Presentatie van forum, "nieuwe bestanden" frame

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne

Presentatie van forum, "nieuwe bestanden" frame




par coucou789456 » 28/05/10, 23:23

goedenavond

niet genoeg ruimte in de titel om alles te schrijven.

enige tijd verschijnt er links in het venster van het forum. Toegegeven, deze banner is niet nieuw, maar ik heb het ook net getest met Internet Explorer, het resultaat is hetzelfde als met Firefox.
zolang een niet-geregistreerde persoon de onderwerpen raadpleegt, alleen de onderwerpen, niet de andere secties, geen probleem, de verticale banner staat aan de linkerkant en laat de weergave volledig vrij voor de berichten, tenminste de eerste en wat er staat de onderkant -boven.

waar het verandert is wanneer je geregistreerd bent en verbonden bent met je account: daar staat de banner altijd op dezelfde plek, maar het zichtbare deel van de onderwerpen is volledig links ingekaderd, en daarom is een deel verborgen door deze beroemde hoofdband.

mijn computer is in 1024x768, mogelijk bestaat dit soort probleem in 16/9 niet, maar het is een feit, het deed het 2 dagen geleden niet en het is behoorlijk vervelend. Ik moet uitloggen voordat ik de forum, anders is zelfs het laatste onderwerpframe gedeeltelijk verborgen !!!

jeff
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 29/05/10, 00:08

Dezelfde configuratie maar geen probleem met Firefox onder Ubuntu 10.04.

Edit: om onderstaande vraag te beantwoorden...
Dernière édition par highfly-addict de 29 / 05 / 10, 00: 43, 1 keer bewerkt.
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 29/05/10, 00:18

re

dit is een nieuw probleem, vrij recent, ik zal zeggen slechts 1 of 2 dagen meer, wat alleen voorkomt bij het inloggen op hun account; door de onderwerpen te raadplegen zonder verbonden te zijn, zijn er geen problemen meer.

Jammer dat ik geen screenshot voor je kan maken.

als je niet verbonden bent, staat de banner bovenaan en net onder de advertentie voor de econologische winkel, waardoor het kader van de onderwerpen naar rechts wordt geschoven.

ubuntu-versie 10?

jeff
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10

opmerkingen over dit probleem




par dedeleco » 29/05/10, 00:41

Dit probleem doet zich, zoals ik het begrijp, voor als mijn venster te smal is, maar niet als ik het naar links verleng in 16:9.
Deze verticale banner nieuwe bestanden, zelfs in 16/9, in een smaller gedeeltelijk venster, weet niet waar hij moet worden geplaatst en daarom om zichtbaar te blijven, zet hem bovenaan!!
Het wordt niet beheerd door de schuifbalk onderaan die verschijnt als het venster te smal is, om de witte band aan de linkerkant te laten, maar wordt bovenaan met prioriteit opgelegd, en alleen!

De oorzaak is dat de rechter en linker witte marges worden verwijderd als het venster smal wordt voordat de onderste schuifbalk verschijnt (logisch en praktisch), waardoor deze linkerbanner bovenaan niet meer weet waar hij heen moet en zich opdringt Boven!!
Het beste zou zijn als deze verticale banner zich op de achtergrond zou verstoppen en alleen indien nodig naar voren zou passeren, door te klikken op wat er nog over is! En doe hetzelfde voor de banden die elkaar overlappen in een smal venster.
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 29/05/10, 00:59

Ik heb inderdaad hetzelfde "probleem", maar zonder echte impact voor mij, aangezien mijn scherm 1152x864 is.

identiek op IE8, Firefox 3.6.3, Google Chrome en iets minder opvallend op Opera.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 29/05/10, 10:43

In de eerste plaats moeten we het zeer goede beheer hiervan prijzen forumEr zijn er nogal wat die een voorbeeld zouden kunnen nemen.

Zit in de 16e/10e RAS.

Ik maak van de gelegenheid gebruik om enkele punten naar voren te brengen:

Elke keer dat u een "smiley" in een tekst wilt plaatsen, wordt deze systematisch aan het einde van de tekst geplaatst!

Ik zou het ook effectief vinden als we ‘bladwijzers’ zouden kunnen plaatsen op de onderwerpen die ons interesseren en waarover we over het algemeen bijzonder goed geïnformeerd zijn; dat zou veel tijd besparen.

(Ik weet echter dat dit allemaal gemakkelijker gezegd dan gedaan is en ben me ervan bewust dat niet alle versies van PhpBB dit ondersteunen...)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Presentatie van de forum, frame "nieuwe bestanden&




par Christophe » 29/05/10, 10:57

Inderdaad, ik heb deze "functie" gisteren opnieuw geactiveerd voor de leden, waarbij ik opmerkte dat veel leden niet regelmatig het andere deel van de site bezochten. Bedankt voor de feedback.

Een paar maanden geleden hadden we hier al een topic over deze toevoeging gemaakt: https://www.econologie.com/forums/nouveautes ... t9238.html

coucou789456 schreef:mijn computer is in 1024x768,


Ik zit niet in 16/9 en ik had in deze resolutie getest op FF, IE en GC, het overschreed de limiet (in geval van overlap waren het een paar pixels, dus niet vervelend)...behalve bij (oude) onderwerpen met GROTE afbeeldingen die het onderwerp in kwestie uitbreiden.

Bovendien zijn mensen in 1024 nogal zeldzaam geworden op internet. Waarom stap je niet over naar 1280? Het is nog leuker.

De norm is momenteel eerder 1600 (ben persoonlijk "nog" 1280).

Anders kunt u ook de CRTL + Wheel gebruiken om de lettergrootte te verkleinen of te vergroten.

Obamot schreef:Elke keer dat u een "smiley" in een tekst wilt plaatsen, wordt deze systematisch aan het einde van de tekst geplaatst!


Precies, het is een onverklaarbare bug met alleen FF...in IE werkt het normaal...

Voor bladwijzers, U kunt zich abonneren om per e-mail op de hoogte te worden gehouden van elk onderwerp waarin u minimaal 1 bericht heeft geplaatstVink hiervoor het vakje "Houd mij op de hoogte als er een reactie is geplaatst" aan:
a) in elk onderwerp dat u interesseert
b) in uw profiel en het wordt automatisch gecontroleerd

ps: dus als ik na hallo de advertentie voor leden activeer, zal dit zijn probleem "oplossen"? Ik wilde gewoon niet te opdringerig zijn...

herhalingen: een artikel over alle computerresoluties http://en.wikipedia.org/wiki/Display_resolution
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Presentatie van de forum, frame "nieuwe bestanden&




par Obamot » 29/05/10, 11:15

Dank u voor uw antwoorden.

Christophe schreef:Precies, het is een onverklaarbare bug met alleen FF...in IE werkt het normaal...

OK laat maar.

Christophe schreef:Voor bladwijzers, U kunt zich abonneren om per e-mail op de hoogte te worden gehouden van elk onderwerp waarin u minimaal 1 bericht heeft geplaatstVink hiervoor het vakje "Houd mij op de hoogte als er een reactie is geplaatst" aan:
a) in elk onderwerp dat u interesseert
b) in uw profiel en het wordt automatisch gecontroleerd

Nou nee, vooral het gebruik van de bladwijzer is goed, omdat je hierdoor niet wordt overvallen door niet-dringende e-mails!
Bladwijzers maken het ook mogelijk om de onderwerpen te kiezen die ons interesseren en om niet te worden voorgelezen door iemand die iets heeft gepost en wiens woorden we niet haast hebben om te lezen... (anders zouden we een "negeer lijst" maar dat vormt een sociaal/ethisch probleem en waar ik tegen ben, het is gewoon een kwestie van leesprioriteit...).

Christophe schreef:ps: dus als ik na hallo de advertentie voor leden activeer, zal dit zijn probleem "oplossen"? Ik wilde gewoon niet te opdringerig zijn...

Au! Naaaan niet de Googleule-advertenties, naaaan alsjeblieft! Niet dat! : Mrgreen:
Dernière édition par Obamot de 29 / 05 / 10, 11: 23, 2 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Presentatie van de forum, frame "nieuwe bestanden&




par Christophe » 29/05/10, 11:22

Obamot schreef:Au! Naaaan niet de Googleule-advertenties, naaaan alsjeblieft! Niet dat! : Mrgreen:


Nee nee dat is het niet!

Als ik het goed heb begrepen hallo, het is de skycrapper (verticale banner) van de winkel die onderaan het nieuwsframe aan de linkerkant verschijnt. Log uit om het te zien...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 29/05/10, 11:24

PS: is het ook Firefox dat als je een tekst met attributen (bijv "cursief") ons consequent terugbrengt naar de bovenkant van de pagina?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 289-gasten