Hoe maak je een stenen muur isoleren van binnenuit

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
Fabrylilly
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 27/08/14, 14:04

Hoe maak je een stenen muur isoleren van binnenuit




par Fabrylilly » 27/08/14, 14:17

Bonjour à tous,
Ik heb al veel vergelijkbare informatie gelezen, maar ik heb niet precies het antwoord, dus hier ben ik ...
Ik kocht een stenen huis in de Beaujolais, de 60cm-muur, niet geïsoleerd aan de buitenkant en ook niet in de vorige (maar binnenin is geen levende steen). Ik wil het graag binnenin isoleren met hennepwol en stoomrem in de nasynchronisatie, maar ik weet niet zeker of het een goed idee is ...
wat denk je?
Goed idee of niet?
Dank u bij voorbaat
Fabry
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6

Re: Hoe een stenen muur van binnenuit isoleren




par Cuicui » 27/08/14, 16:19

Fabrylilly schreef:Bonjour à tous,
Ik heb al veel vergelijkbare informatie gelezen, maar ik heb niet precies het antwoord, dus hier ben ik ...
Ik kocht een stenen huis in de Beaujolais, de 60cm-muur, niet geïsoleerd aan de buitenkant en ook niet in de vorige (maar binnenin is geen levende steen). Ik wil het graag binnenin isoleren met hennepwol en stoomrem in de nasynchronisatie, maar ik weet niet zeker of het een goed idee is ...
wat denk je? Goed idee of niet? Bij voorbaat dank, Fabry
Isoleren van binnenuit is een goed idee als u het oorspronkelijke uiterlijk van de buitenmuren wilt behouden en als de koude bruggen niet te lastig zijn. Wat is er mis met jou? Het principe van binnenisolatie of de gebruikte materialen?
0 x
Fabrylilly
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 27/08/14, 14:04




par Fabrylilly » 27/08/14, 17:41

Mijn vraag gaat over te isoleren materialen. Is hennepwol een goed idee? Met of zonder een dampscherm? En om het af te maken is het de plako?
Dank u bij voorbaat
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 27/08/14, 23:54

Fabrylilly schreef:Mijn vraag gaat over te isoleren materialen. Is hennepwol een goed idee? Met of zonder een dampscherm? En om het af te maken is het de plako? dank u bij voorbaat
De dampremmende laag op de isolatie aan de binnenkant van het huis is een goede oplossing om te voorkomen dat de vochtigheid van het huis in de isolatie condenseert. Ik heb geen hennepwol gebruikt, ik heb geen mening over dit onderwerp en geen a priori negatief. Ik vind de placo handig, efficiënt en economisch.
0 x
LG33
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 09/04/14, 12:18




par LG33 » 28/09/14, 17:20

Stoom of liever dampscherm?

Heb je vochtproblemen?
Wat voor soort steen en hoe zit ze erin? (gecoate kalk, cement, gips ...)

Ik ben in hetzelfde geval als jij, ik ben van plan om de vlakheid van de muur (die thuis gaten heeft vanwege zachte kalksteen) te maken met een kalkzandpleister, vervolgens hennepbord, damprem en placo, en dan verf die de placo laat ademen.

Van wat ik tijdens mijn onderzoek begreep, zou er geen lucht tussen de isolatie en de muur moeten zijn, anders condensatie en vochtigheid.

Binnenisolatie om stenen naar buiten te houden?
0 x
Mireille90
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 08/10/14, 13:36




par Mireille90 » 17/10/14, 14:30

Ik denk dat hennepwol en houtvezels heel praktisch en interessant zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 18/10/14, 01:57

Uit ervaring weet ik niet dat je van binnenuit moet isoleren. Inderdaad, u zult het thermische wiel van het gebouw verliezen. In de winter zal het alleen bevredigend zijn, maar in de zomer zal het heet zijn. Erg heet

Het is beter om buiten te isoleren.

Nu als je wilt isoleren vanaf de binnenkant. er zijn isolerende pleisters allemaal klaar. T plaatst + - 5 cm gemiddeld voor je plafond.

Dat is wat ik deed met de voordelen en ongemakken waarover ik je vertelde.
Ter informatie: de frigolietplaten zijn zeer goed afgedekt. A gebruikt bij voorkeur het plafond. Het blijft inderdaad fragiel voor de opnames.

Ik ben meer voor een pleister dan een isolator met stoom. In feite moet het vocht dat door de bewoners van het gebouw wordt geproduceerd, worden geëvacueerd. Een ademende muur is daarom wenselijk.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 18/10/14, 11:44

Om de isolatie van binnenuit volledig te verbieden, tenzij u niet de eigenaar bent!

Want als het slecht wordt gedaan, kan er mogelijk een proliferatie van schimmels in de muren ontstaan ​​(vaak in een slecht onderhouden gebouw, of niet), die de mortel zullen aantasten, en dan moet er gesloopt worden: tot ziens het huis! Zoals hierboven al gezegd, veroorzaken de koude bruggen, zelfs als ze "niet hinderlijk" zijn, statische vochtigheid in de "zwakke punten" van de constructie: en hier begint het!

Dus koude bruggen die niet goed worden behandeld, vormen een gevaar (maar door hun aard is het nauwelijks mogelijk om ze te verhelpen: als ze er zijn, zijn ze er, zelfs als we ons isoleren ...)

Tussen dat en de esthetiek van "de oorspronkelijke uitstraling" is de keuze snel gemaakt. Wijsheid moet ons ertoe aanzetten ons van buitenaf te isoleren.

Het is moeilijk te zeggen of deze of gene isolatie goed is of niet. Wij beslissen niet wat te gebruiken, het hangt af van de criteria, van isolatieberekeningen volgens de verhouding "die we hebben voorgesteld te bereiken", de locatie van het gebouw, de hoogte, nabijheid van vegetatie, de aard van de muren, relatieve vochtigheid in het koude seizoen, statistieken over de zonneschijn en de knowhow van de persoon die de isolatie installeert die zal kiezen welke te installeren en waar (en waarschijnlijk afhankelijk van het budget). In elk geval betaalt een goed gemaakte buitenisolatie zichzelf automatisch terug door de behaalde verwarmingsbesparingen.

Er zijn enkele voorbeelden van succesvolle sites met isolatie van buitenaf hierin forum. Met de evolutie van RTT-normen, is het beter om dit te doen omdat vroeg of laat bindende vereisten huiseigenaren zullen duwen om dit werk te doen, het is niet nodig om twee keer te betalen in een poging om kleine besparingen te maken die vaak synoniem zijn met grote uitgaven dan ...
0 x
lapouleda
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 15/12/14, 16:39




par lapouleda » 15/12/14, 16:50

Ik had ook de neiging om isolatie van binnenuit te ontmoedigen. Waarom? Omdat, zoals Obamot zegt, paddestoelen zich kunnen vermenigvuldigen, en dat is helemaal niet hetzelfde verhaal. Deze tegenslag met een gezin in ons dorp is gebeurd. Het resultaat was dat het huis moest worden afgebroken (een jong stel 35-jaren met 1-kind, realiseer je je!) Ik zeg niet dat dit vochtprobleem de enige was en dat er geen andere ontwerpfouten in hun huis waren, maar in ieder geval liever een buitenisolatie.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 17/12/14, 19:58

Dit type gebouw is geïsoleerd om de traditionele buitenkant te behouden

Dit zijn oude stenen die moeten ademen

Het is daarom noodzakelijk om een ​​semi-stiltepartij te monteren met een stijve isolatie van het steenwoltype die een geventileerde luchtruimte achterlaat. tussen de muur en de isolatie



ZIE VOORBEELD HIER
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 62-gasten