Nieuw forum om te komen, wat wil je als functies?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 31/01/16, 15:35

Oké, ik zal het gebruik van SSL / HTTPS forceren voor alles wat gevoelig is:

a) Registratie
b) Ledenprofiel: dit omvat het bewerken van uw profiel en PM-inzendingen
c) Moderatiepaneel
d) Veilige cookies

Zie je andere dingen om te versleutelen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 31/01/16, 16:28

Ik denk dat ik alle forum in HTTPS zal een problematisch nest zijn

Ik ben bang dat het de toegang tot forum voor degenen met beperkte snelheidsverbindingen

Ik weet zeker dat het de toegang zal beperken tot degenen met oude computers en oude software

dat zou jammer zijn forum ecologisch draagt ​​bij aan de veroudering van software met onnodige complicaties
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 31/01/16, 16:33

Oké nog een reden om niet helemaal naar HTTPS te gaan ...

Maar als ik je volg: moet ik het ook niet doen voor de aanmeldingen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 31/01/16, 16:55

Ik denk dat we niet naar complicaties moeten zoeken

le forum is nog nooit in https geweest en is er al registratiefraude geweest?

Ik denk dat de registratie zo eenvoudig mogelijk moet zijn: als er de minste bug in de registratie zit, is het een verloren toekomstig lid, omdat hij niet eens weet hoe hij moet klagen

de calamiteit zijn de spambots! en HTTPS zal er niets tegen doen

ik ben het spul aan het bestuderen http://forums.phpbb-fr.com/ mijn voorkeursoplossing is om de registratie zo veel mogelijk te vereenvoudigen, geen anti-robo, maar de nieuwe registrant in een groep met beperkte toestemming te plaatsen totdat uit een eerste bericht blijkt dat hij geen robot is
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 31/01/16, 17:09

Ja, de groep is standaard opgenomen ... en we kunnen daarom de berichten van nieuwe leden beperken.

Dit betreft niet alleen bots maar ook slimme mensen die spammen ...

Ik heb dit detail nog niet grondig onderzocht, maar ik denk dat we nieuwe leden kunnen verbieden om een ​​externe link te plaatsen voordat hij X berichten heeft gepost ... of om contact op te nemen met andere leden in PM.

Anders is er veel anti bot-extensie, sommige zouden toch goed moeten werken ... Ik test er hier een paar ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 31/01/16, 17:27

Aaaaaaah Chroom!! Chroooooom!!!

Nikkel voor trollen, gemakkelijk te trappen, ze hechten niet meer: : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 31/01/16, 17:49

het aantal berichten is niet het juiste criterium om de nieuwe abonnees van de juiste groep door te geven beperkt tot de normale groep ... het zou tot gevolg hebben dat de nieuwe abonnees geen interessante links zouden plaatsen en dat leverde niet de spammers op die snel zouden hebben gedaan om genoeg bericht te sturen

Ik vind gewoon dat het anti-robotgedoe de registratie niet ingewikkeld mag maken

je moet je gemakkelijk en snel kunnen registreren om toegang te krijgen tot de functie die het lezen vergemakkelijkt: zie ongelezen berichten ... verwijder reclame

dan blijft het om een ​​anti-robo-test uit te vinden om toegang te hebben tot de volledige functie van de forum

Ik denk bijvoorbeeld aan een privébericht dat automatisch naar het nieuwe lid wordt gestuurd en de anti-robo-test zou in dit privébericht zitten: je moet correct reageren op dit bericht om naar de normale groep te gaan

er zijn sites die anti-robo-vragen een beetje anti-nieuw opzetten
http://microtech59.com/viewsujet.php?f=26&t=1899

Ik heb zelfs erger gezien: a forum in het Engels op CAD-software waarbij een anti-robo een heel subtiele vraag stelt in het Engels, onmogelijk te begrijpen voor iemand die alleen technisch Engels spreekt
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 31/01/16, 20:45

Voor degenen die de mosterd naar de neus brengen: er is iets heel eenvoudigs, het zijn berichten die onderhevig zijn aan "proeftijd" ...

De meeste "kernen van forums"hebben. Het bespaart de modos vervelende uren om te moeten controleren wat er op de forum [je kunt je ogen niet overal hebben], dus de ijsberg bestaat uit degenen die al lid zijn (in principe geen probleem) versus nieuwkomers wiens enige berichten op proef worden gezet.

Achteraf, zodra de opkomst toeneemt, is het altijd tijd om de werkwijze te herzien ... Ondertussen is het zelfs mogelijk om leden die door de kieren zijn gevallen weer op proef te zetten!

Er is alleen Mâille die breit : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 01/02/16, 14:45

aangezien je het over extensie hebt, ruikt het naar phpbb 3.1

en ik zie interessante extensies:

laat het bewerken van het eerste bericht toe, zelfs als het bewerken van het volgende bericht beperkt is tot een bepaalde tijd http://forums.phpbb-fr.com/extensions-r ... 06261.html

het stelt de auteur in staat om de titel aan te passen om het meer betekenis te geven aan de evolutie van het onderwerp

het stelt je ook in staat om in dit eerste bericht links naar de meest interessante berichten bij te werken

een andere extensie die ik zoek: truc om naar de gewenste pagina te gaan door het nummer op het toetsenbord te typen, zoals hier te zien is forum http://forum.scienceamusante.net/viewforum.php?f=5
(pijl in een boog)
http://forums.phpbb-fr.com/extensions-r ... 07098.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 01/02/16, 15:20

Ik ben niet voor het publiceren van titels en langetermijnberichten ... open deur voor alle misbruik ...

Ik herinner me een onderwerp dat helemaal verrot was omdat een lid maanden later in een opwelling had besloten al zijn berichten te verwijderen!

Moderatie kan dit van geval tot geval doen.

De limiet van een paar uur is voldoende voor de auteur om eventueel te corrigeren.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 156-gasten