Voorwerpen te verzinnen!

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

Re: Items worden uitgevonden!




par Oli 80 » 25/10/16, 18:48

Flytox schreef:Onvolledige uitvindingen = bullshit-ideeën:

https://www.youtube.com/watch?v=-drTfFEg52M

gevaarlijk.jpg

Voor een seconde van onoplettendheid laat je daar een arm achter. Dit soort video's laten zien is super gevaarlijk, speciaal huiselijk ongeluk !!!!!!! :schok: :onheil:


Hallo, ik had niet de hele video gezien, het is waar dat het erg gevaarlijk is om dit soort machines te vervaardigen zonder bescherming rondom : Oops:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: Items worden uitgevonden!




par Forhorse » 25/10/16, 22:27

Ik heb het niet over de elektronische variator, maar over de elektronische koppelbegrenzer. Dit zijn twee verschillende dingen, die op twee verschillende plaatsen zijn ingesteld (voor boormachines die met deze optie zijn uitgerust)
Dat jij het nog nooit hebt gezien, wil niet zeggen dat het niet bestaat.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Items worden uitgevonden!




par Grelinette » 04/12/16, 10:56

Hallo,

Hier is een idee voor een "uitvinding", of beter gezegd voor een applicatie voor mobiele telefoons waarmee ik 45€ en 1 punt op mijn rijbewijs had kunnen besparen! :onheil:

Ik woon op de top van een kleine heuvel en om 's ochtends naar mijn werk te gaan, neem ik een brede laan omzoomd met bomen die ongeveer 900 meter afdaalt. Uiteraard is op deze laan de snelheid beperkt tot 30 km/u!
Meestal doe ik dat met de fiets, en ik kan je net zo goed vertellen dat zelfs op de fiets het niet gemakkelijk is om 30 km bergafwaarts te blijven, zonder te trappen, en dat je constant moet remmen, zelfs als je freewheelt, om de snelheid niet te overschrijden. beperkt tot 30 km/u.

... en hij faalde niet, een paar dagen geleden leende ik hem met de auto, en boem, flitste aan 35 km/u: 45€ boete en 1 punt minder! (eindelijk, alleen als ik deze weg neem in een koets met mijn paard dat ik zeker weet dat ik niet te hard rijd!)

Kortom, ik zei tegen mezelf dat een gadget me in een kort moment van onoplettendheid had kunnen herinneren aan de snelheidslimiet.
Ik weet dat sommige auto-gps-boxen deze optie bieden, bovendien automatisch door een nationaal bestand op te vragen over de snelheidslimieten van Franse wegen, maar ik denk dat een mobiele telefoon-app betrouwbaarder zou zijn.

Aangezien de meeste mobiele telefoons zichzelf kunnen positioneren met GPS-coördinaten, zou het relatief eenvoudig moeten zijn om regelmatig de bewegingssnelheid over korte afstanden te berekenen. Geef dan eenvoudig de maximale snelheid aan waarop de telefoon u door middel van een beltoon laat weten dat u deze limiet overschrijdt.

Het principe zou kunnen zijn dat wanneer u een limietbord tegenkomt, u alleen maar het limietnummer of een zin als "limiet 30" hoeft uit te spreken, zodat de app de zin opneemt en het limietnummer vocaal herkent snelheidsmonitor en bewaakt uw snelheid. En zodra je deze snelheid bereikt, of er gevaarlijk dichtbij komt, activeert de telefoon een luide beltoon om je uit de intellectuele verdoving te halen die kleine snelheidslimieten vaak veroorzaken bij sommige soms dromerige chauffeurs, waaronder ikzelf.
Idealiter zou de applicatie de GPS-positie en de beperking kunnen opslaan om vergeten te voorkomen.

(Hier doen we wat we zeiden: voor de royalty's, stuur ze per MP naar Grelinette... : Cheesy: )
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Items worden uitgevonden!




par phil53 » 04/12/16, 19:13

Grelinette, ik vertel al jaren aan iedereen die wil luisteren dat het veel effectiever zou zijn geweest om de snelheid van auto's te controleren met een systeem van de stijl waar je het over hebt, in plaats van flitspalen en wetten in te voeren. Nog voordeliger voor de samenleving dan het plaatsen van poorten die afgebroken moeten worden nu de wet is ingetrokken.
Maar het zou niet sappig zijn om de economie te runnen om al dat spul te maken waar we zonder kunnen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Items worden uitgevonden!




par Gaston » 05/12/16, 17:49

Grelinette schreef:Hallo,

Hier is een idee voor een "uitvinding", of beter gezegd voor een applicatie voor mobiele telefoons waarmee ik 45€ en 1 punt op mijn rijbewijs had kunnen besparen! :onheil:
Waze doet dit (en vele andere dingen) heel goed.

Over het algemeen doen alle GPS-apps dit.

Het enige waar ze niet mee om kunnen gaan zijn tijdelijke beperkingen (bouwplaats etc.).
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: Items worden uitgevonden!




par lilian07 » 10/12/16, 16:45

met de gratis applicatie "waze" op mobiele telefoons kunt u dat allemaal doen... omdat het een community is die de wegomgeving in realtime bijwerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Items worden uitgevonden!




par Gaston » 12/12/16, 17:36

lilian07 schreef:met de gratis applicatie "waze" op mobiele telefoons kunt u dat allemaal doen... omdat het een community is die de wegomgeving in realtime bijwerkt.
Er is altijd het geval dat u als eerste aankomt in een nieuw beperkt gebied (werken, enz.) of waar de beperking varieert (meestal stedelijke snelwegen).
Dit geval kan alleen worden beheerd door het voertuig (automatische uitlezing van panelen) of de bestuurder : Mrgreen:
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

Re: Items worden uitgevonden!




par Oli 80 » 31/03/19, 18:43

Hallo, hier is een manier om te vechten tegen geplande industriële veroudering

hier is het met de stofzuigers
en hier is de ketting van de uitvinder https://www.youtube.com/user/kattandiffusion
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

Re: Items worden uitgevonden!




par Oli 80 » 08/09/19, 15:09

Hallo, hier is een site met veel tips en voorwerpen om uit te vinden https://riri-linventeur.wixsite.com/les-debrouillards
dit is de startpagina, maar je zult uitvindingen, humor en heel veel ongebruikelijke dingen vinden
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Items worden uitgevonden!




par GuyGadebois » 08/09/19, 16:51

Oli 80 schreef:Hallo, hier is een manier om te vechten tegen geplande industriële veroudering...

Ik heb niet de indruk dat de stof pollen en fijne deeltjes filtert... En een stofzuigerzak is als een vuilniszak, het is geen geplande veroudering, het is een verbruiksartikel.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 184-gasten