Hoe maak je een stenen muur isoleren van binnenuit

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 31/12/14, 19:17

Nee, ik ben er toch (nog steeds betalingen voorbereiden/doen, hè)

Ik zag je foto's. De kelder is erg mooi en verdient het om dis-voir te worden opgenomen in het register van historische monumenten!

De vraag waar ik geen antwoord op had gevonden: het hele blok is van jou tot aan het dak? Zijn er nog andere huurders? Is het een co-prop? Want daar zou isoleren van buitenaf een hoop problemen oplossen! En de isolatie zou gemakkelijk een "ouderwetse" frontgaasafwerking kunnen hebben, waarschijnlijk met een nog rustiekere afwerking dan wat het nu is (rustiek gips of wat dan ook), maar het is in ieder geval volledig haalbaar. Uiteraard zou dat een daling van 25 cm op het wegdek betekenen, maar er zou toch eens bij het gemeentehuis gekeken moeten worden waartoe de eigenaren het recht hebben?!! En wat zouden de buren willen doen, hebben zij ook isolatieplannen?

Het is uiteraard niet nodig om te graven, aangezien er een trottoir is, waardoor infiltratie langs de voormuur wordt vermeden!

Voor de kelder zou ik, zolang er geen probleem is met de veiligheid van het werk, de kleine reparaties uitvoeren en onderhouden die volgens de regels van de kunst essentieel zijn, maar verder niets. Als het doel was om deze prachtige kelder te onderhouden, zou ik zeggen dat deze geschikt zou zijn voor een kleine werkplaats. Zien we trouwens niet een grote toegangsdeur? Waar geeft ze?

Het eerste dat ik in dit huis zal zien, is het herzien van het schrijnwerk (dit en inclusief de deuren) om de isolatie te verzorgen, en dubbele beglazing die op de gevel moet worden aangebracht en in de buitenisolatie moet worden geïntegreerd.

Ook een gelukkig nieuwjaar !
0 x
manny864
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 20/12/14, 13:18




par manny864 » 31/12/14, 19:52

Beeld

de ingang van de kelder is zichtbaar op de 2e foto op pagina 4. dus ja, de muur die op deze foto zichtbaar is, is van mij, er zijn 3 verdiepingen... Vergeleken met uw suggestie om van buitenaf te isoleren, denkt u dat in dit geval , ik geen binnenisolatie nodig heb?
Anders ben ik het met je eens, het vervangen van alle ramen en toegangsdeuren is een van de prioriteiten, met de installatie van een houtketel met een buffertank van 2000L en gietijzeren radiatoren in elke kamer.. .

Is er interesse om de kelder te laten classificeren als monument van Frankrijk? Zal ze altijd volledig van mij zijn? Als je op een dag in de Haute-Saône denkt, ben je welkom ;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 31/12/14, 20:09

2 uitzonderingen:

De dakisolatie, die verzekerd wordt van de goede hermetische aansluiting met de gevelisolatie (dak dat alleen van binnenuit tussen de balken geïsoleerd kan worden) of anders later doen en de zolder als “lege techniek” laten staan ​​(totdat we de budget om het dak te doen), isoleer de toegangsdeur naar de zolder en leg eventueel gerecyclede matrassen op de vloer over de hele vloeroppervlakte, van rand tot rand... (matrassen die ontsmet zullen zijn door ze overvloedig met bleekmiddel te besproeien... want pas op dat u geen "ongedierte" in de operatie importeert: ramp....)

De eventuele koudebrug op de begane grond. Het bevindt zich op vloerniveau, vanaf de gevel naar binnen, ongeveer 1 meter breed. Erg erg zal het niet zijn vanwege het technisch vacuüm dat aanwezig is in de kelder (kelder) en dat op zichzelf als isolatie werkt!

Als er een vloer is, zullen we van onderaf isoleren (maar daar zal dat niet mogelijk zijn vanwege je mooie gewelven) anders moeten alle kieren afgedicht worden (bij een houten vloer) om elke luchtcirculatie overal te voorkomen (en wanneer Ik zeg overal... met zorg en nauwgezetheid, kabeldoorvoermantel meegeleverd met siliconen. Je kunt zelfs polyurethaanschuim injecteren door gaten tussen de balken te boren, je weet waar ze zijn door op de grond te slaan en de wijziging van de redenering te observeren, waar het logisch, beneden is het leeg... dus we kunnen spuiten, maar je moet het rustig aan doen, het blijft soms langer dan een uur zwellen, maar het resultaat is spectaculair, er mag natuurlijk geen enkel gaatje worden weggelaten) . We kunnen anders een linoleum op een isolerende ondergrond plaatsen, maar we zullen alle onderkanten van deuren moeten corrigeren die uiteraard niet meer open kunnen... (een dekvloer zou nutteloos zijn, aangezien ze zeer thermisch geleidend zijn...) Kortom, er kunnen meerdere oplossingen zijn, maar het is prima speelbaar.

En natuurlijk is het absoluut noodzakelijk om het timmerwerk te herzien (deuren op de begane grond - inclusief de grote deur die naar de kelder leidt - en andere ramen)

Het enige punt dat ik binnen zal zien zijn de uiteinden van de muren van de trapleuning die naar de kelder leidt. Maar je zult al moeten zien hoe het zich zal gedragen als je al het timmerwerk hebt bekeken (verdubbel indien nodig de deuren naar binnen met lucht erin, zodat het op een dubbel raam lijkt, het is zeer effectief, natuurlijk moet je er op letten van met de verbinding op armleuningen VS-frames, wat prima is, dus volledig hermetisch).

Maar dit zijn maar kleine dingen, want omgekeerd, als we overal van binnenuit zouden isoleren: dan zouden we telkens een “koudebrug” hebben die behandeld zou moeten worden, op ALLE muren/platen loodrecht op de gevelmuur, en die calorieën afvoeren (en/of koude doordringen) met elke keer evenveel risico op vorming van rest- of schijnbare condensatie! En dat is waar de problemen zouden beginnen...!
0 x
manny864
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 20/12/14, 13:18




par manny864 » 05/01/15, 19:05

Hallo, sorry, ik zag niet dat je me de laatste keer zo snel had geantwoord... Bedankt voor al je waardevolle advies...
Op de begane grond is er inderdaad veel frisse lucht van buiten die het huis binnendringt en ons verhindert om het momenteel goed te verwarmen... er is een luchtspleet van 15 tot 25 cm naar mijn mening...
Dus ik vraag me af of ik niet moet isoleren door de oude vloeren te verwijderen?
Anders komt de kelder niet direct overeen met het huis, de enige deur is degene die zichtbaar is rechts van de voordeur (dat is de keuken)
Je lijkt mij in ieder geval erg vastgelopen, ben jij een professional in isolatie?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 05/01/15, 23:19

Geen ‘vacuüm’ want anders implodeert je huis : Mrgreen: : Cheesy:

Je bedoelt een technisch vacuüm (gevuld met lucht...!)

Ja, het is een beetje de ba B_A van mijn werk (zie mijn profiel).

Als de vloer in goede staat is – ik bedoel niet rot of wormachtig, maar droog en gezond (het uiterlijk maakt niet uit, het is gewoon een afwerkingsprobleem) – zou ik niets verwijderen (uiteraard nadat ik metingen heb gedaan met een laserthermograaf op inclusief de gevel), zou ik polyurethaanschuim in de pittige holtes plaatsen (en dat ook brandwerend zal werken...). Het zou nodig zijn om vanaf een plek op de begane grond te onderzoeken, om te zien hoe deze beneden is gebouwd en hoe deze zich in de loop van de tijd heeft gedragen...

Als de kelder niet direct bij het huis past, des te meer reden om mos te plaatsen, toch?

En je hebt alleen het trappenhuis dat naar beneden gaat, te maken met binnenisolatie.

Maar je moet natuurlijk – zoals je zelf hebt gemerkt – beginnen met de deuren en dan vooral die van de kelder. Door er echter voor te zorgen dat het kozijn in het timmerwerk van de gevelisolatie wordt verplaatst (hetzelfde voor de ramen, maar hier kunnen we een oplossing zien te vinden om de oude deuren/ramen naar de gevel te migreren en dit, in de oksels die scheiden met de isolatie en plaats 2V PVC in plaats van de oude oksels (in plaats van het oude hout) omdat het PVC beschermd zal worden tegen weersinvloeden door de oude overspanningen aan de voorkant, zo beschermd tegen UV, wind en pijn en zelfs een extra barrière tegen inbrekers, zodat ze veel beter weerstand bieden en oneindig langer meegaan). Omdat de oude ramen over het algemeen bèta zijn, maar we gooien ze weg, terwijl ze daar een nieuwe jeugd en bruikbaarheid zullen vinden door de stempel van het gebouw te behouden!

Conclusie, het feit dat je grote luchtgaten hebt is geen probleem of handicap, aangezien het nodig zal zijn om het systeem van deze schrijnwerkerijen volledig te herzien! Je bent dus niets kwijt, en je ziet hoeveel voordelen er zijn aan gevelisolatie! We kunnen zelfs recyclen! Bij sommige kun je zelfs het frame herstellen, alles ondersteboven monteren en de buitenkant naar buiten openen, en het nieuwe PVC naar binnen: ideaal! (Maar het werkt zolang je geen traditionele luiken hebt... Je moet het concept überhaupt zien)

Veel succes in ieder geval!
0 x
manny864
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 20/12/14, 13:18




par manny864 » 06/01/15, 12:43

Ik begrijp niet helemaal wat het nut is van het veranderen van de kelderdeur? Op dit moment is het de warmste kamer van het huis...
Anders adviseerde u mij, als ik het goed begreep, om mijn oude ramen gelijk met de muren te plaatsen en pvc-ramen aan de binnenkant gelijk te plaatsen?
Het pol-schuim is een goed idee, maar ik heb er een beetje last van. Het is niet erg organisch... daarom zat ik eraan te denken om losse schapenwol te gebruiken... daarna is het inderdaad zonde van de vloeren in eikenhout die nog steeds zijn in zeer goede staat...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 06/01/15, 13:22

Waar had ik gezegd dat de deuren vervangen moesten worden? Wat moet worden gecorrigeerd (waar die er is) zijn de luchtinlaatpaden, het plaatsen van rubberen afdichtingen voor de holte (niet de platte delen, dat is nutteloos...) en dat allemaal netjes doen (zonder doe-het-zelf in puur amateurisme, het goedkope is altijd duurkoop in het einde, en de isolatie vereist zorg: als er in een kleine week aan gewerkt moet worden, is het beter om het te laten zoals het is: het kleinste rommelige detail verpest alles als het om isolatie gaat.)

Voor de schuimkeuze hangt het nogal af van de energiebalans, toch? We kiezen niet voor schuim, het dringt zich aan ons op afhankelijk van de behoeften die we hebben (en dit geldt voor elk type isolatie). Het is zeer licht en zal slechts een klein deel vertegenwoordigen van de olie die is bespaard door de toepassing ervan om minder te moeten opwarmen. Ik zie ook niet in hoe het mogelijk zou zijn om een ​​afgescheiden ruimte goed (dat wil zeggen hermetisch) te isoleren zonder dat je er toegang toe hebt, tenzij je alles demonteert! Dit schuim is de "heilige graal" van isolatie vanwege wat het amha mogelijk maakt, ik zie niet waar we het de schuld van kunnen geven (zowel vanwege de coëfficiënten, de zeer lage thermische geleidbaarheid als de weerstand tegen schimmels en condensatie). Behalve kurk en kokosnoot, die een middelmatige coef hebben, is er geen duurzame isolator die volledig "biologisch" is (nou ja, ik bedoel onder degenen die de lambda hebben "dat is prima"). Het minst "organische" vóór het schuim is toch wel de glaswol (bijna net zo gevaarlijk als asbest en die veel boraat in een niet-gestabiliseerde concentratie bevat in de vorm van zout...)

Het is bovendien een product dat na reactie stabiel is (en dus niet in de biotop zal infiltreren).

Tenslotte is het een product dat zeer goed verwijderd en/of bewerkt kan worden (verlijmen, opnieuw bevestigen, andere zaken laten lijmen, makkelijk met een mes te snijden etc.). Het kan daarom heel gemakkelijk worden doorboord om er een mantel of een pijp doorheen te laten gaan en daarna de "te behandelen" tussenruimtes op te vullen.

Schapenwol wordt sterk afgeraden, de chemische mottenbestrijdingsbehandeling duurt helaas nauwelijks langer dan tien jaar, waarna het volledig wordt opgegeten/gekoloniseerd door ongedierte.

Manny864 schreef:Anders adviseerde u mij, als ik het goed begreep, om mijn oude ramen gelijk met de muren te plaatsen en pvc-ramen aan de binnenkant gelijk te plaatsen?

Gelijk met de muren? Ik bedoel zelfs een beetje naar voren, aangezien je rekening moet houden met de dikte van de gevelisolatie.

Maar achteraf beweer ik niet dat ik oplossingen voor alle vragen vind, hehe...
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 06/01/15, 15:15

en de ouderwetse tommettes van de eerste....we gieten een pleister... rechtstreeks op de ter plekke gemaakte spullen (minstens 1km verderop).

: Mrgreen:

Mijn huis was zwart van het vuil toen ik het kocht.
Nu heb ik de bankier bij de hand. meer geld dan te vergoeden, en 2 ballen uitgeperst door CGG: olie-exploratie.
In Frankrijk is er geen olie, maar we graven... zeggen ze...

mijn gebruikersnaam op het boursorama-forum (cgg): ln.manu

Pas op, kinderkrabdoos...

Ik heb de andere (bankiersbal) 5 minuten geleden laten vallen.

Ik ga naar mijn supervisor...
Met de fiets.
Het is te warm buiten en vanochtend af en toe een triomfratatouille vol E85. 15€ voor 220 km.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
manny864
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 20/12/14, 13:18




par manny864 » 06/01/15, 21:09

obamo je hebt veel punten gescoord met het schuim, ik ben het met je eens dat het in mijn geval het ideale en het minst ingewikkelde blijft... Dank je wel...

Vergeleken met uw advies over de laserthermocolorimeter is het echt belangrijk, want in de regio waar ik woon wordt deze niet verhuurd en is hij nieuw een klein fortuin waard...

PS: Hoe zien wij het profiel van gebruikers?

Nogmaals, je bent een geweldig advies. Dankjewel
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 06/01/15, 21:40

Hallo,

Zeg, je bent vasthoudend! Beeld

Deze kost minder dan $ 30. ... >>> (eindelijk als ze er een paar op voorraad hebben) kan het een idee geven van het warmteverlies (eindelijk als je voorzichtig wilt zijn – of jezelf gerust wilt stellen – want in feite is met buitenisolatie alles in orde: het is dus voor de persoonlijke verrijking en als we dat een beetje wetenschappelijk willen doen, als je begrijpt wat ik bedoel...) Het is een beest, nietwaar? Beeld

Of hier 18€ >>>

Of in de fo-fo-shop voor slechts € 40, inclusief klein doosje! (En het werkt tenminste!)
https://www.econologie.com/shop/thermome ... p-593.html

Laten we zeggen dat er beter is, maar duurder, met een scherm dat de thermografie weergeeft:
https://www.youtube.com/watch?v=YFqnVyJe3b4

Maar als je een parallel trekt tussen de twee modellen en hun toepassingen, kun je het zonder doen en de temperatuurmetingen gewoon op foto's in kaart brengen door je eigen thermomapping te maken (voor je schuimisolatie zou je bijvoorbeeld door de vloer heen moeten kunnen bepalen wat er gebeurt door de temperaturen te meten. Omdat er noodzakelijkerwijs verschillende bewakers zullen zijn, afhankelijk van of je je boven een hol lichaam bevindt, een plotselinge luchtcirculatie in een van hen, of gewoon een houten balk eronder, laat de video de temperatuurveranderingen zien van de ene ruimte naar de andere heel goed, wat meer dan genoeg is, na de werken kunnen we deze valideren door mogelijke gebieden van warmteverlies te onderzoeken - of niet - het hangt ervan af...) vooral bedankt aan jou en voor jou, voor een geest hebben die breed genoeg is om de informatie te begrijpen en er niet voor te zorgen dat de tegenstrijdigheden die je kunt hebben op een pad van twijfel de overhand krijgen: het is een prachtige kwaliteit om dat te hebben.
0 x

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 39-gasten