Problemen met toegang tot de site met GRATIS / Proxad?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 05/08/06, 11:26

Heuuu, ik raad je aan om snel de routermodus van de box opnieuw te activeren...
Vooral als je op windoze zit!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79290
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025




par Christophe » 23/08/06, 15:32

NLC schreef:Heuuu, ik raad je aan om snel de routermodus van de box opnieuw te activeren...
Vooral als je op windoze zit!!


Ik denk dat je router en firewall door elkaar haalt (tenzij de router automatisch een firewall is?...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 23/08/06, 15:44

Ja, de routermodus is automatisch een firewall.

Zoals elke NAT-router trouwens, die geen regels heeft om pakketten binnen te laten die bestemd zijn voor een bepaalde poort.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79290
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025




par Christophe » 23/08/06, 15:47

Ik begrijp nog steeds niet het probleem tussen het feit dat de router is geactiveerd en de pb van verbinding met econologie ....

Een AC-router deelt een internetverbinding...
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 23/08/06, 15:52

Om goed te begrijpen:

Wanneer de freebox in de normale modemmodus staat, is het de pc die erachter is aangesloten die het openbare IP-adres ontvangt dat door de internetprovider is verstrekt.

Het is erg gevaarlijk omdat alle pakketten die op dit IP binnenkomen rechtstreeks op de machine aankomen.
Probeer het eens met een netwerksniffer: u zult versteld staan ​​van alle pakketten die de machine proberen te bereiken (vooral op poort 135...).

In NAT-routermodus is het de freebox die het openbare IP-adres behoudt en de pc's die zijn aangesloten achter een privé-IP-adres.
Dus alle pakketten van vroeger komen op de freebox aan. Maar als de poorten gesloten zijn, weigert de freebox de pakketten en als er geen regel is ingesteld, kunnen al deze pakketten de pc's in het lokale netwerk niet bereiken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 23/08/06, 15:53

Christophe schreef:Ik begrijp nog steeds niet het probleem tussen het feit dat de router is geactiveerd en de pb van verbinding met econologie ....

Een AC-router deelt een internetverbinding...


Maar die is er niet! Ik zei dat ik de routermodus snel weer moest inschakelen om de kans op virussen te verkleinen!

Edit: Toegegeven, ik had het niet gespecificeerd ;)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79290
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025




par Christophe » 23/08/06, 16:24

NLC schreef:Maar die is er niet! Ik zei dat ik de routermodus snel weer moest inschakelen om de kans op virussen te verkleinen!

Edit: Toegegeven, ik had het niet gespecificeerd ;)


Blijkbaar dus, sinds pagina 2 van dit onderwerp kunnen we lezen:
"Dag

Ik ben vrij met de freebox-routermodus geactiveerd.

econologie werkt weer

Mijn nieuwe dns zijn

212.27.53.252

212.27.54.252 "


Blijkbaar zou het activeren van de router verouderde DNS opslaan ....
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 23/08/06, 17:21

Wat een dialoog van doven : Cheesy:

De routermodus kan inderdaad verouderde DNS retourneren. Hoe dan ook, de routermodus is erg belangrijk omdat het veel virussen en wormen blokkeert die zich door het netwerk verspreiden.

Dus om de routermodus geactiveerd te hebben, en geen probleem met verouderde DNS, moet je ofwel de DNS forceren in je netwerkconfiguraties, en niet de DNS gebruiken die worden geretourneerd door de DHCP van de freebox.

Oef, ik denk dat we de truc hebben gedaan :D
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79290
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025




par Christophe » 27/09/07, 10:44

Jonule heeft me zojuist geïnformeerd over zijn moeilijkheden om de site gedurende 3-4 dagen te bezoeken.

A priori is het gratis...

Hebben andere gratis gebruikers problemen opgemerkt (of juist: geen probleem?)...
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 27/09/07, 10:48

Gratis thuis en op kantoor:

Nul zorgen voor mij.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 177-gasten