Biologische wiel bestaan?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Biologische wiel bestaan?




par Christophe » 13/10/10, 11:21

Sommigen zullen lachen tijdens het lezen van dit onderwerp, het voorkomt niet dat het serieus is (nou denk ik ...)

Ik vraag me af of er een dier is dat beweegt dankzij het wielconcept? Ik heb niet echt onderzoek gedaan, maar voor zover ik weet, heb ik geen antwoord gevonden ...

Kortom, kunnen we in de natuur een "biologisch wiel" vinden, dat wil zeggen een dier dat een of meer wielen in zijn lichaam heeft die het zou gebruiken om te bewegen?

Het wiel is een transportmiddel dat energetisch interessant is, maar evolutie zoekt altijd naar de minimale energie-uitgaven ... Dus zouden natuur en evolutie het wiel gemist hebben?

Er moet een mechanisch scharnier zijn tussen het "frame" (het lichaam) en dit biologische wiel, wat biologisch gezien delicaat is om te doen (hoe het wiel te voorzien van bloed of een zenuwimpuls als het draait ...?) Dit zou misschien kunnen verklaren om dat te zijn ...

Het belet niet dat je zoveel vreemde dingen in de natuur vindt dat de vraag het verdient om te worden bestudeerd ... nee?

Goede gedachten 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6524
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 13/10/10, 11:25

Ja. Er is een insect (zoals mestkever) dat over zichzelf begint te rijden en dat rolt om te bewegen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 13/10/10, 11:33

Nou ja, je begreep alles: onmogelijk om een ​​levend wiel te maken: het draaiende deel zou geen bloedvaten of zenuw hebben ... dus kon het zichzelf niet alleen bouwen zoals alles dat leeft!

en de enige levende motor is spier die heen en weer gaande beweging maakt
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 13/10/10, 11:37

Oh ja, het is gewoon maar het is alleen maar aflopend of heeft het een drijvende kracht? In ieder geval heeft hij ook benen dus het is niet zijn enige manier van reizen.

Er zijn ook andere insecten die afhankelijk zijn van bollen (zaden, gedroogde modder) ... om vooruit te komen ... of liever om de bol te duwen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
kwarts
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 20/01/07, 14:38
Plaats: Paris area




par kwarts » 13/10/10, 11:46

Bonjour à tous, :D

In het Sahara-dessert is er een spin die duinen afloopt, rollend.
ze vouwt haar benen zodat men een cirkelvormige omtrek biedt.
Dan draait ze opzij en rolt het duin af.
referentie hier
En dan is er de flagellaire motor cellen, precies die waarop wetenschappers verdeeld zijn de evolutietheorie.

A+
0 x
Elke minuut die voorbij gaat is een kans om de loop van je leven te veranderen.
YouTube-pagina, Dailymotion pagina, Picasa album, persoonlijke pagina's, Viktor Schauberger
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 13/10/10, 11:55

Voor de spin sluit het zich aan bij de mestkever: het is een mogelijkheid van verplaatsing, maar het is niet de enige omdat het nog steeds poten heeft ... aan de andere kant beantwoordt het een van mijn vragen hierboven:

Deze manier van bewegen was voorheen alleen bekend bij twee soorten spinnen, namelijk een wolvenpin uit de woestijn van Florida en de gouden spin (Carparachne aureoflava), die in het zuidwesten van Afrika leeft, in de woestijn van Namibië. De laatste wordt echter passief op de helling van de duinen gerold, terwijl de spin in de Sahara wordt ontdekt gebruikt zijn poten actief om te versnellen.


Het is daarom een ​​rode motor (bol) biologisch!

Voor de cel met flagellar motor, ja, het is dichtbij, maar de cel gebruikt de draaiende beweging niet direct om te bewegen en het is microbiologie ... Ik had graag een wielmacro gezien ... : Idee:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 13/10/10, 12:10

Beeld

: Cheesy:
Dernière édition par Obamot de 13 / 10 / 10, 12: 30, 2 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 13/10/10, 12:26

Ah ah ah maar geen Obamot, als de wielen van hout waren gemaakt (bio :D) Ik had graag gezien, maar het is blijkbaar schroot ... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 13/10/10, 12:32

... Het bestaat, vraagt ​​Road runner:

Beeld

... piep piep .............................

: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Geen grapje, de race is de voorloper van het wiel, om over de uitwijking van een wiel te spreken, spreken we van "zijn race". En als de "draai" niet compleet is, is het alleen dat we onze steun kunnen schatten als intra-circulair van een virtueel wiel, dat in principe vooruitgaat:

Beeld

@ pooch :P
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 13/10/10, 13:26

: Lol: : Lol: : Lol:

Zeg, heb je vanmorgen een clown gegeten?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 292-gasten