Benzinepomp+vrouw=gevaar

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 25/02/06, 08:36

welkom ZAC Ik ben blij om te zien dat je weer op de markt bent forum. En ik hoop dat het goed met je gaat.

Ja, je hebt gelijk, ik ging een beetje te ver en zei dat het totaal verkeerd was. Omdat er 12 keer minder kans is dat je jezelf in brand steekt tijdens het tanken dan dat je een vliegtuig op je hoofd krijgt, betekent dit dat er nog steeds een risico bestaat, ook al is dit minimaal. En ook al is het bijna verwaarloosbaar.
En dan bestaat er op een motorfiets het risico dat er benzine op de molen terechtkomt en in brand vliegt.
In de F1 is het gebruikelijk, maar hun essentie is erg vluchtig, denk ik.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79325
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 25/02/06, 10:00

Het doet me denken aan het feit dat ik tijdens mijn talloze knutselwerkjes aan een bromfiets een van mijn bendes in brand heb gestoken (gelukkig bij rood licht).
wist vrij snel te doven door de vlam te doven (en de brandstofkraan dicht te draaien)

Na "expertise" concludeerde ik dit:
Aardlek + “geoptimaliseerd” stoffen luchtfilter + rooster.
Het doekje belandt in de benzine en de vonk doet de rest...

Ik schaamde me die dag nog steeds erg (vooral tegenover de automobilisten achter mij). :D ) maar ja, ik was jong... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 25/02/06, 13:09

Ja, nou, ik heb een vriend die zijn scooter opblies en de pijpen in brand stak door "sterpiloot" in de carburateur te gooien terwijl de motor heet was. Toen ze thuiskwamen, voelden hun ouders zich niet lekker. :schok: : Lol: : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79325
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 25/02/06, 13:34

LOL de scootmobiel!
Ik zei in ieder geval altijd wie er niet meer betrouwbaarheid had dan een good old 103 sp of Mbk 51 met CDI ontsteking (want de breakers waren sowieso gemiddeld zelfs met de 75 kit : Cheesy: ) :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 25/02/06, 18:29

Ik gaf mijn 103 SPX 2 jaar geleden aan mijn neefje en met de Kit 75 bracht hij meer dan één scooter in slaap. Ik kocht hem bij een autosloperij voor 700 frank.
Nu ziet een 103 er ouderwets uit : Lol:
En het vinden van onderdelen is niet eenvoudig.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79325
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 25/02/06, 18:55

Nou, het is volledig HS, maar tussen de liefhebbers, laten we gek zijn, hier is mijn "mobar CV".

Ik begon mijn mob-periode op 16-jarige leeftijd (dus nogal laat vergeleken met gemiddeld). Het begon allemaal met het bergen van de MBK SP98 van mijn vader uit 1968. Uiteraard moest hij gerestaureerd worden (motor + carrosserie). Deze verbouwing was ook het onderwerp van een “rapport” in Mob Chop waar ik destijds (op 17-jarige leeftijd) best trots op was! : Cheesy:

Beeld

Vervolgens kocht ik mobs in de domeinverkoop voor een handvol honderd frank (soms veel minder), ik typte ze opnieuw en verkocht ze voor min of meer. Dus ik had bijna alle jaren 50 (103 sp, spx, 51, ciao...zelfs een malaguti met snelheid op het stuur) de meest voorkomende en deze paar jaar lieten me toe om alle motortechnologieën met 2 snelheden te ontdekken.

Beeld

Ik heb ook een paar prototypes gemaakt (waar ik het meest trots op ben: een 103 Spx hybride (niet qua motor maar frame) waarvan de swingarm, vork en dus uiteraard de wielen afkomstig waren van een Suzuki 125 RG gamma :D )

Toen werd ik verwend met de meeste van mijn krachtige (en flitsende) mobs... inclusief het nieuwste hybride prototype... Dit versnelde mijn overgang naar motorfietsen...

Anders zat ik net in de overgangsperiode waarin de klassieke mobs nog steeds "bestonden"...Om eerlijk te zijn was de weg een beetje (zoals je zou zeggen :D ) het wedstrijdcircuit tegen de “boosters” van verwende kinderen en we stonden verre van achter : Wink: ! Toen arriveerden de bendes met spoed en het was nog erger...20 frank in een fiets voor zijn kind...Ik heb dit gedrag (van de ouders...) nooit echt begrepen...maar goed... .

Nou, dat alles om te zeggen dat het deze periode was die mij de "passie" voor motoren gaf en de keuze van mijn studie als werktuigbouwkundig ingenieur bepaalde...de rest weet je wel. : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 25/02/06, 21:03

Wauw, ik heb geen tijd om het in detail te lezen, ik kom er morgen op terug.
Het is een puur wonder.
Bromfiets beoordelingen
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79325
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 25/02/06, 23:16

Pas op, de afbeeldingen waren niet mijn persoonlijke mobs, maar ze waren alleen ter illustratie van de twee modellen die ik in de hand had.

Ik vond de foto's op deze uitstekende site: http://sitalogo.ifrance.com/galeries/g-cyclo.html

http://sitalogo.ifrance.com/

Jammer dat deze site de Kreidlers mist! (naar mijn mening de beste 50 op snelheid van de jaren 70 met roterende klepinlaat!)

Voor persoonlijke foto's zou ik de MobChop in kwestie moeten bemachtigen...Ik denk niet dat ik foto's uit deze periode op mijn harde schijf heb staan...
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 26/02/06, 00:35

Econology schreef: Ik heb ook een paar prototypes gemaakt (waar ik het meest trots op ben: een 103 Spx hybride (niet qua motor maar frame) waarvan de swingarm, vork en dus uiteraard de wielen afkomstig waren van een Suzuki 125 RG gamma :D )


Mijn vader had ook een Suzuki RG-gamma, maar dan in 500cc. Het was een juweel! Maar hij heeft het verkocht : Cry: : Cry:
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 26/02/06, 10:19

hallo

Econology schreef:Nou, het is volledig HS, maar tussen de liefhebbers, laten we gek zijn, hier is mijn "mobar CV".

Beeld

op mijn motobecane van hetzelfde type als deze:
niet-zwevende motor: de variator die wordt aangedreven door de middelpuntvliedende kracht van vier kogels (3 bij "zwevende" motoren), door de motorpoelie aan te spannen, evenredig aan de rotatiesnelheid, zorgt ervoor dat de poelie die de riem ontvangt uit elkaar beweegt (één veer handhaaft de riemspanning)
deze katrol is veel kleiner in vergelijking met het zwevende motorsysteem, en omdat de rotatiesnelheid te hoog is, gaat de beweging door een tandwielrelaiskast om de ketting te activeren
daarom draait de motor in de tegenovergestelde richting van de drijvende motor

Ik had 2 knikkers van de vier verwijderd
en bij het starten slaagde ik erin om door krachtig aan het stuur te trekken, weer overeind te komen
de variator begon zijn functie veel later
de motor kwam vanaf het begin op toeren en kon daardoor sneller zijn vermogen leveren

(voor liefhebbers)

Ik herinner me ook dat er een probleem was met de magneet (waarschijnlijk was de wikkeling half kortgesloten, degene die werd gebruikt voor verlichting, niet voor ontsteking)
Ik heb de lampen doorgebrand (6 v), dus ik heb er een autolamp in gedaan (12 v 21 w)
het verlichtte de donder, 's nachts waren de mensen die ik passeerde niet gelukkig

bout
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 366-gasten