De typefouten

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

De typefouten




par Christophe » 06/05/03, 17:37

Hier zijn enkele mensen die klagen over de (te) veel spelfouten op de site. Helaas heb ik geen tijd om alle teksten die op de site zijn gepubliceerd meerdere keren te herlezen, dus als je me zou kunnen helpen de grootste fouten op te sporen door ze hier te specificeren, zou ik je dankbaar zijn.

merci
Dernière édition par Christophe de 06 / 10 / 10, 13: 05, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 07/10/03, 22:21

wooba schreef:Dag

Uh ...

Angé, is het de stad Angers?
Verzoenen is verzoenen
en "Hors,..." is voor "Of,..."

De drie op de voorpagina, waaronder twee helemaal aan het begin.

Succes, het is spannend.

Geen engel is "angé" een klein stadje in de buurt van Tour!

Bedankt voor de 2 resterende fouten, ik corrigeer de volgende 2 :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 08/07/12, 17:04

Was er niet een ander draadje over het verbeteren van de spelling van fo-fo...?

Ik vond het niet! Dus post ik hier. Moeten we zeggen:

«Niveau van alcoholgebruik" of "Alcoholgehalte"?

Is de term "niveau van alcoholgebruikis een redundantie, zoals Wikipedia beweert?

Dit is wat de WHO zegt:

Wie schreef:Rijden onder invloed
Rijden onder invloed verhoogt zowel het risico op een ongeval als het risico op overlijden of ernstig letsel.

* Het risico om betrokken te raken bij een ongeval neemt aanzienlijk toe als het alcoholpromillage in het bloed hoger is dan 0,04 g/dl.
* Wetten die autorijden verbieden vanaf een alcoholpromillage van 0,05 g/dl of zelfs lager, maken het mogelijk om het aantal ongevallen die verband houden met alcoholgebruik te verminderen.
* Willekeurige alcoholcontroles op de weg, die het aantal aan alcohol gerelateerde ongevallen met ongeveer 20% kunnen verminderen, zijn zeer kosteneffectief gebleken.
http://www.who.int/mediacentre/factshee ... index.html


Dus zeg "alcoholgehalteklopt dat nog?
Het zou mogelijk correct zijn als we specificeerden "alcoholgehalte in het bloed", (volgens sommige bronnen) maar het blijft onnauwkeurig.
(Alcohol wordt gemeten in "graden" en niet erin "taux", Oke...?)

Etymologisch
Alcoholemie komt van het woord " alcohol » en het achtervoegsel « -emie ", van het Griekse "-Aimia , Van " haima ", wat betekent "bloed".

Idem voor Angelsaksen
Bloedalcoholgehalte => BAG => "Bloed alcoholgehalte»
Zelfde met de Duitsers.

Het alcoholgehalte in het bloed geeft daarom de mate van alcohol in een bepaald bloedvolume aan. Het wordt uitgedrukt in gr. alcohol per liter bloed. Het varieert naargelang de ingenomen hoeveelheid alcohol, het moment van inname, de lengte, het gewicht, de zwaarlijvigheid en het metabolisme van de consument. Alles wat de zin "alcoholgehalte(valse formule zoals we hebben gezien) specificeert niet!

Meer specifiek:
Het alcoholgehalte in het bloed wordt berekend volgens de volgende formule: (hoeveelheid pure alcohol / gewicht in kg) XA
(Een wezen = 0,7 voor mannen OF 0,6 voor vrouwen).
We begrijpen dus waaromalcoholgehaltebetekent niets mediaal en betekent niet impliciet dat men dronken is.

Dus ik denk dat "alcoholgehalte in het bloed" correct is, want als we bedoelden "alcoholgehalte", zou dit etymologisch en medisch onjuist zijn, zowel volgens de terminologie die is aangenomen door de Wereldgezondheidsorganisatie, als met betrekking tot de vertaling in het Engels.

Of moeten we liever specificeren "alcoholgehalte in het bloed"En niet"taux» (de vermelding « in het bloed » is absoluut noodzakelijk...).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 08/07/12, 19:17

nou nee, niet oké.
Zoals u al zei, betekent BAC de hoeveelheid alcohol in het bloed, dus het moet een waarde per liter zijn. Daarom is het toevoegen van tarief vooraan een pleonasme.
BAC is correct, BAC is gelijk aan BAC.

Het belangrijkste is eigenlijk om onze wijnbouwers niet in de steek te laten!
Trouwens, waar staan ​​we in het dossier?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 08/07/12, 19:19

Alcoholemie, inderdaad = "hoeveelheid" alcohol in het bloed uitgedrukt in g/l (uremie is de hoeveelheid ureum in het bloed in g of mg per liter, of glycemie, de glucose in het bloed in g/l). .

Voor zover ik weet, is een "tarief" niet zo gedefinieerd. Het is een relatie van het een met het ander. Het is daarom passend om "percentage van dit uitgedrukt in dat" te specificeren. Luchtvochtigheid in g/m3 is een...

Dus bloedsuiker = "alcoholgehalte in het bloed uitgedrukt in g/l"

En dus ja, "alcoholgehalte in het bloed" is een verkeerde benaming en overbodig. Zoals de vaak misbruikte "regenval" (in plaats van "neerslag van 700 mm/jaar").

De "graad", voor bloed, zou niet relevant zijn. Het alcoholgehalte is de verhouding tussen het volume pure ethylalcohol (bij 20° geloof ik, omdat er een geschiedenis van dichtheid is) en het volume van het "mengsel" (drankje) X 100. Of zo u wilt, het aantal cm3 zuivere ethylalcohol in 100 cm3 mengsel (drank in het algemeen).

Vandaar de precisie "XX° vol" op flessen wijn, enz... Want dit kan ook per gewicht worden bepaald!

Het is een "gewone eenheid"...

Rond de 0,3 graden alcohol in het bloed zouden we dood zijn...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 08/07/12, 19:21

Mijn excuses, Philippe. Wij hebben elkaar ontmoet. Maar we zijn het eens, dus het komt goed!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 08/07/12, 20:18

Did67 schreef:Dus bloedsuiker = "bloedalcoholgehalte uitgedrukt in g/l".

Arf... Je haalt alles door elkaar! Bloedsuiker is suiker (geen alcohol)...

En je voorbeeld werkt niet eens, aangezien we het goed zeggen "glycemische index" precies zijn ! CQFD.

Did67 schreef:Alcoholemie, inderdaad = "hoeveelheid" alcohol in het bloed uitgedrukt in g/l

Ja maar nee; na berekening en toepassing van een verhouding die verschilt van het ene geslacht tot het andere, jen herinnert hem eraan vandaar de plaatsing van het "tarief", voor...

Did67 schreef:Voor zover ik weet, is een "tarief" niet zo gedefinieerd. Het is een relatie van het een met het ander. Het is daarom passend om "percentage van dit uitgedrukt in dat" te specificeren. Luchtvochtigheid in g/m3 is een...

In zekere zin zeg ik niets anders, daar spreek je jezelf serieus tegen...
En integendeel, het is zeer gedefinieerd, aangezien het in de wet staat:


RS 741.01 Federale Wegenverkeerswet

Titel 5 Strafbepalingen
<Art. 90 Overtreding van verkeersregels
> Kunst. 91a Verzet of ontduiking maatregelen ter vaststelling van rijongeschiktheid
Art 911

Chauffeurs die niet kunnen rijden

1 Hij die onder invloed een motorrijtuig heeft bestuurd, wordt gestraft met een geldboete. De straf is een vrijheidsstraf van ten hoogste drie jaar of een geldboete indien de niveau van alcoholgebruik gekwalificeerd is (art. 55, lid 6).

2 Hij die een motorrijtuig bestuurt terwijl hij om andere redenen niet kan rijden, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete.2

3 Iedereen die een voertuig zonder motor bestuurt terwijl hij niet kan rijden, wordt gestraft met een geldboete.

1 Nieuwe inhoud volgens hfst. I van de LF van 14 dec. 2001, van kracht sinds 1 januari 2005 (RO 2002 2767, 2004 2849; FF 1999 4106).
2 Gecorrigeerd door de redactie van de Ass. gevoed. (art. 58, al. 1, LParl; RS HYPERLINK "http://www.bk.admin.ch/ch/f/rs/c171_10.html" ).
Stand per 1 mei 2012

http://www.admin.ch/ch/f/rs/741_01/a91.html


Did67 schreef:En dus ja, "alcoholgehalte in het bloed" is een verkeerde benaming en overbodig. Zoals de vaak misbruikte "regenval" (in plaats van "neerslag van 700 mm/jaar").

Dit voorbeeld heeft niets te maken met de onderhavige zaak. Er is geen etymologisch verband... Het loopt uit de hand.

Did67 schreef:De "graad", voor bloed, zou niet relevant zijn.

ik zei niet "degrevoor bloed, maar voor alcohol! Herlezen : Arrowu:

En het woord "graad" is een door mij gebruikt voorbeeld van het tegendeel, wat op zich voldoende is om duidelijk te maken dat "alcoholgehalte" niets betekent. Herlezen : Arrowu: Opnieuw CQFD.

De rest heeft helemaal niets te doen

Waarom heb ik dit geschreven? Vanwege de vraag die voortkwam uit dit bericht:

indy49 schreef:Sorry, ik had niet hetzelfde alcoholgehalte als jij. https://www.econologie.com/forums/post237034.html#237034

Gezien het bovenstaande is dit natuurlijk onjuist.

Philippe Schutt schreef:nou nee, niet oké.
Zoals je al zei BAC betekent hoeveelheid alcohol in het bloed,

Oh nee, dat heb ik nooit gezegd!

We kunnen alleen op etymologisch niveau vaststellen dat IN "alcoholgehalte in het bloed» er is precisie dat het inderdaad alcohol in het bloed is! Wat niet het geval is met "alcoholgehalte" als het niet wordt gespecificeerd.

Het begrip kwantiteit speelt alleen een rol door 'tarief' vooraan te plaatsen.
Anders betekent "alcoholgehalte" slechts een gok van alcoholisering zonder precisie van de hoeveelheid => omdat het nog moet worden berekend => en dit volgens een index en een alcoholgraad die variëren tussen de ingenomen hoeveelheid, het geslacht en het gewicht....

Philippe Schutt schreef:dus het is noodzakelijkerwijs een waarde per liter.

Nee, niet per liter:
Formule voor het berekenen van het alcoholpromillage = (hoeveelheid pure alcohol / gewicht in kg) x A (A is gelijk aan 0,6 voor een vrouw en 0,7 voor een man).

Philippe Schutt schreef:Daarom is het toevoegen van tarief vooraan een pleonasme.
BAC is correct, BAC is gelijk aan BAC.

We hebben niet dezelfde redenering, dat moet de reden zijn : Mrgreen: : Cheesy:

Kerel, dat is slechts mijn bescheiden mening. : Lol:

Philippe Schutt schreef:Het belangrijkste is eigenlijk om onze wijnbouwers niet in de steek te laten!
Trouwens, waar staan ​​we in het dossier?

Uiteindelijk, als je dronken bent, doet de definitie er niet meer toe : Cheesy:
Dernière édition par Obamot de 08 / 07 / 12, 20: 43, 2 keer bewerkt.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 08/07/12, 20:26

Nou, we zouden het erover eens moeten zijn: hebben we het over typefouten of spelfouten?
De bespreking van het alcoholgehalte in het bloed is noch het een noch het ander van deze onderwerpen, maar een semantisch aspect...

Fouten zijn niet zo ernstig, zolang ze maar begrijpelijk zijn... Als je ze hier allemaal op een rij zou moeten zetten, zou dit bericht al snel het meest uitgebreide worden forum... :D
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 08/07/12, 20:37

bah, typen of spellen, voor zover de computer ze in rood onderstreept, zou het vrij zeldzaam moeten zijn... Tenzij we bedenken dat gezien de "minder dan niets" die het leest, het nutteloos, vernederend of ijdel is om na te lezen alvorens te posten...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 263-gasten