normaal: we kunnen geen efficiënte huizen hebben zonder een zeer goede luchtdichtheid. in de lucht (wat niets te maken heeft met het reguleren van de luchtvochtigheid in de muren).
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 22/11/12, 08:58

Ik wil graag dit bericht naar voren brengen over tv versus DV.

Tegenwoordig kost de tv niet meer zo veel en wordt hij vaak aangeboden tijdens bepaalde acties.

van wat ik begrijp is de tv meer isolerend, maar we verliezen de bijdrage van de zon.

Is het dus echt verstandig om voor tv te kiezen als je alle isolatie in je huis onder de loep neemt?
0 x

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 42-gasten