Goodbye Superplan 2007 OVH: superbetrouwbare hardware!

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 25/11/15, 13:01

Ik heb een VPS van OVH 1 jaar getest: op processorniveau hield het helemaal niet stand (ik heb 2 cores en 3 cores getest) en het was voor een kleine back-upserver.. Kortom, pas op voor virtuele servers want van één host naar een ander, als het op papier mooi is, kan het in werkelijkheid dag en nacht zijn!

Dus waar u op moet letten bij het kiezen van een server is:

a) Verwerker (= snelheid van uitvoering)
b) RAM (= snelheid van uitvoering en afschrijving van piekbezoeken)
c) Opslag (als je geen video- of fotohosting doet of zou kunnen, is 10 GB meer dan genoeg voor 99% van de sites!)
d) Connectiviteit en bandbreedte.
e) SQL (of equivalent), gehost op dezelfde server of niet? Kracht van de SQL-server indien gedeeld (= snelheid van uitvoering)
f) En tot slot heel belangrijk: type beheer en administratie (veel zacht beheer met panelen, Virtualmin-stijl, Webmin ... zijn echte shit die blijft afluisteren en ook nesten aanvallen als ze niet continu worden bijgewerkt!

Uiteraard hangt het vermogen af ​​van je verkeer (en vooral van de pieken): voor 100 bezoekers per dag (inclusief robot) volstaat een bod van 1 of 2€ per maand...

Op mijn toegewijde OVH, die een debian was, beheerde ik 100% in bash / ssh-opdrachtregel ... En aangezien het nooit is gehackt, deed ik dit werk redelijk goed ... in autodidact specificeer ik!

Over d) het is tot op zekere hoogte onbeperkt ... maar momenteel kost de bandbreedte bijna niets!

Ik herinner me een vriend die in 98 of 99 gratis "onbeperkte" hosting gebruikte om een ​​bedrijf te starten...lol.

In 2 dagen was de site gesloten! Niet vanwege de inhoud maar vanwege de dagelijks verbruikte GB aan BP.

In zijn grootste jaren verdiende Econologie 500 GB aan bandbreedte per maand... en je moet de image- en bestandshostingserver toevoegen die het ongeveer 200 GB maakte (op een andere server)

Ik heb hierover nooit contact gehad met de gastheren.

Het zijn nog steeds kleine transacties...

ps: hier is het oude moederbord van de P5VD2-MX server, het dateert uit 2006 en is nooit veranderd...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 25/11/15, 13:04

Kijk anders hier http://www.top10hebergeurs.com/avis/heb ... ance-2.php om een ​​idee te krijgen van de kwaliteit van elke host....We kunnen niet zeggen dat OVH goed beoordeeld is...ze werden te snel te groot en we negeerden dat de klanten geen nummers waren (waardeloze ondersteuning... .)

Anders als iemand op zoek is naar een host, kan ik misschien een plek voor je maken op een van mijn servers?

Let op geldig voor alle leden van de forums (die sowieso een minimum aan berichten hebben... Verhaal van vertrouwen)
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 25/11/15, 18:49

Inderdaad, de opmerkingen over OVH zijn hard! Wat mij betreft, ik haat hun nieuwe interface: ik begrijp er niet veel meer van. Ik klaag, ik heb net 2 domeinnamen en hosting gekocht voor ons bedrijf.

Maar goed, onze behoeften zijn verre van die van jou.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 26/11/15, 13:11

Hé Nuxit staat 5e in de ranglijst van de site die je hebt gegeven, ik had niet eens gedacht dat ik ze in de ranglijst zou vinden :schok:
Ik ben al heel wat jaren klant bij ze, afgezien van de prijzen, niets te zeggen (maar ach, gezien het nut dat ik ervan heb, zou het serieus zijn)
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 251-gasten