Problemen met toegang tot de site met GRATIS / Proxad?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Problemen met toegang tot de site met GRATIS / Proxad?




par Christophe » 09/07/06, 15:45

Sinds enige tijd vertellen bezoekers me over hun moeilijkheden om toegang te krijgen tot de site/forum.

Blijkbaar is dit te wijten aan een gebrek aan verbinding tussen de server die econologie.com host en de gratis provider (misschien anderen???) in bepaalde geografische gebieden...

Voor zover ik weet, is het voor mij onmogelijk om deze connectiviteit op afstand te testen (als iemand een methode kent, ben ik geïnteresseerd), dus ik wilde gewoon 2 vragen stellen:

1) Als u gratis bent, heeft u dan moeite om toegang te krijgen tot de site/forum ? ? ( ( de vraag is een beetje dom, want als de abonnees inderdaad geen verbinding kunnen maken....)

2) Als u niet bij Free bent, zou u dan problemen ondervinden? Zo ja, met wie bent u?

Bedankt voor uw hulp.
Dernière édition par Christophe de 10 / 06 / 08, 00: 48, 2 keer bewerkt.
0 x
fazer1k
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 01/05/06, 12:01




par fazer1k » 09/07/06, 20:11

Ik ben vrij, blijkbaar geen probleem. Ik had problemen met de site http://www.horizons-et-debats.ch maar ik heb op hun gepost forums en nu is het goed
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 669
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 09/07/06, 20:12

Ik ben vrij, ik heb op dit moment geen probleem, maar ik had problemen om toegang te krijgen tot verschillende sites.

De boosdoener was voor mij de gratis DNS-server (primaire DNS en secundaire DNS) die waardeloos was.

Sinds ik het IP-adres van de DNS-server van een vriend heb ingevoerd, geen problemen meer. Het net is weer responsive geworden en alles werkt weer heerlijk! :)

Het is aan jou om een ​​DNS-server te vinden die goed werkt en deze in te voeren in je verbindingsparameters...

SixK
0 x
fazer1k
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 01/05/06, 12:01




par fazer1k » 09/07/06, 20:20

Zeker. Ondanks alles in het begin had ik de dns hard in mijn router ingevoerd, toen was ik het vergeten... En een paar maanden later, merkte ik traagheid op, zette ik de automatische dns terug en keerde de snelheid terug. Dus aangezien ik in de lucht ben, geef ik er de voorkeur aan te vertrekken zoals het is. Anders gebruik ik online anonimiseren om te zien of een site ontoegankelijk is of niet.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 17/07/06, 19:54

Toegangsprobleem op econologie.com met Free - door Christophe op 17/07/2006 : 19:42

Al geruime tijd vertelden veel bezoekers over hun moeilijkheden om verbinding te maken met de site.

Na informatie lijkt het erop dat het probleem kwam van Free DNS (Franse provider).

Als je bij Free bent en je hebt moeite om toegang te krijgen tot de site, moet je je DNS bijwerken.

Een lijst met DNS vind je hier http://www.zonehd.net/dossier/les-dns-d ... aut-debit/ sommige zijn openbaar en kunnen ongeacht uw provider worden gebruikt.
0 x
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 18/07/06, 09:02

Hallo iedereen

Mijn ISP is GRATIS thuis.
Voor mij zijn het geen moeilijkheden om verbinding te maken, maar een onmogelijkheid om verbinding te maken. En dit voor ongeveer een goede maand!!

De lijst met DNS is daarom welkom, mits je die kunt lezen, zodat je verbinding kunt maken......

Van mijn kant heb ik met een "traceroute" gekeken wat er gebeurde, en dit op lange termijn.
Van de meer dan 5000 dagelijkse pogingen vernietigen PROXAD-routers op gemiddelde dagen minstens 80%.
Op goede dagen hebben we 60% "verloren"!!

Ik ben gevestigd in de PACA-regio en dit is alleen geldig in deze regio. Tests in andere regio's hebben vergelijkbare resultaten opgeleverd.
Onmogelijk om beter te doen dan 50% van de "verliezen"!!
Dus problemen bij PROXAD met hun routers!!
Tenzij ze op deze manier het verkeer regelen en de toegang filteren zonder het te zeggen!!!!! :onheil:

Ik zal daarom proberen de DNS te wijzigen en ik zal u de resultaten laten weten.

Obelix
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 18/07/06, 09:18

Ik ben op Free, op het werk en thuis, en alles werkt prima.
Aan de andere kant merk ik sinds ongeveer 2 weken enige traagheid in de DNS. De bovenstaande lijst is welkom, dus ik ga mijn /etc/resolv.conf aanpassen... : Cheesy:
0 x
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 20/07/06, 09:25

Hallo iedereen

Resultaten van de tests verklaard in mijn laatste bericht!!

Nib van Nib!!

Ik testte een voor een de verschillende DNS van GRATIS geen verbetering!!
Ik heb de "openbare" DNS getest, geen netwerk beschikbaar !!

Ik heb dus geen link meer thuis voor de site "econologie.com". :onheil:

Tijdens mijn tests merkte ik zelfs dat het steeds meer achteruit ging!! :onheil:

Ik herinner je eraan dat ik in de PACA-regio ben en GRATIS!!

Tot binnenkort misschien!! Als de diensten van GRATIS het willen!!

Obelix
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 20/07/06, 10:38

Obelix schreef:Ik herinner je eraan dat ik in de PACA-regio ben en GRATIS!!


Pfff het is de 2e regio van Frankrijk qua bevolking...bedankt Gratis!! :(
Ik zie niet echt wat ik kan doen... behalve tegen mijn gastheer schreeuwen... maar dat zal niet veel veranderen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 20/07/06, 11:09

Om te zien waar het probleem precies vandaan komt, moeten mensen met toegangsproblemen proberen de site rechtstreeks te openen via het IP-adres: 80.247.227.184.

Dat zou je laten weten of het een DNS-probleem is of niet.
Je moet in de url-balk zetten: http://80.247.227.184
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 207-gasten