Wandplank Isolatie Stenen Muur Nat

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
Cauvin
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 09/04/18, 19:51

Wandplank Isolatie Stenen Muur Nat




par Cauvin » 09/04/18, 20:19

Hallo, nieuw hier forum, sta ik mezelf toe om advies in te winnen na verschillende lezingen hierover forum.

Mijn vriend heeft een schuuravond met een schuur, dus een muur is half begraven. Voorheen werd deze stenen muur gemaskeerd door een rode bakstenen muur bedekt met gips met een luchtspleet tussen de 2 muren.

Omdat we deze begane grond volledig wilden renoveren, braken we alles om de stenen muur te plaatsen. De muur in het meest begraven deel was vochtig, zonder te zweten en is nu 2 maanden goed gedroogd, maar bepaalde delen, met name de basis, zijn nog steeds vochtig.

Dus nu is het tijd voor de renovatie: ik zou eerst, om deze stenen muur een beetje te beschermen, een kalkgobetit plaatsen bedekt met een Saint Astier kalkpleister, dan een luchtspleet laten en dan een fermacel-scheidingswand plaatsen met isolatie die niet bang voor vochtigheid.

Ik dacht er ook aan om deze zichtbare muur te laten met alleen een mooie kalkpleister, het resterende vocht zou dan worden opgenomen door de VMC van het huis.

Iemand raadt me aan om de luchtspleet op te vullen met puzzolaan met een hoog en laag ventilatierooster??? dus plaats in dit geval een bakstenen muur en niet meer in Fermacelle. Wat denk je ?

Mijn 2 vragen zijn dus:

- Moet ik een luchtmes maken?

- en zo ja, moet ik deze luchtspleet beluchten? exterieur of interieur? Uit wat ik heb gelezen is dit niet duidelijk. Door ventilatie te creëren, zou namelijk alle vochtige lucht van binnen of buiten het huis zich op de koude kant van de stenen muur nestelen, condenseren en daardoor het fenomeen verergeren. Heeft iemand hier ook mee te maken gehad, is er een oplossing?

Bedankt voor je advies, ik hoop te komen :-)

Sebastien
0 x
 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 36-gasten