nieuwsgierig en ongewone voorwerpen

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Nieuwsgierig en ongewone voorwerpen




par Ahmed » 24/04/20, 17:43

Grelinette, Je schrijft:
dus hij heeft minstens 10000 jaar anciënniteit, misschien nog veel meer ...

Dit is waarschijnlijk de reden waarom ik het me niet herinner! : Mrgreen:

Nee voor het gebogen deel, het is geen haak: de hoek is veel te klein ... Niet ook voor het voertuig, maar het idee van de kabel is om te graven: denk liever aan touw ...

Macrosorry, maar je bent serieus aan het afkoelen! Het idee van extractie is volledig het tegenovergestelde van het gebruik van deze tool ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Nieuwsgierig en ongewone voorwerpen




par Grelinette » 24/04/20, 17:59

Ahmed schreef:denk liever aan touw ...

Nou, ok ... aan de linkerkant ziet het er afgeschuind uit om beter door een gat te gaan. De sleutel voorkomt dat dit naar buiten komt.
Hiermee kunt u een touw wikkelen, waarvan het uiteinde door het kleine handvat gaat en haakt aan de kleine balk die uit de buis aan de rechterkant komt.
Het kan een soort takel zijn om te bevestigen in een soort doorboorde U of tussen kabels of touwen met lussen.

Houdt dit verband met bosbouw? ...
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Nieuwsgierig en ongewone voorwerpen




par Ahmed » 24/04/20, 19:02

Heeft dit te maken met bosbouw? ..

Bingo! :P
U zegt:
Nou, ok ... aan de linkerkant ziet het er afgeschuind uit, dus om beter door een gat te gaan.

Nee, het is een plug, een fantasie van mijn kant, het heeft geen functionele rol (het zou logischer zijn geweest om het aan de andere kant te plaatsen, althans voor bepaalde toepassingen, hoewel het model van oorsprong ontbreekt ...).
Het is niet echt een takel, maar je komt dichterbij!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Nieuwsgierig en ongewone voorwerpen




par Grelinette » 24/04/20, 19:12

Ahmed schreef:
Heeft dit te maken met bosbouw? ..

Bingo! :P
Het is niet echt een takel, maar je komt dichterbij!

Een spanner? Het lange ronde deel dient als spanhendel ...
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Nieuwsgierig en ongewone voorwerpen




par Ahmed » 24/04/20, 19:17

Het is niet echt een spanner ... Laten we zeggen dat in een eerste fase de spanning het mogelijk maakt om de speling weg te werken ... Het is een eerste vereiste voor het gebruik ervan.
Grapje opzij, opsluiting vereist, ik heb het nooit gebruikt ... : Oops:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Nieuwsgierig en ongewone voorwerpen




par Ahmed » 25/04/20, 00:02

Een spanner? Het lange ronde deel dient als spanhendel ...

Dit onderdeel dient niet als hefboom en dus niet voor spanning. Ik help je: het lange deel dient als ankerpunt (aangezien het gereedschap tijdens gebruik vast is) en het tegenovergestelde, korter en gebogen, als een geleidingsapparaat ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Nieuwsgierig en ongewone voorwerpen




par GuyGadebois » 25/04/20, 00:30

Ahmed schreef:
Een spanner? Het lange ronde deel dient als spanhendel ...

Dit onderdeel dient niet als hefboom en dus niet voor spanning. Ik help je: het lange deel dient als ankerpunt (aangezien het gereedschap tijdens gebruik vast is) en het tegenovergestelde, korter en gebogen, als een geleidingsapparaat ...

Een sleutel voor kabelspanner?
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Nieuwsgierig en ongewone voorwerpen




par Ahmed » 25/04/20, 08:54

Nee, het idee van tractie of spanning is precies het tegenovergestelde van de functie van dit gereedschap. Hoewel het niet wordt gebruikt om te klimmen, denk daar eerder in deze logica ... Ik herinner me dat de functie ervan verband houdt met een bosgebruik, maar vrij specifiek in die zin dat het gemakkelijker wordt voorgesteld in de stad, maar meer meestal in de interfacezones tussen bos, park, geïsoleerde bomen en huizen of bepaalde werken ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Nieuwsgierig en ongewone voorwerpen




par Macro » 25/04/20, 10:41

snoeigereedschap ... een "zekeringsapparaat" om de val van takken met touw te vertragen ???? Ik doe aan rotsklimmen Ik heb gewerkt aan het ontmantelen van bomen maar dat heb ik nooit gezien ... Dat gezegd hebbende, we deden het met de traan of ronduit luxe met de kraan ...

0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Nieuwsgierig en ongewone voorwerpen




par Ahmed » 25/04/20, 11:23

Goed antwoord van Macro die dus al onze aandacht verdient! : Mrgreen:
Er zijn vergelijkbare apparaten, zoals degene die u laat zien, maar degene die ik hier heb getoond, lijkt eenvoudiger en praktischer.
Het gebruik ervan maakt het mogelijk om takken voorzichtig te ontmantelen die, als ze vrij zouden vallen, schade zouden kunnen toebrengen aan de nabijgelegen infrastructuur. Het laat verschillende varianten van afdaling toe, terwijl het een rol van blokkering en vooral van rem verzekert. Zoals te zien is in de onderstaande video, gemaakt door de uitvinder.
Een ander gebruik, dat door de laatste niet wordt overwogen, maakt het bijzonder interessant: het maakt het mogelijk een boom vast te houden tijdens het kappen door hem aan een andere te bevestigen, dit om de hit te verzekeren in het geval van bomen die niet nodig hebben Te veel tractie om naar de gewenste kant te gaan: als de boom eenmaal correct is geknipt, volstaat het om loodrecht op het uitgerekte touw te trekken om een ​​zeer versterkte tractie uit te oefenen ... Dit maakt het in veel gevallen mogelijk om zonder lier te werken en vormt ook aanzienlijke tijdsbesparing
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 221-gasten