Weinig paddenstoelen plukken en een mooie vangst!

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 28/08/06, 18:51

Cuicui schreef:Ik ben blij je gezicht te zien, Christophe!
Gisteren (twee van ons) terug gebracht uit het bos achter mijn huis drie manden vol met Bordeaux eekhoorntjesbrood en roodpootboletus.


Idee: een klein trombonoscooponderwerp op de forum Wat zegt dat jou?
0 x
Avatar de l'utilisateur
pollux
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 07/05/06, 23:08
Plaats: Parijs
x 1




par pollux » 28/08/06, 21:31

ja ik ben voor de trombonoscoop!!
voorlopig zijn het alleen jij en Pitmix wiens gezichten we kennen.

wat de eekhoorntjesbrood betreft, je walgt van mij, ik ben in Parijs, en er groeit niets goeds in de omgeving! : Cry: : Cry: : Cry:
Dat gezegd hebbende, heb ik al een grotere genomen: 2.050 kg eekhoorntjesbrood. 32cm in diameter... ook te oud om op te eten, de sinaasappel die ernaast zat was daarentegen geweldig. Maar het was geen spel, het was midden in de zwarte Périgord... : Lol:
voor de amateurs herinner ik u eraan dat oronges, of Caesar amanitas, zowel rauw als gebakken worden gegeten en dat ze te vinden zijn in de gebieden met eekhoorntjesbrood (of aan de rand ervan), helemaal aan het begin of net aan het einde van een scheut eekhoorntjesbrood, bij voorkeur tijdens opkomende maan (meestal eind eerste kwartaal). ga eerst eens naar Wikipedia op Orange voordat je überhaupt iets gaat oogsten.

maar ik geef je mijn munten niet... : Cheesy:

Pollux
0 x
kritiek is nodig, maar de uitvinding is van vitaal belang, omdat in een uitvinding is er kritiek op het verdrag ...
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 28/08/06, 22:27

Als iemand mij kan wijzen op interessante gebieden in Calvados, ben ik geïnteresseerd. : Mrgreen: (eigenlijk hè... ik vraag je niet om je "hoekjes", ik weet dat je niet moet dromen...)

PS: een recent gesprek met Christophe heeft ons doen beseffen dat zijn coumelles niet echt waren... dus vergeet niet je keuzes zorgvuldig te controleren, ook al denk je dat je ze goed kent... laten we voorzichtig blijven!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
pollux
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 07/05/06, 23:08
Plaats: Parijs
x 1




par pollux » 28/08/06, 22:57

aauw! De enige paddenstoel die ik ken die verward kan worden met een coullemelle is de panter-amaniet!!! dodelijk! Je moet heel voorzichtig zijn met deze dingen. we waren bijna onze favoriete webmaster kwijt... :schok:

voor de hoeken in calvados heb ik het niet. aan de andere kant, voor gebieden waar eekhoorntjesbrood groeit, moet je bij voorkeur zoeken in een slecht onderhouden bos van kastanjebomen of eiken gemengd met kastanjebomen (maar waar eiken staan... daar is geen plezier... : Mrgreen: je hebt het recht om deze in de lijst met vuile grappen te plaatsen :| ), in de klimoptapijten, onder de varens, en vooral in de buurt van wat wij de “codres” noemen. Dit zijn de kastanjebomen waarvan de stammen zijn afgesneden en die al ruim tien jaar weer aan het groeien zijn. zoek naar laag kalksteenterrein, noordwest tot oost-noordoost georiënteerd, vochtig maar ver van enige waterloop.
Als je een eekhoorntjesbrood aan de voet van een boom vindt, loop er dan omheen en kijk langs dezelfde vlakke lijn. het mycelium is soms meer dan 20 meter lang. als je aan het begin van de groei twee of drie heel jonge eekhoorntjesbrood vindt en de volgende dag bij zonsopgang naar precies dezelfde plek terugkeert, is de kans groot dat er nog drie bijkomen als je het mycelium niet hebt vernietigd door wild uiteen te scheuren de eekhoorntjesbrood van de dag ervoor of door de grond te vertrappen.
laatste verduidelijking: de eekhoorntjesbrood houdt niet van verrot hout, hij geeft de voorkeur aan dode bladeren in dikke tapijten, en bovenal houdt hij van de opkomende maan.

[straalmodus met twee kogels] Tenslotte, als je een grote oranjebruine naaktslak tegenkomt die onder een boom slaapt en zo nu en dan een boertje vindt, kijk dan om je heen!! of ondervraag haar (zachtjes, niet via een telefoontje) om erachter te komen waar de overblijfselen van haar laatste maaltijd verborgen zijn. als de slak groen is, vergeet dan de ondervraging, hij heeft een amaniet opgegeten... : Lol: /[schietmodus met twee kogels]
Pollux (die zojuist een gekonfijte eend heeft gemaakt met sarladaise-aardappelen en eekhoorntjesbrood (uit blik). : Cry: : Cry: ) gebakken; alleen maar uit wraak : Mrgreen: . Christophe gaf me een vleugje gastronomische nostalgie met zijn gigantische eekhoorntjesbrood)
0 x
kritiek is nodig, maar de uitvinding is van vitaal belang, omdat in een uitvinding is er kritiek op het verdrag ...
Giul
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 59
Inschrijving: 16/08/05, 07:27




par Giul » 29/08/06, 06:46

Hallo,

Hier iets om de wormen te dwingen te vertrekken (tenminste niet als het een favella is met meer wormen dan vlees..)
-snijd de champignons in 4 of 6
-plaats ze in een doorzichtige zak, zoals een groentezak in de supermarkt
-blaas de zak op, en verhoog de druk door de mond te draaien, als deze stevig is: vastbinden, alles onder/tegen een of 2 grote boeken plaatsen, 10 mm wachten en.....observeer de "oogst" op de binnenwanden van de tas!!

geniet van uw maaltijd @+
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 29/08/06, 08:21

ook peperpoeder, ze niezen en worden bewusteloos,
: Cheesy: in het echte leven: hetzelfde effect
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 29/08/06, 09:34

Hallo,
En ik, die mijn tijd verspilde met vissen... :| :| :|

Uiteindelijk heb ik zelfs 2 kg rivierkreeft meegenomen : Mrgreen:

(Ik ga komend weekend een kijkje nemen bij "mijn" plekken in Champi!)

@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 29/08/06, 09:36

Christophe schreef:Idee: een klein trombonoscooponderwerp op de forum Wat zegt dat jou?


In principe mee eens. maar niemand wil met me praten als je mijn gezicht ziet : Lol:

Pollux schreef:Pollux (die zojuist een gekonfijte eend heeft gemaakt met sarladaise-aardappelen en eekhoorntjesbrood (uit blik). : Cry: : Cry: ) gebakken; alleen maar uit wraak : Mrgreen: . Christophe gaf me een vleugje gastronomische nostalgie met zijn gigantische eekhoorntjesbrood)


Echte Sarladan PdT's? Gekookt in eendenvet met knoflook en gezouten met grof zout?
Ingeblikte eekhoorntjesbrood... als het zelfgemaakte jam is, is het de kosten bijna waard...
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 29/08/06, 12:03

Rulian schreef:Als iemand mij kan wijzen op interessante gebieden in Calvados, ben ik geïnteresseerd. : Mrgreen: (eigenlijk hè... ik vraag je niet om je "hoekjes", ik weet dat je niet moet dromen...)

PS: een recent gesprek met Christophe heeft ons doen beseffen dat zijn coumelles niet echt waren... dus vergeet niet goed te controleren uw keuzes, ook al denkt u ze goed te kennen... laten we voorzichtig blijven!!


Hallo,
Weet je het zeker ? uit de foto's lijkt het mij dat dit hoge lepiotes zijn, dus coumelles : Cry:
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 29/08/06, 12:15

econology schreef:en veel verzen

Tof, leuk! Je hebt er zelfs vlees bij! :schok: :schok:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 349-gasten