Oorsprong van de "@"

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel

Oorsprong van de "@"




par Bibiphoque » 27/01/06, 12:04

Hallo,
Door rond te hangen op het net, vond ik dit:
"De producties worden zowel in ton als (in overeenstemming met veel meer algemeen gebruik) in potten of kolven aangegeven. Dit woord komt van het Spaanse Frasco; het duidt een ijzeren fles aan die zodanig is gedimensioneerd dat deze weegt (vol met kwik) drie Castiliaanse arrobas. Arroba was een gewichtseenheid die in de Middeleeuwen werd gebruikt door de Spanjaarden en de Portugezen. Het was 11,502 kg waard. Het symbool was de beroemde @ die werd gekozen voor internetadressen. De oorsprong is Arabisch [ar-roub]. Een potiche bevat dus 34,5 kg zuiver kwik. Op de Angelsaksische markt worden de kwiknoteringen uitgedrukt in Amerikaanse dollars per kan van 76 kilo (34,4736 pond). Om de tafel beter leesbaar te maken, is het aantal potten afgerond. Voor Almadén en Monte Amiata is de aangegeven hoeveelheid die van het district. "

Dus het zou het kwik zijn aan de oorsprong van deze beroemde "@" !!
Ik vond het interessant om het te communiceren. : Mrgreen:
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 27/01/06, 12:44

Het was niet de oorsprong die ik had gehoord ... Ik had gelezen (ik denk omdat het geeuwt) dat het een symbool was dat door de monniken werd gebruikt om een ​​abdij of zoiets aan te duiden. .

Uiteindelijk weten we volgens deze pagina niet echt waar het vandaan komt: http://www.arobase.org/culture/arobase.htm
:D
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 30/01/06, 12:57

Hallo,
Op een andere forum ze gaven me deze link:
http://hapax.qc.ca/Pourquoi_arrobe_dans_10646.html
Dat lijkt niet in tegenspraak met wat ik hierboven heb gepost.
(ps geen toegang tot uw link: gefilterd door de taak) :x
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 153-gasten