Welke (s) show (s) draagt ​​een éconologue?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
1360
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 26/07/13, 07:30
Plaats: Zwitserland
x 36

Welke (s) show (s) draagt ​​een éconologue?




par 1360 » 17/06/15, 19:39

Hallo,

Alles staat in de titel!

Zijn er horlogeliefhebbers onder ons?

Opgelet, een horloge hoeft niet duur te zijn om interessant te zijn, soms is het sentimenteel (verjaardagscadeau, huwelijkscadeau) of kan het de "bladwijzer" zijn van een professioneel keerpunt, enz, enz...

Kortom, een horloge wordt niet noodzakelijkerwijs alleen gebruikt om de tijd aan te geven...

Het is duidelijk dat als liefhebber van horloges mijn voorkeur uitgaat naar automaten omdat deze horloges "levend" zijn, ze halen hun energie uit de bewegingen van de pols. Er is iets voor alle budgetten, alle smaken en met alle complicaties die u wenst.

In het kort twee of drie foto's van een klein deel van mijn horloges:

Degene die momenteel om mijn pols zit, een Tag Heuer Calibre 16 Day & Date, uit 2014:

Beeld



Een Oris Big Crown Regulator (de drie handen hebben elk hun as) Het is uit 2001, ik heb het mezelf aangeboden toen ik introk bij degene die mijn vrouw zou worden (en die nog steeds is)

Beeld



Een Rado DiaStar, hier naast mijn huidige Tag, is een heruitgave uit de jaren 2000 van een legendarisch model uit eind jaren 60 en begin jaren 70, het eerste krasvaste horloge ter wereld. Mijn vader had het me aan het einde van mijn leerplicht gegeven, het had een zeer grote sentimentele waarde, maar ik heb het laten stelen tijdens een inbraak toen ik in Parijs werkte. Daarom sprong ik op deze heruitgave:

Beeld



Ik heb er nog een paar, maar ik stop daar voor de polshorloges, en ik zal je twee of drie foto's van zakhorloges geven:

Oud en zeer zeldzaam:

Beeld

Beeld

Beeld



Nog een, iets minder oud, maar even zeldzaam:

Beeld

Beeld

Beeld


Nou, daar stop ik even mee, maar collega-economen, wat heb je om je pols?

A+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 18/06/15, 00:00

Het is allemaal prachtig!

Ik heb al 2 of 3 jaar geen horloge gehad... Ik durf niet te praten over de Japanse merken die ik droeg, omdat ik me heel belachelijk zou voelen :D

Ik ben al een tijdje tevergeefs op zoek naar een mooi horloge dat oplaadt met de beweging van de gebruiker, omdat ik het beu ben om de paar maanden de batterijen te moeten vervangen...misschien kunt u mij adviseren?
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 18/06/15, 00:47

Horloges zijn een integraal onderdeel van het culturele erfgoed van de Zwitsers.

De Fransen zijn zeker minder gehecht aan dit object dan de Zwitsers.

Van mijn kant heb ik altijd een fascinatie voor horloges gevoeld en mijn beste vrienden zijn enthousiast, de een vertelde me dat hij aan het einde van de maand voor zichzelf zou beginnen als horlogemaker-reparateur, de ander emigreerde 2 jaar geleden naar Zwitserland om Parmigiani.

Automatische horloges hebben mijn voorkeur, ik droeg met trots de horloges van mijn vader uit de jaren 50 en 60.
Dan in de adolescentie, halverwege de jaren 80, zeldzame of innovatieve quartzhorloges.
Als voorloper van de smartphone was ik erg trots op mijn Casio Data Bank Watch die dienst deed als rekenmachine, agenda, directory,...
Ik had de sluiting verkeerd vergrendeld, hij verliet mijn pols toen ik tijdens een parachutesprong uit het vliegtuig stapte...
Beeld

Ik keerde toen terug naar de automaat, SEIKO verspreidde massaal zijn SEIKO 5-modellen met dag en datum, evenals de offset verzonken opwinder tegen zeer betaalbare prijzen (ongeveer € XNUMX), zelfs in supermarkten.
Beeld

Dit horloge heeft me twee decennia lang trouw gediend, ondanks de vele gewelddaden die het heeft moeten doorstaan, zoals vallen van een motorfiets...

Ik besloot dat de precisie niet langer overeenkwam met mijn verwachtingen om het te vervangen door een model dat even solide, elegant en discreet was en tegelijkertijd nauwkeuriger was.
Mijn keuze viel op het vernieuwende "KINETIC" uurwerk voorgesteld door SEIKO. : Mrgreen:
Helaas pasten de prijzen, meer dan 200€ voor horloges met plastic kasten en armbanden, niet bij mij... Totdat ik, dankzij de baai, een LORUS Kinetic vond voor 25€.
Ze was 5 jaar oud en ik draag haar al 10 jaar, 365 dagen / 365.
Ze is een geweldige en betrouwbare metgezel, precies wat ik zocht.
Beeld
Ik denk dat het een goede illustratie is van de benadering van een ecoloog. Het is een duurzaam product (veiligheidsarmband van massief staal), heeft geen batterij nodig en biedt de precisie van een quartzhorloge. : Mrgreen:

Dat gezegd hebbende, ik heb veel gedroomd over een automatisch horloge dat de synthese vertegenwoordigde van mijn passies als jonge man, net bezig met de marineluchtvaart, dat was 30 jaar geleden...
Zwitsers, Automatisch, chrono, datum en dag, titanium kast, ontwerp van voorbeeldige elegantie en soberheid (Porsche Design):
Beeld
Ik denk vandaag dat het onfatsoenlijk zou zijn voor de ecoloog dat ik geld uitgeef aan een IWC Titan Chronograph Porsche Design.
Ik behoor niet tot degenen die denken dat ze hun leven hebben gemist als ze zich op 50-jarige leeftijd geen object kunnen veroorloven dat duur wordt geacht om tentoon te stellen als een teken van hun sociale succes...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 18/06/15, 01:39

Mooi Citro verhaal en mooie dood voor je Casio!!!

Uh wat u automatische horloges noemt, zijn die die opladen zonder batterij?

:?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 18/06/15, 08:54

Vroeger had ik naaldkwartshorloges, laten we zeggen Zwitsers merk, voor twee of drie... Vreemd genoeg liggen ze thuis allemaal in een la want ze zijn ermee gestopt en de batterijen gingen maar zoals in jouw geval Christophe hooguit een paar maanden mee.. Op een dag ging ik naar mijn buurman (een genezer magnetiseur bottenzetter) voor een probleem van contractuur in de onderrug op een zondagochtend... nadat hij me had laten zitten, zei hij heel natuurlijk tegen me: Zou je hetzelfde willen doen als mij? Omdat het kan... Is het u ooit opgevallen dat u horloges of andere vreemde verschijnselen op elektronische apparatuur stopt??? Omdat deze man me een beetje bang maakt en ik het niet echt geloof, leidde ik het gesprek snel af en ging terug naar mijn gedachten... Ik probeerde toch een horlogebatterij te vervangen... Ze ligt in mijn nachtkastje la en het loopt al sinds... mijn kinderen nemen het geen probleem ik neem het een tot twee weken en voilà, het stopt...
Kortom, ik draag geen horloge... Ik heb grote problemen met touchscreens (wat ze ook zijn) wanneer ik een LED-lamp aanraak, gaan sommige LED's branden en verre herinneringen (toen ik in een elektronisch baccalaureaat zat: absurde metingen van de oscillatoren die ontspoorden...) kwam plotseling bij me terug... Ik ben geen marabout exorcist-magnetiseur geworden... Ik rijd in 106 elektrisch (dit is misschien de reden waarom ik zoveel pech heb gehad) hij in een Mazerati quatroporte ..
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 18/06/15, 11:40

Voor mij zou het antwoord op de titelvraag zijn: een econoom draagt ​​geen horloge! Het volgt de loop van de zon.

Ik draag geen horloge, maar tegenwoordig is de tijd overal: computer, telefoon, oven, beeldschermen... Op het werk ben ik een van de meest stipte mensen, vaak wachtend op anderen. Privé ben ik een wezen dat geniet van zijn vrijheid om vrij te zijn... Ik eet als ik honger heb. Niet als het tijd is...

Het horloge is daarom display of affectief... Net als een hoed of een anorak...

Ik heb een tuinmanshoed in de zomer en een "Crocodile Dundee" hoed in de winter...

Ik denk dat ik een slechte advies van mij als ik een Rolex en het gevoel van een heilige lul, rot, een opportunist, een wezen corrupte en mercantiele ... Dat is mij alleen maar te zijn geweest had. Doe het niet slecht, degenen die mooie horloges hebben. Ik druk mijn gevoelens over mezelf uit.

Ik ben best goed, als het zonnig is, om de tijd binnen een kwartier te schatten! We raken er echt aan gewend om op de stand van de zon te letten...

Nu heb ik nog steeds, op de bodem van een la, een nogal bijzonder horloge, met de afbeelding van de Franse senaat!

Ik denk nog steeds dat ik een econoom ben?????
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 18/06/15, 12:40

Ja, op dit gebied, net als elders, hebben we onze meningen, onze gevoelens, zelfs kleine zwakheden.
: Cheesy:

Ik denk dat het horloge veel symbolen bevat op deze dag waarop de afgestudeerden werken aan de toets van de filosofie...

Wat mij betreft is het ook een van de meest briljante uitingen van menselijk genie. Het is een concentraat van zeer geavanceerde technologieën en knowhow. Dit laat me met ontzag achter.

te beantwoorden Christophe, een automatisch horloge is een mechanisch horloge waarvan de veer wordt opgewonden met de bewegingen van de pols, waardoor het saaie (of rituele) handmatige opwinden overbodig wordt. Ze hebben over het algemeen een "autonomie" van 24 tot 48 uur.

Het SEIKO Kinetic-uurwerk van my LORUS gebruikt het mechanische principe van een automatisch horloge om een ​​elektrische generator te activeren die een accu oplaadt. Deze accu zorgt voor een gangreserve (als het horloge in een lade wordt opgeborgen) van enkele maanden tot enkele jaren.
Ik heb hierboven een link gepost die de evoluties van het Kinetic-systeem uitlegt.
: Mrgreen:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12299
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 18/06/15, 12:53

"You have the watch, we have the time" zeggen de Afrikanen heel wijs...
De meting van tijd was belangrijk voor de religieuze praktijk, en drong zich vervolgens op toen die van het werk zijn dictatuur uitoefende.
Het blijft voor mij een van de meest voor de hand liggende symbolen van vrijwillige dienstbaarheid.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 18/06/15, 13:06

Christophe schreef:... Ik ben al een tijdje tevergeefs op zoek naar een mooi horloge dat oplaadt met de beweging van de gebruiker ...

Ik stel me voor dat het de Samara van de Zwitserse horlogemaker Jean d'Eve moet zijn:

1033 € voor een gebruikte auto uit 1980 (deze is verkocht):

http://www.chrono24.fr/jeandeve/vintage ... 980748.htm

Beeld

Nieuw kan het oplopen tot 50000 €. Meer voor maatwerk.

En het vertelt de tijd! :D
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 18/06/15, 13:16

Uh...soms moet je weten hoe je je ambities moet waarmaken! : Cheesy:

Niet zonder dec?

Er zijn geen horloges met "eeuwigdurend" opladen door de beweging van de gebruiker die goedkoper zijn??? ik stel me zo voor...
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 194-gasten