Stakingen: vrijheid, gelijkheid, broederschap schrap de 2 vermeldingen...

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 17/11/07, 23:20

toto65 schreef: Ik weet niet of het rauw of netto is.


Bruto voor het salaris van onze medewerker Sarkosy, al weet ik het percentage niet.

Over de pensionering van de oud-Chirac-werknemer heb ik volgens mij nog nooit gehoord of het bruto of netto was.

Nog iets anders
Ter informatie: http://www.travail-solidarite.gouv.fr/i ... -1125.html
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 18/11/07, 08:44

Reaud heeft gelijk wat betreft de medewerkers van de privaat. Want in de particuliere sector onderhandelen we altijd over een jaarsalaris.

Voor Fonctionnaires, daarentegen vermelden ze altijd het maandsalaris => een 13e maand is 13 maanden salaris (en niet maandelijks_salaris*12/13)

Niet gemakkelijk uit te drukken... Is dat duidelijk?

Christophe schreef:Mmmm, ik kende deze details helemaal niet... als jouw geval het algemene geval is, zou het dan een soort truc zijn om werknemers aan te trekken?
Dernière édition par bamboe de 18 / 11 / 07, 09: 10, 1 keer bewerkt.
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 18/11/07, 08:51

Hi Louphil,

louphil schreef:Uw toespraak bewijst dat de leiders goed werk verrichten op het gebied van manipulatie en desinformatie en het doel bereiken dat zij zichzelf hebben gesteld, namelijk het vaststellen van de lonen onderling en niet tegen de echte uitbuiters... en om op andere gebieden vrij spel te hebben...


Uit mijn toespraak blijkt vooral dat ik de afgelopen dagen verstrikt was in de wandelgangen van het openbaar vervoer en dat dat deze week ook zo zal blijven.
En ik kan je vertellen dat als je in de haven ligt, je veel ernstiger situaties hoort dan de kleine zorgen van de stakers...

Dat is het probleem, het is dat ze gaan staken voor een ja of een nee, terwijl het de kleine arbeiders in de war brengt.
Mais ils s'en foutent complètement de savoir si une PME va crever parce qu'elle ne pourra pas honorer un contrat urgent, ou si quelqu'un prend son scooter pour aller bosser et qu'il est handicapé à vie (et j'en verleden).
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 18/11/07, 09:03

Hallo,

Christophe schreef:Ik wist niet dat het zo hoog was...ik zit op mijn reet...ik dacht dat elke € verdiend op de beurs zwaar belast werd! :|


Ik geloof dat toto gelijk heeft wat de cijfers betreft, maar pas op Christophe, ik geloof ook dat je "overdracht" en "winst" met elkaar verwart.
Ze kunnen een transfer van 25000 E maken, zonder sth te winnen.

=> Ik denk dat dit speculanten benadeelt die meerdere keren per jaar/maand aandelen zouden kopen/verkopen: als ze niet duurzaam in een bedrijf investeren, hebben ze veel "overdrachten" => ze worden belast.
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 18/11/07, 11:04

Eh...er staat duidelijk 'aandelenmarktwinst' op, nietwaar?

Indien bedrag overboekingen: <€ 20.000 Geen belasting
>€ 20.000, uw meerwaarden worden belast tegen 27%


Ah oké, dat is het. Ik heb de subtiliteit vastgelegd :) Bedankt dat je erop wijst.

Dus om niet belast te worden, moet u in principe minder dan € 20 aan ‘verkopen’ op de aandelenmarkt per jaar verdienen. Daarnaast neemt de staat 000% van de vermogenswinsten. Dus we hadden allemaal gelijk...

Je moet dus de goedkope actie vinden die snel stijgt, maar niet te veel :)

Hier is een vraag: zijn aandelenaankopen aftrekbaar? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 18/11/07, 11:52

indy49 schreef:Mais ils s'en foutent complètement de savoir si une PME va crever parce qu'elle ne pourra pas honorer un contrat urgent, ou si quelqu'un prend son scooter pour aller bosser et qu'il est handicapé à vie (et j'en verleden).
En de kleine Biafranen die honger lijden? En de 2000 doden door de orkaan in Bangladesh? …. Dat distilleert ons de JT.

We moeten dit soort argumenten stoppen, het is waar dat het ook die van de regering zijn!

Als iemand een scooter neemt, is hij verzekerd en rijdt ermee zoals iedereen, als hij in goede staat verkeert, anders brengt hij anderen in gevaar.

MKB-bedrijven die zinken omdat ze een contract niet nakomen, zijn een zakelijk probleem en een probleem van goed management. Het is aan de belanghebbenden om het heft in eigen handen te nemen, en om te zien waarom, het is altijd een koorddansen… Managers ter verantwoording roepen lijkt de beste oplossing. Ook voor de verdeling van de winst en de naleving van de arbeidswet.

Reageer niet en beschuldig de buurman, die in zijn zaken durft te mopperen, niet moreel is.

Waar waren met de Balladur-Hervorming de geschillen en de oppositie van de arbeiders?
Moeten we het toch herkennen?
De buurman verwijten dat hij 10 jaar later moppert, omdat wij daar destijds de moed niet voor hadden...

Stellen zij zichzelf de vraag dat de echte leiders niet de werknemers zijn die hun biefstuk verdedigen, maar politici en werkgevers die bezig zijn met sociale achteruitgang, een mondiale nivellering tot op de bodem, terwijl je tegelijkertijd leert dat de winsten van bedrijven daar, dat de dividenden van de leiders exploderen, en dat het beleid zichzelf op schandalige wijze verhoogt, dat ze een belastingpakket aanbieden aan de rijksten die het niet nodig hadden, terwijl wij er genoeg op hebben gehamerd dat Frankrijk failliet is (+ slecht beheerd pensioen fondsen + de SS), terwijl u wordt gevraagd inspanningen te leveren, te trappen of ambtenaren of Arabieren te breken die niet erg Frans zijn.
Dit alles, met de propaganda die door alle media op bevel werd neergeslagen.

Je moet wakker worden! En ontdek iets over het gedrag van de Fransen onder de bezetting, en de excessen...

N. Sarkozy (C. Guéant) wilde dat we de brief van Guy Mocquet zouden lezen (zelfs aan de rugbyspelers vóór de nederlaag tegen Argentinië…), om de Fransen te vragen weet hoe je weerstand kunt bieden als dat nodig is . Je moet het letterlijk nemen.
Weersta, vecht tegen wat u bedriegt, mishandelt, uw levensstandaard schaadt en de toekomst van uw kinderen belemmert.
De huidige ‘hervormingen’ zijn bedoeld om koste wat het kost besparingen te bewerkstelligen, onder de druk van de afgrond die het belastingpakket biedt, zonder compensatie voor het herstel van de economie. Deze besparingen zijn drastisch, zonder enig onderscheidingsvermogen, en doen eerder denken aan een hypotheek dan aan een actie die wordt ondernomen om het land te verbeteren (we redden ons gezicht door de meubels te verkopen...)

In de redacties van mijn vroege jeugd moesten machines en automatisering de mens bevrijden en hem meer vrije tijd geven. Men was het erover eens dat het noodzakelijk was om de machines die menselijke arbeid vervingen te belasten. Anders was het niet levensvatbaar.

Erken dat dit pad nooit is gevolgd. Wiens fout is het ? :? Bij je buurman???
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 18/11/07, 18:27

gegyx schreef:En de kleine Biafranen die honger lijden? En de 2000 doden door de orkaan in Bangladesh? …. Dat distilleert ons de JT.

Ja?

gegyx schreef:Als iemand een scooter neemt, is hij verzekerd en rijdt ermee zoals iedereen, als hij in goede staat verkeert, anders brengt hij anderen in gevaar.

Het verslag ?
De scooter en de bestuurder kunnen in goede staat verkeren. Dat is niet de reden dat er geen ongelukken gebeuren.
Op een stakingsdag is iedereen boos, de chauffeurs ontwrichten, bellen om hun vertraging aan te kondigen of maken andere fouten, en het is het ongeluk.

Waar woon je Gegyx? Heeft u last van de stakingen?
Op de perrons zag ik niet veel gejuich. Eerlijk gezegd heb ik er één gezien: hij zei dat het niet zo erg was. Hij had waarschijnlijk geen baan waarbij je op tijd moest zijn (dat zeg ik niet voor mezelf, ik kwam vrijdag om 11 uur aan en mijn baas heeft me daar niet voor ontslagen, maar we zitten er niet allemaal in geval!)

gegyx schreef:MKB-bedrijven die zinken omdat ze een contract niet nakomen, zijn een zakelijk probleem en een probleem van goed management.

Als een machine kapot gaat, moet deze gerepareerd worden.
Soms gebeurt dit via een onderhoudscontract, waarbij reparatie binnen 24 uur wordt gegarandeerd. Gebeurt dit niet, dan wordt in het beste geval de overeenkomst ontbonden en in het slechtste geval eist de opdrachtgever een schadevergoeding van de dienstverlener.

gegyx schreef:Waar waren met de Balladur-Hervorming de geschillen en de oppositie van de arbeiders?

Eh? Ik heb vast een aflevering gemist...

gegyx schreef:Je moet wakker worden! En ontdek iets over het gedrag van de Fransen onder de bezetting, en de excessen...

Sorry, ik had de anti-Hitler spandoeken tijdens de demonstraties niet opgemerkt.

gegyx schreef:In de redacties van mijn vroege jeugd moesten machines en automatisering de mens bevrijden en hem meer vrije tijd geven. Men was het erover eens dat het noodzakelijk was om de machines die menselijke arbeid vervingen te belasten. Anders was het niet levensvatbaar.

Ca, het moet een claim van de CFDT zijn, neem ik aan? Gaan we haar morgenavond op tv zien?

Tot nu toe had ik alleen maar corporatistische eisen gezien. Ik ga nu naar mijn oogarts.
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 18/11/07, 19:21

Stop met het vertellen en doorgeven van de leugens die de media destilleren! :onheil:

Stakingsdagen worden nooit betaald, omdat dit illegaal zou zijn (betaling voor fictief werk)

Er is slechts één geval van betaling voor stakingsdagen, en dat is wanneer werknemers staken om een ​​onwettig besluit van de werkgever aan te vechten en hem voor de rechter te dagen. Als de rechtbank de werknemers daartoe aanleiding geeft, kan de werkgever verplicht worden de stakingsdagen uit te betalen op grond van het feit dat de staking gerechtvaardigd was!

Als voorbeeld kan ik het volgende aanhalen: onbetaalde of niet-terugvorderbare overuren, de afschaffing van het dagloon voor één uur staking (het is diefstal), waardoor arbeiders gedwongen worden op een dag te staken als ze dat niet kunnen betalen.

Het is een effectieve methode om te voorkomen dat mensen gaan staken...

Aan de vooravond van stakingen ter verhoging van de koopkracht zijn er velen die niet kunnen staken... bij gebrek aan middelen.
Degenen die ons leiden, aarzelen echter niet om zichzelf zeer substantiële verhogingen en privileges toe te eigenen, ruim boven de inflatie-indexen. :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 18/11/07, 19:38

:pijl: Ah, trouwens, ondanks mijn "bevoorrechte" status lijkt het erop dat 10% van de bevolking evenveel of meer verdient dan ik... Ik heb moeilijke eindes van de maand... Toch consumeer ik alleen de essentiële dingen!

Op 20 november neem ik een dag vrij, omdat ik ze niet kan betalen, ik hou mijn kinderen bij me (school staakt), en ik hoop naar de demonstratie en naar de rechtbank te gaan om buitenlanders te steunen die we terug naar de grens willen rijden!

Ons land zinkt steeds dieper weg in een “pre-revolutionaire” context, vergelijkbaar met die welke de aanleiding vormde voor 1789!
De grote kunst van de ‘adel’ en de ‘geestelijken’ van 2007 is om de Fransen zo te verdelen dat ze elkaar uit elkaar scheuren in plaats van de bestaande macht los te laten en uiteindelijk Schaf hun schandalige privileges af!
0 x
fc89
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 170
Inschrijving: 20/10/07, 20:01




par fc89 » 18/11/07, 20:16

Bonsoir,

Je maakt er een goede maaltijd van.
Stakingen waarom? voor nog 1, 3, 4 jaar om te werken.
Maar dat is niets vergeleken met wat we gedurende ons hele professionele leven moeten doorstaan.
Luister goed om je heen, wie klaagt niet over alle verhogingen, wie zal een fatsoenlijke Kerst 2007 hebben.
Alle belastingen zijn verhoogd, de naheffingsaanslag van 20% is verdwenen, woonbelasting + X%, onroerendgoedbelasting + X%, CSG RDS bijna 1 salaris per jaar, melk, brood, fruit, groenten, vlees, eindelijk alles!!!
Je hebt toch niet het gevoel dat de overheid vlak voor de feestdagen een bot om op te kauwen heeft gegeven!!!
Om de rest te vergeten.
Ik wil heel graag nog vier jaar aan het werk blijven, als ik daardoor 4 jaar beter kan leven.
Ik heb 2 kinderen in de studie, Fac (om te zeggen dat de school gratis is), ze hebben een onderdak nodig voor wat ze kunnen eten, om ze te kleden, alles zonder aftrek.
Het voelt alsof ik 20 jaar terug ben gegaan, moeilijk einde van de maand...
Sla toe ja, maar dan voor vandaag, voor het dagelijks leven.
Het is niet alleen de staat die failliet is, wij ook!

Goede meditatie.
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 268 gasten