Rainfalls: Wat te doen tegen vocht?

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
LaKahina
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 10/05/14, 19:09

Rainfalls: Wat te doen tegen vocht?




par LaKahina » 31/07/14, 09:08

Hallo,

vorig jaar hebben we een huis in een buitenwijk gekocht. Vanaf de herfst merkten we dat de begane grond van dit paviljoen zonder kelder erg vochtig was (omgevingsvochtigheid soms hoger dan 85% en vochtigheid hoger dan 50% op bepaalde muren). We hebben veel tijd besteed aan het zoeken naar de oorsprong van deze vochtigheid, maar de zware regenval van de afgelopen weken heeft ons duidelijk gemaakt: het is capillaire stijging die voornamelijk plaatsvindt bij zware regenval.

De vorige eigenaars die ons niet hadden ingelicht en nog steeds ontkennen met hetzelfde fenomeen te maken te hebben gehad (boekomslagen kromtrekken, sterke aanwezigheid van insecten, geuren...) hadden de muren behangen met vinylbehang en lambrisering aangebracht. De muren waren ook bedekt met gips en waterdichte verf, die we al gedeeltelijk hebben verwijderd om de muren te drogen.

We hebben geprobeerd erachter te komen, maar we staan ​​wantrouwend tegenover experts die gratis offertes aanbieden en vervolgens diensten aanbieden, meestal harsinjecties, die extreem duur zijn en waarschijnlijk giftige dampen afgeven. We zijn daarom van plan om het pleisterwerk van de muren te schrapen en de tegels die op een bed van steen liggen te verwijderen om vervolgens de muren met kalk te bedekken en een dekvloer op basis van kalk en leem te gieten. Externe afwatering lijkt onmogelijk aangezien het huis aan de ene kant een terras heeft en aan de andere kant grenst aan een binnenplaats. De gevel is naar de straat gericht. De mogelijkheid om aan de achterkant af te tappen zou aan de grens blijven.

Heeft iemand ooit met dit soort problemen te maken gehad? Blijkbaar is de hele buurt getroffen. Het staat in een tank en het geheel is zwaar geasfalteerd. Is er feedback op de overwogen technieken? Zijn er andere ecologische alternatieven?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5

Re: Regenwateroverlast: wat te doen tegen vocht?




par Hic » 31/07/14, 12:50

heb je een verklaring afgelegd?

Houdt de prijs rekening met dit probleem?

daarna als het op je armen blijft zitten,
je hebt genoeg tijd om na te denken!


LaKahina schreef:Hallo,

vorig jaar hebben we een huis in een buitenwijk gekocht. Vanaf de herfst merkten we dat de begane grond van dit paviljoen zonder kelder erg vochtig was (omgevingsvochtigheid soms hoger dan 85% en vochtigheid hoger dan 50% op bepaalde muren). We hebben veel tijd besteed aan het zoeken naar de oorsprong van deze vochtigheid, maar de zware regenval van de afgelopen weken heeft ons duidelijk gemaakt: het is capillaire stijging die voornamelijk plaatsvindt bij zware regenval.

De vorige eigenaars die ons niet hadden ingelicht en nog steeds ontkennen met hetzelfde fenomeen te maken te hebben gehad (boekomslagen kromtrekken, sterke aanwezigheid van insecten, geuren...) hadden de muren behangen met vinylbehang en lambrisering aangebracht. De muren waren ook bedekt met gips en waterdichte verf, die we al gedeeltelijk hebben verwijderd om de muren te drogen.

We hebben geprobeerd erachter te komen, maar we staan ​​wantrouwend tegenover experts die gratis offertes aanbieden en vervolgens diensten aanbieden, meestal harsinjecties, die extreem duur zijn en waarschijnlijk giftige dampen afgeven. We zijn daarom van plan om het pleisterwerk van de muren te schrapen en de tegels die op een bed van steen liggen te verwijderen om vervolgens de muren met kalk te bedekken en een dekvloer op basis van kalk en leem te gieten. Externe afwatering lijkt onmogelijk aangezien het huis aan de ene kant een terras heeft en aan de andere kant grenst aan een binnenplaats. De gevel is naar de straat gericht. De mogelijkheid om aan de achterkant af te tappen zou aan de grens blijven.

Heeft iemand ooit met dit soort problemen te maken gehad? Blijkbaar is de hele buurt getroffen. Het staat in een tank en het geheel is zwaar geasfalteerd. Is er feedback op de overwogen technieken? Zijn er andere ecologische alternatieven?
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
LaKahina
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 10/05/14, 19:09

@ hic




par LaKahina » 31/07/14, 13:30

Nee, ik was niet op de hoogte en merkte dit probleem ongeveer zes maanden na de verkoop op. Ik heb verschillende brieven gestuurd naar de eigenaar die de omvang van het probleem ontkent. Ik heb mijn verzekering geïnformeerd, die weigert de schade te dekken omdat het geen ongeval is en dat de expert schatte dat ze vóór de aankoop van het huis en de ondertekening van mijn verzekeringscontract waren.

Een observatie werd gedaan door "mijn vakman". Ook heb ik foto's gemaakt van de staat van de muren (schimmel) en verrotte lambrisering. We zitten dan ook op het latente gebrek en ik wil de eigenaar heel graag vragen om mee te werken in de kosten van het opruimen van het huis. Toch zal ik moeten beslissen welk werk ik zal ondernemen en daar wacht ik op uw suggesties en feedback.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 31/07/14, 13:47

Een zeer hypothetische compensatie lost uw problemen niet op, omdat deze vochtproblemen vaak zeer moeilijk op te lossen zijn, praktisch gezien.
Hebt u geen procedure tot ontbinding van de verkoop overwogen, vergezeld van een schadevergoeding, op basis van een verborgen gebrek?
Ook op dit juridische vlak is succes niet gegarandeerd, maar het is een interessant spoor dat niet mag worden verwaarloosd.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
LaKahina
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 10/05/14, 19:09

@Ahmed




par LaKahina » 31/07/14, 14:51

Nee, ik wil de koop van de woning zeker niet ongedaan maken aangezien ik al in de woning ben getrokken en ben gaan werken. Ik vind het ook leefbaar aangezien de hele buurt er mee te maken heeft. Alleen, er zullen werkzaamheden moeten worden ondernomen en ik ben het ermee eens dat het huis waarschijnlijk nooit helemaal droog zal zijn. Het is echter duidelijk dat ik aanvullende informatie over de omvang van het probleem zou hebben ingewonnen als ik dit op het moment van de verkoop had geweten en indien nodig had onderhandeld over de prijs. Dus ik moet een oplossing vinden voor de luchtvochtigheid.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 31/07/14, 16:06

Aangezien het probleem zich in deze komvormige buurt bevindt (zoals ik het begrijp), weet u welke oplossingen de buren hebben geïmplementeerd?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
LaKahina
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 10/05/14, 19:09

@Ahmed




par LaKahina » 31/07/14, 16:29

Mijn naaste buren vinden dat er niets aan te doen is en gaan ermee aan de slag. Ik heb gevraagd wat er op gemeentelijk niveau is geregeld en wacht het antwoord af. Ik weet ondertussen dat er vanwege de overstroming in een naburige wijk een retentiebekken is gebouwd, maar dat is zeker niet voldoende. Een buurtbewoner vertelde me dat iedereen met dit probleem te maken heeft en dat het water in sommige straten stagneert bij hevige regenval.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 31/07/14, 21:20

In het huis van mijn oma, hetzelfde soort probleem.
het enige dat de muren (beetje bij beetje) opruimde, was het graven van een put in de kelder van ongeveer 1m in het vierkant en 1m50 diep. we hebben het "ingepakt" met elementen voor een watermeterput, waarbij we de bodem natuurlijk in de grond hebben gelaten en we hebben een automatische pomp aan de onderkant geïnstalleerd die op 2 stenen is geplaatst zodat het niet te veel stront opslokt.
de pomp wordt automatisch geactiveerd en houdt het waterpeil in de grond ongeveer 1 m onder het maaiveld. de muren zijn nu erg stevig.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 01/08/14, 10:17

De oplossing van Dirk Pitt garandeert geen gegarandeerd resultaat, maar lijkt mij een mogelijke oplossing en die de verdienste heeft eenvoudig en goedkoop te zijn: het is daarom verstandig om het te proberen.
De diepte waarop de invanging moet plaatsvinden is afhankelijk van de capillariteit van de ondergrond en de ondergrond, maar empirisch is deze waarde vrij eenvoudig aan te passen.

Ik ken ook gevallen van gebieden waar de grondwaterspiegel gelijk ligt met de funderingen van huizen, maar het is moeilijk om hieruit voorschriften af ​​te leiden, aangezien het om bijzondere gevallen gaat en het om specifieke parameters gaat.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 108-gasten