Mijn stabiel, Econological renovatieproject

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 16/12/10, 17:50

Macro schreef:Nou, het is gemaakt voor een paar tientallen euro's ...
https://www.econologie.info/share/partag ... yy55mX.pdf


Ik heb eerlijk gezegd mijn twijfels over deze oplossing.
Oké, er zit geen water meer in de "kom", dus er is geen risico dat het bevriest, maar het water dat in de verticale buis blijft, zal bevriezen.

Het is mogelijk om een ​​gat in de onderste plug te maken ter hoogte van de klep om de genoemde buis leeg te laten lopen, maar hiervoor is een goed doorlatende grond nodig. Dit is niet overal het geval.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 16/12/10, 17:55

Ah ik sprak te snel, er is een gat aan de onderkant van de verticale buis gepland (de tekeningen zijn niet super leesbaar...)
Desalniettemin blijft mijn opmerking hetzelfde, als de grond niet draineert (soort goede klei zoals we die in Brie hebben...) blijft het ding niet lang vorstvrij
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

andere oplossing




par Oli 80 » 16/12/10, 18:19

Goedenavond, het mondingspompsysteem waarvan ik hierboven twee video's heb geplaatst, kan een goede oplossing zijn, de watertank die begraven of warm is, kan op deze pomp worden aangesloten,

het paard of de koeien of andere dieren activeren het mechanisme door met de snuit te duwen en het water komt in kleine hoeveelheden
http://www.riferam.com/pasture/index2.htm

de link naar de officiële site, zoals ik al zei, je kunt dit type pomp ook zelf maken
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 16/12/10, 21:13

(mijn com verschijnt 2x, deze verwijder ik)
Dernière édition par Grelinette de 18 / 12 / 10, 09: 24, 1 keer bewerkt.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 16/12/10, 21:20

Het zijn al deze systemen, maar ze zijn in de meeste gevallen niet toepasbaar vanwege het water dat onbeweeglijk in de leiding blijft en daarom zal bevriezen, tenzij de leidingen diep worden ingegraven.

A priori is het circuleren van het water het enige systeem dat het probleem van bevriezing oplost.

Eigenlijk zijn er 2 problemen:

1- water in de drinkbak
2- water in de leiding of in de voorraadtank

...En het probleem kan nog gecompliceerder zijn als er meerdere drinkbakken in parken staan. De oplossing zou in dit geval dus zijn om het water te laten circuleren en het Macro-systeem (drinkbak die leegloopt en waterinlaat begraaft) te laten. Volgens mij is het speelbaar.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: andere oplossing




par Forhorse » 16/12/10, 21:24

Oli 80 schreef:Goedenavond, het mondingspompsysteem waarvan ik hierboven twee video's heb geplaatst, kan een goede oplossing zijn, de watertank die begraven of warm is, kan op deze pomp worden aangesloten,

het paard of de koeien of andere dieren activeren het mechanisme door met de snuit te duwen en het water komt in kleine hoeveelheden
http://www.riferam.com/pasture/index2.htm

de link naar de officiële site, zoals ik al zei, je kunt dit type pomp ook zelf maken


Nee, neem me niet kwalijk, maar het is rot als oplossing.
Het in de pomp achtergebleven water bevriest ->
Als je geluk hebt heb je alleen de pomp verstopt (maar de dieren hebben dorst)
Als je pech hebt (wet van Murphy) veroorzaakt bevriezing van water afdichtingen die barsten, kijk naar het pomplichaam en je drinker zuigt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 16/12/10, 21:29

Grelinette schreef:A priori is het circuleren van het water het enige systeem dat het probleem van bevriezing oplost.


Oké en nogmaals, het hangt af van de snelheid...
Om mijn reserve te bevoorraden heb ik ongeveer 400m aan 16 PE leidingen.
Door het lage niveau is de druk daardoor laag: ongeveer 40l per uur
Het is voldoende dat het vriest bij -2°C om de leiding te laten bevriezen ondanks de watercirculatie...
Je zult me ​​vertellen dat 40l/u niet veel is... maar als je ervoor betaalt, is het een heel andere berekening... wetende dat dit debiet onvoldoende blijft om vorstbescherming voor deze leiding te garanderen.

Voor mij zie ik maar één oplossing: het rijden begraven
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636




par Macro » 17/12/10, 08:16

Ik werk op een industrieterrein tussen twee prachtige rivieren, de Loire en de Cher (het grondwater is 1 meter diep). We hebben een brandkraannetwerk begraven op 80 cm met een systeem vergelijkbaar met het systeem waarover ik je vertelde (behalve dat wanneer de brandkraan open is, het de afvoeropening blokkeert). Het is noodzakelijk dat er aan de onderkant van de brandkraan een massa is van grind waardoor het drainwater uit de stijgbuis kan worden afgevoerd. We hebben in ieder geval nog nooit een paal bevroren die de naam niet-bevriezende palen draagt.

Voor de vorstvrije diepte zijn er kaarten volgens de regio's om de diepte van de funderingen te berekenen.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 17/12/10, 13:57

Met het klimaat van 320 jaar geleden (kleine ijstijd ten tijde van Lodewijk 14) zou de pool bevroren zijn geweest (-15°C gedurende meer dan 15 dagen) en zeker 20000 jaar geleden!!! (grote ijstijd)!!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636




par Macro » 17/12/10, 14:22

dedeleco schreef:Met het klimaat van 320 jaar geleden (kleine ijstijd ten tijde van Lodewijk 14) zou de post bevroren zijn geweest (-15°C gedurende meer dan 15 dagen)


Hij was bij -80cm gaan kijken of de aarde bevroren was???

Maar dat maakt ons niet uit, want bij -15 ruim 15 dagen zal de bisquin omgetoverd worden tot een ijsbeeld dat niet meer hoeft te drinken vooraleer de drinkbak die in dezelfde omstandigheden geplaatst is, bevroren wordt...

En bij de volgende ijssalon zal de gegalvaniseerde stalen buis zijn verrot, het paard zal in verteerd biefstuk zijn, en de eigenaar in de as (als hij niet ook in biefstuk is beland)....... We bouwen voor onszelf, eventueel voor zijn kinderen, de rest....
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 28-gasten