Welke (s) show (s) draagt ​​een éconologue?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 18/06/15, 13:20

: Cheesy: Precies hetzelfde als Did67, geen polshorloge sinds 2004. De zon is meestal genoeg voor mij, af en toe gebruik ik de laptop om de exacte tijd te hebben als het absoluut noodzakelijk is (het is eigenlijk vrij zeldzaam).

Vroeger was het een suunto met hoogtemeter, praktisch voor paragliden zonder enig ander instrument.
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 18/06/15, 13:29

Dergelijke Highfly!

Met betrekking tot de schatting van de tijd, ik moet toegeven dat ik vaak te verrassen mijn vrienden door het geven van tijd, niet weergegeven, in 10 minuten in de buurt van ...

Het lijkt erop dat éconologues zijn goed in het! :)
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 18/06/15, 13:44

Christophe schreef:Uh...soms moet je weten hoe je je ambities moet waarmaken! : Cheesy:

Niet zonder dec?

Er zijn geen horloges met "eeuwigdurend" opladen door de beweging van de gebruiker die goedkoper zijn??? ik stel me zo voor...

Nou... ja... Er is Seiko's Kinetic-assortiment en de "submerken" die Citro goed heeft beschreven.

Vóór de Kinetics waren er de AGS's bij Seiko. Na een paar jaar zou de batterij kortsluiten. Kinetica is veel betrouwbaarder.

Het horloge van een econoloog? Ik zou zeggen: een titanium Kinetic.

Ik heb ook het Zwitserse horloge van het prestigieuze merk XXXXX doorgenomen. Een ramp in het gebruik, dure reparaties gemiddeld één keer per jaar!, problemen met de waterdichtheid, even oneerlijke als incompetente klantenservice, armband die zeer snel verslijt en de pols zwart maakt (!) en waarvan de vervanging de helft kost een dozijn high-end Casios. Prestigieus merk Zwitsers horloge? Nee bedankt.

Ik heb ook geen horloge meer. De smartphone kan synchroniseren met een atoomklok (ClockSync). :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 18/06/15, 13:58

Ik nader de vijftig en mijn arm is niet lang genoeg om de wijzerplaat goed te lezen. :|

Ik zit in een overgangsperiode waar ik de hele dag van 2 naar 4 ogen ga...

Misschien doe ik het wel zonder horloge. :?

Het doet me denken aan voorouderlijke rituelen zoals het opwinden van de Comtoise-klok door mijn grootvader die op een stoel klom om de klok elke zondag op te winden voordat hij naar de mis ging...
Voor mijn andere grootvader bestond de rite erin elke avond om 20 uur zijn zakhorloge te pakken en de juistheid ervan te controleren met de tijd op de radio, en het vervolgens voorzichtig op te winden, zonder het mechanisme of de veer te forceren.
:P
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 18/06/15, 14:25

In mijn geval ben ik aan het werk (overal computerschermen) of in mijn tuin (de toren die elke 1/4 rinkelt) in mijn auto (klok) in mijn werkplaats (autolaadprogrammeur bij de ingang) of bij de klimclub (altijd iemand die aankondigt hoe laat het is)... de rest van de tijd is het zeer zeldzaam dat ik mijn Wiko of mijn oproeptelefoon niet bij me heb... geen tocante meer nodig... en over het algemeen geen sieraden of franjes...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 19/06/15, 16:52

Christophe schreef:
Het lijkt erop dat economen er goed in zijn! :)


[Neem het niet slecht op; weekendhumor; hersenen uitgewrongen!]

Het is noodzakelijk dat de econologen ergens voor begaafd zijn, als het al niet voor het bedrijf is!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 19/06/15, 18:29

Beeld
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 20/06/15, 13:38

Ik heb al 5 jaar geen horloge meer gedragen.

Ik heb de tijd op pc's, in de auto, op klokken.

en ik hou niet echt van de armband om de pols.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 21/06/15, 23:48

"armband om de pols", ring om de vinger, touw om de hals...
... Veel mannen houden daar niet van. Het is algemeen bekend. : Lol:
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 25/06/15, 10:34

Christophe schreef:Er zijn geen horloges met "eeuwigdurend" opladen door de beweging van de gebruiker die goedkoper zijn??? ik stel me zo voor...

Ja, er zijn automaten voor minder dan 100€.
Ik heb er een gekocht in een skeletversie (zie foto), en ik ben er erg blij mee.
Het is minder nauwkeurig dan modellen op batterijen, maar wie heeft een nauwkeurigheid tot op de seconde nodig?
Beeld
Ik moest nog een horloge op zonne-energie kopen (dus op batterijen) om een ​​hoogtemeter te hebben. Atomaire precisie, maar ik wacht op de levensduur... (voorlopig 5 jaar)
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 245-gasten