Probleem van toegang tot de site sinds 48h?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 04/10/06, 22:28

NLC schreef:Een van deze 4 wordt mijn nieuwe handtekening: Noch pub noch ingediend!


Ik had liever gezegd: "Noch pub noch bezorgdheid"
Desalniettemin doden de anti-advertenties de kleine sites op de lange termijn... weet het...

En de anderen ? Heb je een pb opgemerkt?
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 04/10/06, 22:38

Christophe schreef:
NLC schreef:Een van deze 4 wordt mijn nieuwe handtekening: Noch pub noch ingediend!


Ik had liever gezegd: "Noch pub noch bezorgdheid"
Desalniettemin doden de anti-advertenties de kleine sites op de lange termijn... weet het...


Uw site is verre van klein : Cheesy:

Er zijn andere manieren om een ​​site te financieren dan advertenties. De ecoshop is daar een heel goed voorbeeld van. :!:

We praten hier veel over "degrowth", maar om dit te bereiken, moeten we minder consumeren. En de advertenties zijn er om de consumptie aan te moedigen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 04/10/06, 22:43

Uh, het zijn allemaal dezelfde zeer gerichte "energiebesparingen" of BETER verbruik, nietwaar?

Daar gaat dit topic in ieder geval niet over! Daar is er nog een voor...

Het onderwerp is dit :onheil: :onheil: :onheil: server...
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 04/10/06, 22:49

Ik sluit het onderwerp voor pubs: ik had het eigenlijk over pubs in het algemeen!

Om terug te komen op de server: het zou nodig zijn om een ​​script te schrijven dat elke X seconde zou komen om een ​​pagina van de site te laden en de resultaten na 24 uur te bekijken.
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 04/10/06, 22:51

Zoals ik je door amil heb verteld, had ik gisteren een serieuze down (nog meer reactie op de ping, of het nu voor de site of de blog was). Sindsdien geen bijzondere problemen. Misschien een beetje traag om soms te reageren.

Je hebt trouwens gemerkt dat de site altijd verwijst naar een "raar" adres:
mijn DOS-terminal schreef:C:\Documents and Settings\Ouders>ping www.econologie.com

Een 'ping'-verzoek verzenden naar vse53624.nfrance.com [80.247.229.166] met 32 ​​bytes aan gegevens:

Reactie van 80.247.229.166: bytes=32 tijd=62ms TTL=52
Reactie van 80.247.229.166: bytes=32 tijd=63ms TTL=52
Reactie van 80.247.229.166: bytes=32 tijd=59ms TTL=52
Reactie van 80.247.229.166: bytes=32 tijd=67ms TTL=52

Ping-statistieken voor 80.247.229.166:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0 (0% verlies),
Geschatte lusduur in milliseconden:
Minimum = 59ms, Maximum = 67ms, Gemiddeld = 62ms
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 04/10/06, 22:58

In feite is het de omgekeerde DNS van het IP-adres van de server die verwijst naar de naam vse53624.nfrance.com, de naam die de host aan de server heeft gegeven.

Als het echt een dedicated server is, moet er een manier zijn om ze dat te laten veranderen (dat doe ik bijvoorbeeld bij Free omdat ik een vast IP-adres en web-/mailservers heb).

Maar dat is niet wat zorgwekkend is.
Tenzij ze werken in hun DNS of zelfs op de server?
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2871




par gegyx » 04/10/06, 23:04

Voor mij, sinds de zwerm advertenties na de berichten, ging het wat langzamer.
Maar sinds zaterdag of zondag misschien, is het helemaal traag (24 s voor een paginawisseling). Zondag had ik de computer volledig opgeschoond en er was niets bijzonders of ongewoons aan indelicate hosts...
Ik maakte van de gelegenheid gebruik om de nieuwe smileysbalk te verwijderen ... Maar niet beter.
Ik heb het gevoel dat mijn oranje 512 de laatste tijd ook aan het rommelen is, dus...
Ik realiseer me echter dat het op Econologie veel, veel langer is sinds zondag.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 05/10/06, 00:48

Bedankt voor deze info....het kan voor mij nuttig zijn om mijn gastheer te overtuigen die openlijk niet om mij geeft...

Kijk hier (vooral Targol omdat je bevestigt dat ik niet heb gedroomd) bijvoorbeeld wat de ondersteuning me gisteravond vertelde:

Op 3 oktober klaagde u over een snee
rond 17:08 uur, wat meer dan 20 minuten zou hebben geduurd.

We hebben daarom gezocht naar uw logboeken, die bij u staan
beschikbaar op uw server (/XXX.log) en daar, verrassing, had u bezoeken op momenten van vermeende ontoegankelijkheid van uw server: controleer het zelf door uw logbestand te doorlopen.

(...)

Het is waarschijnlijk uw monitoringsysteem dat zich presenteert
hiaten: ik stel voor dat je google of yahoo probeert te pingen met je internetvista.


Kortom: ik ben een leugenaar, ik praat onzin en zij zijn degenen die gelijk hebben... Ik denk dat ik droom! En dan te bedenken dat ik opnieuw voor 1 jaar bij hen heb getekend ... Eind augustus al alleen de pb-server. Ik weet niet zeker of ze echt onschuldig zijn (wegens gebrek aan "bewaking van hun server") maar dan de gezien hun "toon" ... gaat het een beetje over de grenzen ...

ps: als de server het verprutst, kun je deze tool (het zogenaamde crap-systeem) gebruiken om de server op afstand te pingen: http://www.internetvista.com/check.htm en maak eens wat screenshots aub?
0 x
Avatar de l'utilisateur
innuend0
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 27/09/06, 21:57
Plaats: Elzas




par innuend0 » 05/10/06, 02:11

Op 3 oktober klaagde u over een snee
rond 17:08 uur, wat meer dan 20 minuten zou hebben geduurd.


Hallo allemaal,
Hallo Christopher,

Hoe weet je dat er een snee is geweest?
Heb je het al vanaf verschillende pc's geprobeerd?
Heb je het al bij verschillende ISP's geprobeerd?

Is uw servertijd correct ingesteld?
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 05/10/06, 09:04

Christophe: in zekere zin hebben ze geen ongelijk, op de server heb je een enorme hoeveelheid logs die vaak kunnen helpen om het probleem te begrijpen.
En als het Apache-logboek aangeeft dat het toegang had tijdens de sluitingstijd, betekent dit dat de server online was.

Dus ze zeiden niet dat je een leugenaar was, alleen dat de server op dat moment actief was en op verzoeken reageerde. Het probleem kan ergens anders vandaan komen en kan afhangen van de providers.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 219-gasten