Hoe maak je een stenen muur isoleren van binnenuit

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 20/12/14, 14:52

Manny864 schreef:Ik wil mijn huis ook van binnenuit isoleren. Het dateert van vóór 1800. Het is niet per se vochtig, geen spoor van vocht op het oude behang. Wij willen graag thermisch isoleren met cob. Denk je dat dit een goed idee is? we willen het op een ecologische manier renoveren.
Dat is geweldig. Een dampscherm op de kolf aan de binnenzijde van de woning zou handig zijn, zeker als de woning goed verwarmd is. Hoe heter de lucht, hoe meer waterdamp deze bevat; het zou zonde zijn als deze in de kolf condenseert.
0 x
manny864
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 20/12/14, 13:18




par manny864 » 20/12/14, 18:15

welk type dampscherm? hoeveel cm kolf moet ik aanbrengen? Moet ik het pleisterwerk van de muur verwijderen en de kolf rechtstreeks tegen de binnensteen aanbrengen? Kan cob een goede isolator zijn, de informatie op internet is nogal vaag...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 21/12/14, 11:59

Manny864 schreef:welk type dampscherm? hoeveel cm kolf moet ik aanbrengen? Moet ik het pleisterwerk van de muur verwijderen en de kolf rechtstreeks tegen de binnensteen aanbrengen? Kan cob een goede isolator zijn, de informatie op internet is nogal vaag...
Ik weet niet of maïs beter isoleert dan gips. Als dat zo is, kunt u net zo goed de pleister verwijderen en vervangen door maïskolf. Dikte? Zoveel mogelijk... Dampscherm? Om te kiezen, moet u weten hoe u de afwerking wilt doen.
Omdat ik nog nooit cob heb gebruikt, maak ik plaats voor iemand die minder incompetent is dan ik.
0 x
manny864
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 20/12/14, 13:18




par manny864 » 21/12/14, 14:41

Bedankt, je advies is al waardevol... dus ja, ik dacht erover om de pleister te verwijderen om zo goed mogelijk op mijn muur te kunnen passen en op een gezonde basis opnieuw te kunnen beginnen... Een van mijn vragen is ook het vermogen van mijn muur om een ​​last te dragen? blijkbaar heeft de kolf een vrij zwaar gewicht? Moet ik in alle gevallen een houten frame gebruiken?
Wat de afwerking betreft, willen we graag een natuurlijke afwerking zoals een laag maïskolfafwerking of klei en linnen, of klei + natuurlijke kleurstof...
0 x
manny864
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 20/12/14, 13:18




par manny864 » 21/12/14, 15:02

http://www.tiez-breiz.org/isolation.php

Blijkbaar is het ten zeerste af te raden om binnenshuis een zware laag maïskolf te gebruiken...en beter de buitenkant te isoleren...Ik had al gelezen dat dit beter was...
Ik droom ervan mijn huis met zichtbare stenen te zien... :(
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 21/12/14, 22:49

Manny864 schreef:http://www.tiez-breiz.org/isolation.php
Blijkbaar is het ten zeerste af te raden om binnenshuis een dikke laag maïskolf te gebruiken...en het is beter om de buitenkant te isoleren...Ik had al gelezen dat dit beter was...Ik droom ervan mijn huis met zichtbare stenen te zien... :(
Uiteraard verdient buitenisolatie de voorkeur, maar Fabrylily heeft gekozen voor binnenisolatie en vraagt ​​hulp om dit te verwezenlijken. De dikte van de kolf is geen probleem, op voorwaarde dat de kolf is bedekt met een waterdichte coating die voorkomt dat condenswater erin binnendringt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 21/12/14, 23:20

Pffff... er zijn hier een aantal "onverwoestbare" mensen! Zie je Manny, hij heeft toch niets gelezen!

Manny864 schreef:http://www.tiez-breiz.org/isolation.php

Blijkbaar is het ten zeerste af te raden om binnenshuis een zware laag maïskolf te gebruiken...en beter de buitenkant te isoleren...Ik had al gelezen dat dit beter was...

Correct!

Ach ja, sommige mensen zijn bereid elk postulaat te steunen, zolang ze maar twijfel kunnen zaaien, en dit zonder de meest fundamentele regels strikt te kennen. Ik denk dat het het beste is om er niet langer op te reageren.
0 x
manny864
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 20/12/14, 13:18




par manny864 » 22/12/14, 10:49

in mijn geval een zeer goede isolatie tussen elke verdieping, kan het voldoende zijn om het huis te isoleren? met enkel een binnenafwerking van 2 of 3 cm klei??
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 22/12/14, 14:59

Manny864 schreef:in mijn geval een zeer goede isolatie tussen elke verdieping, kan het voldoende zijn om het huis te isoleren? met enkel een binnenafwerking van 2 of 3 cm klei??
Bij gebrek aan een ondoordringbare film zal de klei geleidelijk het vocht uit het huis absorberen en zijn thermische isolatiekwaliteit verliezen.
Momenteel gebruiken we voor het isoleren van buitenmuren het equivalent van 15 cm polystyreen... Goede muurisolatie is belangrijk om het comfort van de bewoners te garanderen. Het valt nog te bezien welk comfortniveau u wilt bereiken.
0 x
manny864
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 20/12/14, 13:18




par manny864 » 22/12/14, 15:05

Ik wil goed comfort, maar ook geen passiefhuis. Polystyreen is niet erg natuurlijk...
0 x

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 38-gasten