Probleem van toegang tot de site sinds 48h?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 05/10/06, 10:47

Laat beton achter bij deze gastheer ... ik los de pb op zonder hen Ik neem de kool niet met incompetente maar vooral minachtende mensen ...

Wat betreft de logboeken, ik wacht nog steeds op die van de oude server...en ik heb ALLEEN toegang tot de Apache-server....

Het feit van het doen van een opgeslagen verzoek kan een apache-logregel zijn, zonder dat de pagina wordt weergegeven en de site niet roeit...

Het feit dat er SOMMIGE bezoekers waren, betekent niet dat er ALLE potentiële bezoekers waren (vergeet niet dat dit al het geval was met sommige gratis bezoekers op de oude server)... Dit excuus vertaalt zich echt onprofessioneel van hun kant...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 05/10/06, 11:15

Na een paar pogingen ga ik er STERK van uit dat dit allemaal afkomstig is van een SQL-overload...

Omdat de host me de laadlogboeken van de machine niet wil geven, was het een beetje moeilijk om dit te vinden... vooral omdat er stond: je machine is niet overbelast!

Dus ik heb een aantal functies verwijderd die veel SQL opslokken en oh wonder dat het veel beter werkt.

Als je merkt dat het nog steeds traag is, laat het me dan hier weten...(ik kan nu niets meer overdragen als een sql-functie...of ik verwijder de forum gewoon :schok: ) ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 05/10/06, 13:42

Ik bevestig dat het inderdaad een SQL-overbelasting was door een statistisch script ... dus ik heb dit script duidelijk verwijderd op ALLE pagina's waar het werd aangeroepen.

Normaal gesproken zou het veel beter moeten gaan, maar ik wacht op jullie bevestigingen/feedback voordat ik de overwinning kan uitroepen... in ieder geval betekent het vroeg of laat een nieuwe migratie, afhankelijk van de evolutie van het verkeer... : Cry:
0 x
Avatar de l'utilisateur
innuend0
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 27/09/06, 21:57
Plaats: Elzas




par innuend0 » 05/10/06, 17:15

Dus ik heb een aantal functies verwijderd die veel SQL opslokken en oh wonder dat het veel beter werkt.


Ah, maar dan doe je het nog niet zo slecht! col! :P

Ik kan u helpen of u vertellen hoe u de serverbelasting kunt optimaliseren, als u dat wilt, vooral op het niveau van sql-query's (gebruik van mysql-indexen)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 05/10/06, 19:08

Ja graag bedankt... Dat zien we in pm :)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 300-gasten