Religieuze onverdraagzaamheid

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 31/05/08, 01:19

gegyx schreef:[...]Daar ontspoort de gerechtigheid:

“Een Franse rechtbank heeft een huwelijk nietig verklaard omdat de vrouw loog over haar maagdelijkheid. Een gerechtelijke primeur. »
http://www.leparisien.fr/home/info/vivr ... _298532505
[..]
We moeten een beetje kritisch blijven op wat de media zeggen... Dit huwelijk werd op verzoek van beide echtgenoten nietig verklaard...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 31/05/08, 13:11

Ja, ik heb de avond van het nieuws op de 29e gepost.
Sindsdien is het geëvolueerd.
Ik vond het raar, de samensmelting van ‘nietigverklaring en niet-maagdelijkheid’…

Het is het gebruik van dit wetsartikel (leugen over essentiële kwaliteiten) dat vragen oproept, die zouden kunnen evolueren.

Het is het onverstandige oordeel van de rechter, die deze reden gebruikte om te liegen.
Er is geen gelijkheid (maagdelijkheid voor mannen is niet te verifiëren) en er is een duidelijke relatie met religies (seculiere staat).

In dit verhaal ‘voorkwam’ dit vonnis een echtscheiding met wederzijds goedvinden.
Het paste bij iedereen.
En de vrouw is veel beter af, gescheiden van deze smerige kerel.

Nietigverklaring wegens gedwongen huwelijken is gebruikelijk.

Dit belette de positie van Elisabeth Badinter, de ministers Morano, Valérie Létard en Fadela Amara niet.

De staatssecretaris van Stedelijk Beleid, Fadela Amara, aarzelt niet om te spreken van een “echte fatwa tegen de emancipatie van vrouwen”. “Het is een echt schandaal (…) Ik dacht dat we het hadden over een vonnis dat in Kandahar werd uitgesproken”, verklaarde ze. "Er zijn mechanismen - nota van de redactie: in de wet - die het mogelijk maken dit soort oordelen te vellen, zei ze opnieuw, ze moeten worden veranderd. Als er een mogelijkheid is om in beroep te gaan, zal ik die uiteraard aanvaarden", voegde ze eraan toe.

http://tempsreel.nouvelobs.com/actualit ... tions.html

Bovendien zal een verwijzing naar het Hof van Cassatie “in het belang van de wet” het oordeel van de rechtbank van Lille waarbij het huwelijk nietig wordt verklaard, niet ter discussie kunnen stellen, maar zal het waarschijnlijk alleen de jurisprudentie veranderen, zo legde een bron vrijdag uit. gerechtelijk.

---

Het niet melden van een ernstige ziekte aan uw toekomstige echtgenoot kan aanleiding geven tot reflectie, maar in welke mate???

Ik zal een voorbeeld nemen: een man met een goed gezichtsvermogen zal trouwen met een vrouw die een bril draagt ​​(astigmatisme, zegt ze).
In feite is het bijziendheid. Kinderen zijn waarschijnlijk bijziend, vooral jongens. Als dit niet bij de toekomstige echtgenoot zou passen, zou hij niet zijn getrouwd. En hij kan het huwelijk nietig laten verklaren wegens liegen.

---

Ik vertel een anekdote van vandaag, toen een echtpaar hun diamanten huwelijksverjaardag vierde in het bijzijn van de burgemeester.
Tijdens zijn toespraak spreekt de burgemeester de bruidegom toe:
'Oké, Jeannot, je brengt mij niet op het idee om je huwelijk nietig te verklaren vanwege de niet-maagdelijkheid van je vrouw! »

: Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
kwarts
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 20/01/07, 14:38
Plaats: Paris area




par kwarts » 31/05/08, 13:43

Bonjour à tous, :D

Hier gaan we in op de verborgen verbruiks- en schroefproblemen!!
Kun je je partner 15 na het huwelijk aanvallen omdat hij niet erg verse genen aan zijn nakomelingen heeft gegeven???

Ik vermoed dat Amerikaanse advocaten al juridisch advies over dit onderwerp bestuderen, ze zijn tot alles in staat om $ 1 binnen te halen.

In ieder geval een fijne dag.
0 x
Elke minuut die voorbij gaat is een kans om de loop van je leven te veranderen.
YouTube-pagina, Dailymotion pagina, Picasa album, persoonlijke pagina's, Viktor Schauberger
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 31/05/08, 15:13

Je hebt gelijk, Gegix, wat een probleem oplevert is niet zozeer de leugen, maar waar het mee te maken heeft, en het is op dit punt dat er over de jurisprudentie kan worden gediscussieerd. Het concept van "essentiële kwaliteit" veronderstelt iets substantieels en relatief objectiefs. Ik geloof dat dit is wat de jurisprudentie toegeeft, anders zou het passend zijn om het in deze zin te herzien.
Ik ben het eens met uw opmerkingen, met één opmerking:
…en duidelijke relatie met religies (seculiere staat).

De kwestie van de vrouwelijke maagdelijkheid verwijst naar het probleem van vaderlijke afstamming in archaïsche patriarchale samenlevingen. Het is een idee dat al lang ouder is dan de islam en andere religies. Het staat daarom buiten deze religies, ook al hebben sommigen het geïntegreerd.
Ook al is dit pure speculatie van mijn kant, ik kan niet anders dan denken dat deze vrouw, door te liegen en vervolgens de waarheid te onthullen, de overtuiging moet hebben gehad dat haar man (of haar schoonfamilie?) begripvol kon zijn. Daarom zou naar mijn mening de nietigverklaring van het huwelijk minder het gevolg moeten zijn van de gedeeltelijke leugen van de vrouw dan van de achterlijkheid van haar man.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 31/05/08, 19:20

Bonjour à tous
Houthakker schreef:.. Dit huwelijk werd op verzoek van beide echtgenoten nietig verklaard...


Er is nog een andere variabele waarmee rekening moet worden gehouden: had de vrouw een 'pistool tegen haar hoofd' om te zeggen dat ze met de nietigverklaring instemde? Meestal hebben religies, die met zulke archaïsche “concepten” (maagdelijkheid) werken, weinig respect voor vrouwen en geven ze hen niet veel rechten, afgezien van het gehoorzamen van mannen, echtgenoten, vaders, broers, enz......:frons:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 31/05/08, 19:51

blijft om maagdelijkheid te definiëren : Cheesy:

Ik ga een beetje brutaal zijn : Cheesy:

Ik was op een dag aan het kletsen met een zwarte voet, oud genoeg om begin jaren zestig meisjes te achtervolgen...
religie was niet zijn ding...maar hij ging graag om met jonge meisjes uit de Joodse gemeenschap die als maagd moesten trouwen...maar zoals hij zei: "de andere openingen waren veel gebruikt". .
alsof alles relatief is : Cheesy:
de grote vraag is of een medisch certificaat van maagdelijkheid het besef van iemands menselijke kwaliteiten kan vervangen...

Toch vraag ik me af welk gezicht de man zou hebben getrokken als zijn vrouw hem had verteld dat ze maagd was, maar haar brood verdiende op haar knieën in de toiletten : Cheesy:

het is grappig zodra er een moslim bij betrokken is, welke controverses dat oplevert : Cheesy:
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 02/06/08, 14:47

Hallo,
Hoe dan ook, het is populair onder reconstructieve chirurgen van het maagdenvlies! : Mrgreen:
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 02/06/08, 22:52

Rachida Dati, minister van Justitie, heeft de aanklager niet gevraagd in beroep te gaan?

Ah, ze stemde er pas twee maanden later mee in.
Er moeten culturele barrières zijn!

http://tempsreel.nouvelobs.com/actualit ... aire_.html
-----
Toen de GGO-oogsten in Orléans waren vrijgelaten, wachtte de toenmalige minister geen vier uur om in beroep te gaan. Ze werden daarna streng veroordeeld.
:onheil:
0 x
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 02/06/08, 23:17

het zijn geen 2 maanden maar 3 dagen : Cheesy:
Ik wil u eraan herinneren dat er al een tijdje niets bestaat als het niet in de pers is verschenen : Cheesy:
0 x
bpval
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 561
Inschrijving: 06/10/06, 17:27




par bpval » 03/06/08, 10:17

Dag

Deze hervatting van een rechterlijke uitspraak door de media lijkt sterk op het opgraven van consensuele ‘post’, alleen maar om ons op te winden, anders dan over de olieprijs.

Ciao
0 x
PIF PAF POUM

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 293-gasten