zelffinanciering econology

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

zelffinanciering econology




par Christophe » 12/10/05, 10:22

Hervatting van het laatste nieuws:

Met de toename van het verkeer sinds september 2005 (vermenigvuldigd met 3 in 2 weken), wordt de huidige server van de site onvoldoende. Sommigen van jullie hebben dit misschien al opgemerkt toen de forum is ontoegankelijk.

We moeten investeren in een dedicated server, dat wil zeggen een kostprijs van ongeveer 80 € per maand.

Om de site te helpen zichzelf te financieren, kunt u deze pagina lezen:

https://www.econologie.com/comment-soute ... s-328.html
Dernière édition par Christophe de 14 / 02 / 08, 15: 19, 6 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00




par Superform » 12/10/05, 11:15

waar krijg je het idee van de associatie?

maar toch, hoe het te beheren ...

of zo een eerlijke aanslag op 3, een president een penningmeester een secretaris, het zou genoeg zijn ... alleen voor het beheer van de site voor het moment ...
0 x
The Passing
x 17




par The Passing » 12/10/05, 11:33

En hulp vragen aan Ademe? (Ik maak maar een grapje)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 12/10/05, 11:35

Ik geef toe dat de eerste versie van de nieuwe zo eindigde:
"in afwachting van de oprichting van de vereniging" econologie "?"

De pb: ik wil geen valse (vreugden?) Dingen beloven aan mensen en momenteel ben ik in belgike en zal ik dat niet zijn of ben ik over 6 maanden ... waarschijnlijk terug in Frankrijk .... wat elke investering verbiedt voor deze deadline in een relatie!

Het idee van de vereniging zou het mogelijk maken om pbs goed op te lossen. Bijvoorbeeld: sta toe om de kosten van de site op de kosten van de vereniging te plaatsen en daarom te financieren met bijdragen, om legaal donaties te kunnen ontvangen (maar met de bijdragen denk ik dat ze niet langer nodig zullen zijn), om merchandising te kunnen verkopen, en vooral geloofwaardiger zijn!

Het creëren van een associatie vereist dan het organiseren van vergaderingen en activiteiten (het is geen bp) maar vooral om "meer" te brengen voor leden ... en dat blokkeer ik ... dat kan ik meer aan leden brengen omdat ik alles al gratis verstrek?

Laatste punt: de leden van de CA moeten geografisch heel dichtbij zijn ....
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 12/10/05, 11:40

Benoit- schreef:En hulp vragen aan Ademe? (Ik maak maar een grapje)

Het is een mogelijkheid ja, maar dat wanneer de vereniging is opgericht ... maar in dit geval moeten we ook ons ​​openbaar nut tonen ...

Hoewel ik zonder ijdelheid denk dat mijn site efficiënter is met enkele duizenden bezoekers per dag (schaalverhouding) dan veel bestaande en gesubsidieerde verenigingen op het gebied van hernieuwbare energiebronnen ... pas op dat ik niet zeg dat ze zijn niet: ze zijn allemaal op hun schaal!

Ik denk dat de regio's, afdelingen of het stadhuis ook kunnen financieren (maar wat? Vergaderingen? Activiteiten? Mogelijk een werknemer ... denk je dat ik het verdien?)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00




par Superform » 13/10/05, 08:46

Ik denk dat de vereniging niets aan haar leden hoeft te brengen ...

laat het me uitleggen: veel asso hebben als doel: "hulp aan dergelijke school van zo'n land van de derde wereld"

daar brengt de vereniging niet alleen niets (materieel spreek ik) naar de leden, maar het zijn de leden die hun tijd en energie geven aan anderen, die zelf geen lid zijn!

over de andere problemen, ik weet het nog niet ...

misschien GA's 'online' organiseren via een chat?
0 x
vtajmb
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 24/06/05, 05:24




par vtajmb » 13/10/05, 08:58

het is normaal dat als de ouaibemaitre wat pépètes inbrengt om iedereen een gemeenschappelijke dienst te bieden, de aardige gebruikers van deze forum deelnemen aan de operationele kosten van de genoemde forum.

om de vriend van de natuur en de menselijke gezondheid op te pikken die op econologie aankomt, zou het wenselijk zijn om openbare toegang te hebben tot een deel van de informatie, of kan lezen maar niet tussenbeide komen, terwijl de leden in staat zijn om te dialoog en uit te wisselen meer "gevoelige" informatie ...

lef ik mezelf?

dank aan de service GO waarmee we onze kennis kunnen verrijken ... ten behoeve van de gezondheid van onze planeet

Jean Marie BALLANDAL
0 x
JMB
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 13/10/05, 13:42

vtajmb schreef:om de vriend van de natuur en de menselijke gezondheid op te pikken die op econologie aankomt, zou het wenselijk zijn om openbare toegang te hebben tot een deel van de informatie, of kan lezen maar niet tussenbeide komen, terwijl de leden in staat zijn om te dialoog en uit te wisselen meer "gevoelige" informatie ...

Het lijkt mij dat dit momenteel niet het geval is?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 13/10/05, 14:21

Ik denk dat de vereniging niets aan haar leden hoeft te brengen ...


ja dat is waar, maar ... om de betaling van bijdragen te motiveren, is het wenselijk iets te bieden + nee?

misschien GA's 'online' organiseren via een chat?


Ja, het is een paar jaar legaal ... maar hey het is niet erg "mooi" atmosfeerniveau (ik denk dat we allemaal genoeg tijd doorbrengen voor onze schermen) .... En hoe de pot van l te nemen vriendschap na AG? Maar als er alleen deze oplossing is ...

ps: heb je de auto in de Liber-T-campagne gepresenteerd? het is een messerschmitt na de oorlog "2 plaatsen in lengte" ... Gabari ideaal voor een modern stadsvoertuig toch?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00




par Superform » 13/10/05, 17:23

Ik denk dat de vereniging niets aan haar leden hoeft te brengen ...


ja dat is waar, maar ... om de betaling van bijdragen te motiveren, is het wenselijk iets te bieden + nee?


laten we eens kijken ... een t-shirt? een speld? eeuwige erkenning?

nou ik maak een grapje maar we zouden iets moeten vinden ...

misschien GA's 'online' organiseren via een chat?


Ja, het is een paar jaar legaal ... maar hey het is niet erg "mooi" atmosfeerniveau (ik denk dat we allemaal genoeg tijd doorbrengen voor onze schermen) .... En hoe de pot van l te nemen vriendschap na AG? Maar als er alleen deze oplossing is ...


ah vi het is waar, ik ben de pot vergeten ...

ps: heb je de auto in de Liber-T-campagne gepresenteerd? het is een messerschmitt na de oorlog "2 plaatsen in lengte" ... Gabari ideaal voor een modern stadsvoertuig toch?


Ik heb dat niet gezien, kunnen we het zien of?
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 165-gasten